< Tilbake til oversikten

Frokostmuffins...

Gulleline sa for siden:

Jeg er tilbake på "vannvogna" og forsøker så godt det lar seg gjøre å spise mat med relativt få karber. Supervanskelig for ei som digger ferskt brød... Da må man inn på kjøkkenet (enda godt man også digger å forske litt...) Idag har jeg laget noen knallgode muffins, som jeg med god samvittighet kan anbefale! Aner dog ikke heeelt hvor mange karber det er pr. stk - men det finner dere sikkert ut av selv. Tror kanskje ikke de egner seg heeelt for dere som går på strikt ketolyse, men som sagt - jeg aner ikke!

Frokostmuffins -8 stk. (4 til frokost og 4 til lunsj?) :D
2 ss linfrø - kjøres i kjøkkenmaskin (jeg har en Magic-Bullet som jeg IKKE kan leve foruten!)
1 dl CC
2 egg
1/2 dl soyaprotein
1/2 dl olje av foretrukken sort
1/2 dl soyaflokker - fra helsekost
1 ss Kruskakli
1 ss havregryn
1 ts bakepulver - ikke ta for mye, da smaker det ikke bra...
1 ss solsikkekjerner - her velger du om du vil ha de hele eller kjøre de sammen med massen i maskinen.
5 grønne oliven for smak (jeg bruker ikke salt!)
Kjør alt til en deiget masse. Blir den for tykk, sper du på med vann...
Fordel i vanlige muffinsformer og stek i ca.30 min på 200grader.
Smakte nyyydelig her nå nettopp... Masse ost på toppen, jummie!!!

sirimor sa for siden:

Disse hørtes gode ut:D

Men hvilken type soyaflokker bruker du? Jeg har prøvd i lengre tid å få tak i Spielberger sine som bare har 3 karber pr. 100 gr., men uten hell.
Noen forslag?

Gulleline sa for siden:

Jeg har vært hos Life helsekost og handlet en type som kommer fra Joco. (Jonassen & co står det på posen...)

sirimor sa for siden:

Okay...takk for svar:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.