< Tilbake til oversikten

Regne ut karber ved å trekke fra?

Hapylady sa for siden:

Jeg har ikke helt forstått hva man kan trekke fra når man regner ut karber. :confused: Det er enkelte sjokolader man kan spise - står i utgangspunktet mye karber men noe sukker"greier" kunne trekkes fra. Noen som kan forklare meg dette nøye:confused: Hva det heter osv.. sånn at jeg kanskje kan få lært meg dette:).

Yonah sa for siden:

Sukkeralkoholer skal trekkes i fra, det står på sjokoladene hvor karbene kommer i fra, om det er sukkearter eller sukkeralkoholder.
Sukkeralkohol skal liksom passere gjennom systemet ubevisst.... Men jeg må passe på kunstig søtning uansett, kroppen min lar seg ikke lure.

Hapylady sa for siden:

Så da står det sukkeralkoholer - og ikke masse forskjellige navn på dette?
Nå føler jeg meg teit, men er skikkelig usikker på dette.
Jeg skal også være forsiktig med søtningsstoffer - men det er greit å vite hvis man skulle tørre å prøve en gang:).
Går skikkelig sakte nedover. Faktisk opp bittelitt forrige uke, så jeg må bare være forsiktig med det meste tror jeg :).
Tusen takk for svaret:)

Yonah sa for siden:

Jeg tror du skal søke på sukkeralkoholer her inne og lese det du finner om det. Slik at du har kjenneskap til disse stoffene.
Det pleier å stå hvorav sukkeralkoholer, men jeg kjøpte en sjokolade i sverige der det sto: av laktitol... og av maltitol... (begge disse er sukkeralkoholer).

Hapylady sa for siden:

Tusen takk for hjelpen. Kjempeglad for at du svarte meg. :).
Da skal det nok gå bra.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.