< Tilbake til oversikten

Badetemperaturer

trillian78 sa for siden:

Er det noen som har testa badetempen allerede? Eller som har hørt om noen som har testa den?

Oslo kommune begynner ikke å måle temperaturer før onsdag, men jeg har så lyst til å bade i daaaag :spent:

Tror jeg må ta turen til nordbytjernet på Jessheim og teste.

Carisma sa for siden:

Var på hytta forrige helg, og da var det 11 grader i Krøderen... :eek:

trillian78 sa for siden:

Det er hvertfall IKKE akseptabel temperatur :eek: Bør være 16-17 grader før jeg orker å hive meg uti.

Bada du?

trillian78 sa for siden:

Problemet er at det fortsatt blir ganske kaldt om natta :(

Yonah sa for siden:

AAAALT for tidlig å bade her i allefall, vi har vel knapt hatt 4 dager med temperatur på 20 grader jo....

trillian78 sa for siden:

Åhhh... Men jeg er så utålmoooodig!

Veggpryd sa for siden:

16-17 grader!! :eek: :eek: Da er jeg ei skikkelig pyse. Må ha vannet på 20 eller mer... :o

trillian78 sa for siden:

Ja, det er jo strengt tatt ikke behagelig på 16 grader da. Men: utååååålmodig :lol:

Yonah sa for siden:

Er det 16 grader hopper vi i vannet, kan jo ikke forvente badevann på 20grader her omkring, da får vi jo aldri bada da jo.

arkine sa for siden:

bada i går ,,vannet var overaskende varmt de snakket om 13 grader ,men tør vedde på at det var 16 ,17 g ,minst og 350 brennmaneter ,og de kommer jo inn mot land når det blir varmere i vannet.

så badet i sixsaks,,og deilig var det

Ignite sa for siden:

Støttes! :kul:

Photobscura sa for siden:

Da jeg bodde i bygda di pleide vi å bade i elva ved Sandøra, tror jeg det kaltes, mot Campingen, når sanda stakk opp av elva! Der var det alltid nydelige temperaturer, men ikke særlig dypt :p

Jeg vil baaaade! Om det så er femten grader. Jeg svetter bort her, men tror jeg drøyer det til uka :)

Yonah sa for siden:

Ja, det skal visst være varmt rundt Sandøra, jeg har ikke vært der. Men jeg har bada mange ganger på badeplassen på Drevsjø, og der var det bare vi ungene som hælte å bade:lol:

Jammen! Det blir da fantastiske badetemperaturer i Drevsjøen! Sandtrand har vi til og med :D Fra jeg var gammel nok til å bade alene til jeg flytta til hjemmefra, så lå jeg og vaka i Drevsjøen fra mai til september :lol:

Med mindre du bada i Femund ved Femundsenden, da. Der er det kaldt, enn hvor idyllisk det ser ut på avstand :rolleyes:

Yonah sa for siden:

Så kaldt var det nok ikke, men kaldt nok, men ikke verre at at vi helt klart bada!

Jeg har ikke bada i femundsenden, jeg hælte ikke:lol:

Og jeg er vandt med å bade i alle slags vær, men i femundsenden i begynnelsen av juni, det var for tøft;)

trillian78 sa for siden:

Da kan jeg rapportere fra nordbytjernet på Jessheim! Det var forfriskende, men på ingen som helst måte avskrekkende. Jeg tipper 18-19 grader. Mye varmere enn jeg hadde forventa meg hvertfall :heia: Svømte en halvtimes tid :D Herlig herlig! Da er badesesongen definitivt i gang. HURRAAA!

Jeg har hoppa fra brygga der i april, slå den :lol:

Vidunderlig! Du må bli med på øyene og bade i sommer :spent:

trillian78 sa for siden:

Det er en avtale! :D

Woho! Gleder meg allerede! Åh, nå er det sommer :stortsmil

fjanni sa for siden:

hehe. husker jeg bada på jessheim i fjor og vannet var seriøst så varmt at jeg ikke kjente at jeg gikk uti! gleder meg til å bade i sjøen!

trillian78 sa for siden:

Jaaa, Hurrraaaa! :spent: :spent: :spent:

Veggpryd sa for siden:

Jeg bor bare 10 minutter m/bil unna Norbytjernet på Jessheim. Tror nok det blir en tur dit i mårra, ja! :stortsmil

Lava sa for siden:

Aner ikke gradene men en sprek dame bada i sjøen her i dag!
Sikkert veldig kaldt, rett i utløpet av en elv..

trillian78 sa for siden:

Me too! Du får rope hvis du ser meg. Jeg er den hvalen som ligger og vaker midt i tjernet :lol:

Æsj, håper verken yr.no eller storm.no har rett i sine varsler, blir jo kaldere ut i uka, jo :(

Carisma sa for siden:

Sambo bada i sjøen i dag, mellom hvervenbukta og ingierstrand. Jeg syns det var kaldt å putte beina utti, men han er ikke riktig navla når det gjelder bading... :D FOrøvrig masse folk som bade i sjøen overalt, men tror ikke det var over 16-17

Lava sa for siden:

Og, typen kom hjem etter tur med hund, og sa han hadde hatt årets første bad
i dag! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.