< Tilbake til oversikten

Lavkarbo- redusere fett?

supha sa for siden:

Klarte ikke å finne igjen tråden. Hvis man ligger på mellom 30-40 karbs om dagen bør man redusere mye på fettet? Da tenker jeg på feks 50-80 g med fett pr dag??

Driver og prøve å finne perfekte kombinasjonen for å få haes på de siste 7-10 kg.

Iset sa for siden:

Wolfgang Lutz anbefaler hvertfall opptil 72 gram netto karber per dag, og da kan man spise fett uten begrensninger.

supha sa for siden:

Såpass mange karbs? Merker at jeg sliter med å spise såpass med karbohydrater igjen. Det er sperrer i hodet mitt.

Yonah sa for siden:

Du trenger da vel ikke spise så mye karber vel?

Er det du lurer på om det går an å spise lavkalori lavkarbo? Å ta Allipiller og fortsatt spise passe fett? Det er jo en filosofi som heter south beach da, lavkalori lavkarbo.

Selv synes jeg ikke noe om å kutte fettet, det er jo der energien kommer fra, og jeg hadde ikke klart det.

Iset sa for siden:

Nei, du trenger ikke å spise så mange, men du kan spise OPPTIL så mange. Men spiser du litt færre er det jo bare positivt.

danish sa for siden:

50-80 gram fett er skrekkelig lite, særlig når du spiser så lite som 30-40 gram karbohydrat. På Optimal ernæring spiser vi lett opptil 60 gram karbohydrat, og da med 200-300 gram fett. Vi blir ikke feite av den grunn. Mange går faktisk ned.

supha sa for siden:

Ja det er vel det jeg lurer på.Men ser jo at 30-40 g med karbo er lite, så da kan man jo pøse på med fett. Har liksom levd på Skaldeman ekstrem (fettfestivalen i over 1 mnd) og da virker 30 karbs som mye!Er bare så ille forvirret om dagen. Ingenting funker og jeg er frustrert.

Yonah sa for siden:

Hva er det du har spist i det siste? Ser det står Skaldeman i signaturen din, har du fulgt dietten strikt? Og hvor lenge har du stått stille?

supha sa for siden:

Jeg har spist 80% fett, 18 proteiner og 2 % karbs fra slutten av april. Men denne uka har jeg lagt til mere karbs bare for å se om det hjalp. Ca 30-35 karbs, 160 g fett og 70 g protein. Men hadde ikke forventet at jeg skulle gå ned på disse 2 dagene da:) Gikk ned første uka i fettfestivalen, så stoppet det opp. Og nå har det stått stille siden da, tilogmed gått litt opp.(har ikke oppdatert ticker min, blir bare sur)

Yonah sa for siden:

Ok, så du har ikke stått stille en måned en gang?

Jeg sto stille i 5 uker før jeg gikk ned et par kg, så stille i to uker og ned 0.5kg. Kroppen er rar, noen ganger kan den tvilholde på fettet. Og du spise ikke søtningsmidler, bær eller fløte som kan stoppe vektnedgangen? Jeg bør ikke spise fløte... Det stopper meg.

supha sa for siden:

Jeg har holdt på sånn siden feb. Gikk ned 500 g i feb, 300g i mars, 1,1 kg i april. Og stille i mai. Det er derfor jeg er frustert.

Spiser søtstoff kanskje 1 gang i uka, bær spiser jeg aldri og fløte en sjeldent gang. Har prøvd å kutte ut alle disse tingene, i tillegg ost og nøtter. Uten hell.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.