< Tilbake til oversikten

Motivasjonssvikt...

Tricky sa for siden:

Hei hei!

Studine (som egentlig burde lese til eksamen) sitter å funderer over virkningene av sine kostholdsendringer..
Har den siste måneden fulgt Fedons råd i matveien. Leste boka og ble veldig inspirert. Resultatet av omleggingen: To uker hvor jeg virkelig var konstant trøtt(!!) og så de siste ukene med stigende overskudd og begynner nå å kjenne velværen ved å ha et rutinepreget og mettende kosthold.

Men. Grunnen til at jeg nå sitter og funderer, er at omleggingen av kostholdet mitt ikke har ført til noen andre endringer enn de ovennevnte. Det er rett og slett ingen endring på vekta. Ikke et gram mindre enn det har vært det siste året..
Min bakgrunn: Aktiv ungjente i konstant aktivitet (som alltid har spist hva hun vil..) flytter hjemmefra og begynner å studere. Det viste seg å ikke være særlig bra for vekta..
Nå vil jeg ikke kalle meg feit, (68kg fordelt på 1.68m) men at en såpass stor endring av kosten ikke skal merkes på kroppsmassen i det hele tatt synes jeg jo er litt spesielt. Siden jeg er midt i eksamensperioden blir det ikke noe særlig til trening, men en halvtimes morgentur er blitt prioritert.

Noen som har noen tanker de vil dele med meg om dette?

Summer sa for siden:

Hei Tricky! :) Velkommen hit! :)
Det er jo kjempeflott at du opplever disse godene ved å legge om kostholdet ditt.
Det at du ikke opplever at vekten endrer seg trenger ikke være et uttrykk for at det ikke skjer endringer i kroppen din:)
Ofte får vi mer muskler når kroppen får de proteinene en trnger, og en mister fett. - Muskler veier mer enn fett, så om du holder opp fingrene og ser at du legger på deg litt muskelmasse og det er 1 finger, så kan du miste tilsvarende i fett og det er tre fingre i mengde, - da vil vekten fortsatt være der den var, men du vil være slankere likevel.
Mannen min sto i ro på vekten og gikk ned 2 buksestørrelser!:eek:
Men dersom det absolutt ikke skjer noe hos deg, så kan det jo hendre du trenger å følge nøyere med på antallet karbohydrater du får i deg pr dag (feks.kutte fra 80g til 60g ).

Lykke tiol med både det og eksamen! :blomster:

mofe sa for siden:

Velkommen skal du være! :)

Hva med å legge inn en typisk oversikt over matinntaket ditt en dag, så kan vi titte på det og gi kommentarer? :)

Gjerne på "introduksjoner"-tråden :)

Tricky sa for siden:

Takk takk:)

Ja. Det tror jeg faktisk jeg skal prøve. For hverken buksestørrelsen eller vektnåla opplever noen endring.

Tricky sa for siden:

Og takk til deg óg Lise!

Alle tilbakemeldinger er gull verdt! Det er det jeg synes er så bra her inne!:)

Zoë sa for siden:

Jeg er 1.70 og veier 85 kilo - min IDEALVEKT er 68 kilo!! ;)

Men vi har jo forskjellige kropper alle sammen, og du vil gjerne veie mindre.
Body mass indexen din er vel helt i normalområdet nå, så det kan vel være derfor du ikke raser ned i vekt.

Hvor mye ønsker du å veie?

Nille sa for siden:

Jeg er 1.62 høy og veier 66 kg (+/-). Mitt mål er 60 kg. Men kroppen min er ikke enig. Uansett hva jeg gjør står det stort sett stille. Om det går ned går det veldig sent. MEN .... og det er er STORT MEN: Jeg tar fremdeles av centimeter. fettprosenten min synker stadig. Jeg er overbevist om at kroppen gir oss signaler, - det er opp til oss å tyde dem. Min kropp mener tydeligvis at nok er nok. Jeg driver med overtalelses kunster, - og håper å miste mer fett og heller erstatte fettet med muskler.

:)

Kristian sa for siden:

Jeg har ikke vært flink til alle måltid i det siste og har derfor lagt på meg 4Kg. men den trangeste buksa er fortsatt like romslig:) . Er det kun muskler jeg har lagt på meg altså:confused: :cool:

Tricky sa for siden:

Trengte faktisk å høre litt sånn av dere nå :D. Her inne kan man fort få inntrykk av at det er kun en vei det går og det er nedover. Greit at det faktisk ikke går like fort for alle :rolleyes:. Så trenger jeg ikke føle meg helt utafor :cool:

Anne sa for siden:

Hei Tricky

jeg svarte deg litt i en annne tråd du hadde om dette jeg.
Selv går jeg bare ned 100 gr i uka for tiden, sikkert fordi jeg ikke trener nå. Styrketrening er veldig bra i tillegg til turene du går...:cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.