Jeg hører så mange skryter av denne rockeringen, og jeg har veldig lyst å bestille meg en. Har sett på denne siden www.flust.no/sport-og-fritid/trening/treningsutstyr/innersvingen-rockering/
Men vi som er rimelig bra digre rundt magen, vil vi kunne bruke disse? Har ikke målt livvidda mi i det siste, men jeg må jo kjøpe meg de beltene som er 105cm for i det hele tatt ha sjansen til å få igjen et belte! Og beltene kan jeg jo "trykke inn" en del mageflesk med, så jeg har sikkert større livvidde enn 105cm...
Og lurer selvfølgelig på hvilken str jeg skal velge. Står at om du er over 65kg bør du velge 1,7kg. Men hvis du er svak i magen/korsryggen, så skal du velge 1,5kg.
Hva skal jeg velge da, som er over 65kg, men svak i både mage og korsrygg?:confused:
Også lurer jeg på - har jo ikke brukt rockering siden skoletiden for maaange år siden. Men man kan ikke gjøre noe rart med knærne når man rocker? Har nemlig knær som går ut av ledd hvis de får uheldig vridning. :(
Er det noen andre med store magemål som har erfaring med disse rockeringene?
Hahaha, det gikk jo opp for meg etterhvert at det er i diameter disse ringene er 105cm o.l. Jammen godt jeg ikke er det i diameter, for ringen er jo SVÆR!! hehe..
Jeg har fått min, har forsøkt 1-2 minutter nå hver kveld siden jeg fikk den for 3 dager siden. Men det er vanskelig.. Jeg kjøpte den på 1,5kg siden jeg ikke er sterk i verken mage eller rygg. Jeg har i tillegg eplefasong, dvs trill rund,hehe, så jeg sliter litt med å få "farten" på den. Får dere til mange runder før ringen faller ned? Meste jeg har klart har vært 7-8 runder, tror jeg...
Rockering er hærlig trening asså! Jeg klarer holde min oppe ganske lenge nå, men har litt rockeerfaring. Men trikset er å stå med ene foten foran ( rocker du mot høyre skal høyre fot foran og omvendt). Ellers så vil jeg bare si at øvelse gjør mester. Du blir kjent med "rytmen" etterhvert, og da blir det lettere!
Lykke til med rockinga!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.