Sitter og leser i GI Noll og lurer på å lage Skaldemans slankekjøttkaker. Men jeg lurer på hvor man får tak i svinefarse? Aldri sett det før i butikken. Evt hva kan bruke istedenfor som har nok fett?
Kan man feks kverne nakkekotletter?? Sist gang jeg lagde dette brukte jeg familiedeig og karbonadedeig, men synes det ble veldig rart. Ble liksom bare en klump med kjøtt, var ikke saftig osv. Har dere noe tips??
Ikke er jeg slakter og ikke er jeg kokk så jeg vet ikke hva som er riktig...
Men jeg bruker medisterfarse for å få det fetest mulig, og sper på med egg og fløte;)
Oppsss... Har gått gjennom fryseren for å se etter, men hadde ikkeno på lager. Finner det kanskje på nett et sted... Bland den ut med fetaost i olje og en pakke kjøttdeig kanskje,- og mere rømme
.....................................joda, ror veldig her nå:)
Bruk vanlig kjøttdeig...Nordfjord sin er veldig feit. Du kan godt male opp nakkekotletter til medisterdeig, men jeg vill anbefale å male buklist/flesk..da får du feit fin deig.Den ferdig kjøpte medisterdeigen er somregel alt for mager.
Var innom og tittet på Gilde sine sider nå....
Medisterdeig (ser ut som kjøttdeig av svin...) den inneholder 15g protein, 23g fett og 0g karb. :)
Jeg har kjøpt medisterdeig i butikker med "stor" ferskvaredisk eller i Sverige. Jeg har aldrig likt medisterkaker av farse og har derfor pleid å lage grove medisterkaker, nydelig.....:):):)
Jeg har en oppskrift som jeg synes er meget vellykket. Her snakker vi FEITE kjøttkaker. De er nesten ennå bedre dagen etter en natt i kjøleskapet :D
Jeg mener jeg stort sett har brukt kjøttdeig fra Nordfjord.
Ellers har Trillian reklamert veldig for halal lammekjøttdeig til å lage kjøttkaker av :)
Vanlig løk og svinekjøtt var nedtur for meg. Brukte juleribbe (29,99) da det var sesong. Er glad i løk, men den smaken blei for spesiell for meg. Så prøv dere forsiktig fram med løk. Chili høres bra ut, varmer så deilig:)
Mvh Grovsnus
Ha ei god kjøttkake (eller 2)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.