stinamor sa for siden:
Hei. Er 23 år, har påvist PCO.
Jeg har bedt legen min sjekke blodsukkeret mitt når jeg har tatt blodprøver og han sier det er i orden.
Har gått ned 10 kilo ved hjelp av grete Roede, men det siste året har ikke vekten gått ned. Spiser helt riktig, trener 3 ganger per uke, går tur de andre dagene. Får innimellom et sterkt behov for sukker, bare MÅ løpe til butikken og kjøpe sjokolade, selv om butikken stenger om fem minutter. Det hjelper ikke med kunstig søtning, som feks pepsi max.
Er veldig mye trøtt og utslitt, så skal sjekkes ut for ME. Men ujevnt blodsukker kan jo også ha innvikrning på hvor i form jeg føler meg, antar jeg.
Kan jeg ha insulinresistens selv om blodprøvene er fine? Jeg ønsker å begynne på metformin da jeg føler selv at jeg har veldig lav forbrenning. Hvis jeg skal unngå å gå opp i vekt uten å måtte trimme hele tiden, akn jeg nesten ikke spise noe, i alle fall ikke spise meg mett. er ikke vledig overvektig, men bør gå ned 7-10 kilo, også for å bedre sjansene for en graviditet, og å unngå spontanabort.
Så det jeg lurer på er om jeg kan være insulinresistent selv om jeg har fine blodprøver?
og kan metformin være noe for meg?
Stina