Jeg fant ut at jeg ville gi lavkarbo en sjanse, og siden jeg har hveteallergi er dette jo en praktisk diett. Men er den for meg?
Jeg har ikke spist brød, pasta, ris eller poteter siden før påske. Jeg har fulgt kostholdsråd fra 4M klinikken, men har istedet for å gå ned lagt på meg! :(
Jeg gikk på Acomplia til den ble trukket fra markedet. Da begynte vekten å gå opp igjen. Acomplia sitter visst i kroppen et halvt år. Jeg får i alle fall ikke gi blod før seks mnd etter at jeg sluttet. Hindrer dette meg?
Jeg har lavt stoffskifte, men legen har økt dosen, så det skal være ok nå.
Jeg ser jo ikke noen resultater, men jeg føler meg vel. Jeg har mer energi.
Jeg har trent gjevnt, men har nå fått store problemer med slitasjegikt i et kne, så nå humper jeg rundt. Det er veldig mye å gjøre i jobben min, men jeg liker det og kjenner meg ikke stresset. Kan det likevel virke inn?
Jeg er nok ikke god nok på å drikke vann, så det kan jeg bli bedre på.
Jeg har også noen sjokolader på samvittigheten, som idiotiske "dette virker jo ikke likevel så da så... "
Men jeg har altså kuttet alle raske karbohydrater i dagligkosten.
Skulle jeg ikke se noe nedgang?
Sånn umiddelbart ser jeg at eple må utgå (10g karber pr 100g), og jeg er ikke så kjent med Eurodiet og finner heller ikke karbinnholdet på den nå, men mener den er lavglykemisk, men ikke lavkarbo nok for ketolysekuren?
Og middag som de andre spiser uten ris, poteter, pasta osv, innebærer det pølser, saus o.l. Dette er det ofte mye karber i.
Jeg ser først nå at jeg har lagt inn på Ketolysekuren. Jeg var nemlig her inne og leste for å se om dette er løsningen. Jeg har jo til nå prøvd meg på lavkarbo og ikke ketose.
Selv om du ikke er på Ketolyse-kur, så er filosofien med lav-karbo noe lik uansett. Det er smart å holde seg unna alle de raske karbohydratene, og sukker er det aller verste. Jeg ville jobbet knallhardt for å holde meg helt borte fra det, f.eks. sjokolade.
Jeg er selv bortimot karbojunkie. Elsker de raske karbodhydratene, og har slitt med stor overvekt i maange år.
Da jeg la på meg nå i vinter er det ene og alene fordi jeg elsker sukker og mye usunt. Etter jeg kom meg i ketose for ei uke siden, opplever jeg 0 søthunger, og karbohydratene er det 0 problem å holde seg unna. Jeg har det faktisk helt utmerket! Og det etter bare noen dager.
Jeg må si at jeg hadde min sterke tvil på om dette i det hele tatt kunne være noe for meg, siden jeg er så avhengig av karbohydrater. Men forutenom hodepin som jeg sleit med i to dager, har jeg ikke hatt noen problemer med kuren!
Lykke til!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.