< Tilbake til oversikten

Tobakk i Sverige

Photobscura sa for siden:

Noen som vet sånn ca hva prisen på rulletobakk ligger på i Sverige?

Skautrollet sa for siden:

Jupp, betalte SEK 683,- for 5 pk tobakk, og 129,- for 50 pk rizzla!
Husk kursen og god tur;)

Ah, den har gått opp såpass, ja. Jeg føler meg nesten gammel når jeg tenker på at rulletobakk kosta søtti spenn i Norge da jeg gikk på videregående :o

Jeg skal ikke dra, men jeg kjenner noen som ikke røyker og kan kjøpe for meg som skal dra. Sist fikk jeg noen til å kjøpe Drum, men jeg trodde bare den var spesielt dyr ... Klart, det blir jo litt billiger med kursen.

aslaug sa for siden:

Da jeg begynte med rullings i 1972 så kosta det 5 kr for en pakke, det var faktisk det samme som en halvliter kosta på kafe eller pub!:D:D hva koster en pakke rullings her hjemme nå ?

Haha, jo, nå koster den 160 pluss minus pr pakke. Det er hva man kaller inflasjon i helsens navn :lol:
Ølen koster "bare" femti seksti spenn ute, ironisk nok, ettersom man både kan bli krakilsk og feit av det, mens du bare dør langsomt av røyk. Host.

Man kunne altså i -72 få to pakker rullings pr pakke rizla i dag. Hehe.

Sulphur sa for siden:

Hva tenker du, schnupp? Er det verd det..? Om jeg ikke får kommet meg innom åslåw på hjemveien (har med mamma og kjører hennes bil) så må man isåfall regne med porto i tillegg. :o

Tjaaa, et par pakker hadde deff vært verdt det! Men har ikke grunker nok til å kjøpe en fempakkers med kreftgress. :suss:
Porto ekke no problem :)

Skautrollet sa for siden:

Bare kom til å tenke på noe...
Norske tobakken i 50 grams pakker, svensk i 40 grams?
Røker ikke selv og får ikke sjekka nå...

Gerd sa for siden:

50 grams i sverige også :ja:

Jepp, såpass vet jeg :)
Hender "snille" mammaen min slenger noen pakker etter meg når jeg er hjemme på besøk. De bor fem minutter fra svenskegrensa.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.