Jeg har ikke helt forstått hva man kan trekke fra når man regner ut karber. :confused: Det er enkelte sjokolader man kan spise - står i utgangspunktet mye karber men noe sukker"greier" kunne trekkes fra. Noen som kan forklare meg dette nøye:confused: Hva det heter osv.. sånn at jeg kanskje kan få lært meg dette:).
Sukkeralkoholer skal trekkes i fra, det står på sjokoladene hvor karbene kommer i fra, om det er sukkearter eller sukkeralkoholder.
Sukkeralkohol skal liksom passere gjennom systemet ubevisst.... Men jeg må passe på kunstig søtning uansett, kroppen min lar seg ikke lure.
Så da står det sukkeralkoholer - og ikke masse forskjellige navn på dette?
Nå føler jeg meg teit, men er skikkelig usikker på dette.
Jeg skal også være forsiktig med søtningsstoffer - men det er greit å vite hvis man skulle tørre å prøve en gang:).
Går skikkelig sakte nedover. Faktisk opp bittelitt forrige uke, så jeg må bare være forsiktig med det meste tror jeg :).
Tusen takk for svaret:)
Jeg tror du skal søke på sukkeralkoholer her inne og lese det du finner om det. Slik at du har kjenneskap til disse stoffene.
Det pleier å stå hvorav sukkeralkoholer, men jeg kjøpte en sjokolade i sverige der det sto: av laktitol... og av maltitol... (begge disse er sukkeralkoholer).
Tusen takk for hjelpen. Kjempeglad for at du svarte meg. :).
Da skal det nok gå bra.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.