Hillelille sa for siden:
Jeg spiste softis i dag, faktisk.
Det var ingenting godt. Altfor søtt, altfor mye i en porsjon. Måtte kaste 2/3 av isen.
Liker man ikke søtsaker lengre når man spiser lavkarbo?:p
Hillelille sa for siden:
Jeg spiste softis i dag, faktisk.
Det var ingenting godt. Altfor søtt, altfor mye i en porsjon. Måtte kaste 2/3 av isen.
Liker man ikke søtsaker lengre når man spiser lavkarbo?:p
achillea sa for siden:
Jeg har også merket at toleransen min for søtt er lav. De få gangene jeg har prøvd etter å gå over på stablisering av vekten, smaker det ikke noe godt og det er minimalt jeg klarer å spise.
aghra sa for siden:
blir som oftest ganske kvalm av alt vanlig søtt
og synes jordbær som andre sier smaker vann smaker helt ypperlig
Yonah sa for siden:
Man blir nok mere var for søtsmaken ja. Jeg søter nesten ingenting, for det smaker så grusomt søtt. Jeg fikk is på fingeren her en dag jeg hjalp ungene og det smakte ubeghagelig søtt. Ikke noe godt! Og jeg kunne altså legge innpå en halvliter is uten problemer før.
Bambolona sa for siden:
Tja, spiser ikke akkurat lavkarbo nå for tiden (:rolleyes:) , men har ungått søtsaker. Så på 17 mai da jeg skulle ta meg et stykke marsipankake, smakte det så søtt at jeg ikke klarte å spise det opp....
Hillelille sa for siden:
Jeg har liksom aldri hatt noe forkjærlighet for is. Jeg har alltid hatt en grense for hvor mye jeg har klart å spise av både is og sjokolade, og det har nok aldri vært mulig for meg å lange nedpå ei sånn bøtte med is, men en softis har jo alltid gått ned:D.
Interessant ting å oppdage, for jeg har i tillegg oppdaget at jeg egentlig ikke syns brus er så godt lengre, vann smaker faktisk ti ganger bedre. Potetgull er jo ingenting godt, og smågodt spiser jeg ikke vanlig av lengre, fordi de har lavkarbogodterier i bøtter og spann på helsekosten her og de smaker helt likedan som vanlig vingummi (som er det jeg spiser av smågodt unntatt sjokolade).
Men det er jo kjempemessig. Så slipper jeg jo å spise disse tingene ved en senere anledning flirer
Hillelille sa for siden:
Jeg prøvde også å spise marsipankake for noen uker side. Jeg trodde det var noe galt med kaka for den var så overvettes søt og kleimen, hehe.:p
Sesti sa for siden:
Joda, det blir sånn:p
Jeg baker en del sammen med farmor, og må pga smake litt på ting for å se om det er rett.. Jeg merker fort at jeg har nå i mye mindre sukker i tingene, for da smaker det bedre:p Dessverre er det bare jeg som syns det er bedre, de andre syns det smaker gjørme:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.