< Tilbake til oversikten

Har noen gode råd til en som ikke har boken?

barenoen sa for siden:

Hei alle sammen,

Jeg startet på ketolyse-kuren på for 4 dager siden, men har nå fått med meg at det hele egentlig bør starte med å lese boken. :o :eek:
Det hele var egentlig en spontan avgjørelse fra min side da jeg ble fortalt om "en måte å bli slank uten å være sulten" samme dag som jeg proklamerte på facebook at jeg fra og med den dagen skulle slutte å røyke, slutte å drikke, begynne å trene og spise sunnere.

Var jo igrunn lite keen på å holde noen av disse løftene, så denne kuren kom som bestilt! ;)

Har hatt litt oppstartsproblemer, som dere sikkert kan tenke dere, men det verste var at jeg fikk tildelt "det du trenger" med store mangler. For eksempel uten magnesium, og uten boken det virker som man skal pugge til man kan den utenatt... førstnevnte førte til kramper, nummene hender og føtter som kjentes ut som om jeg gikk på kull.

Jeg har funnet ut ganske mye her på forumet, for et flott tilbud til slankere dette er (!!!), men selvom jeg har fått svar på det mest grunnleggende føler jeg meg veldig usikker på det jeg gjør.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg litt?

Dette er det jeg har skjønt (tror jeg :confused:) :

• ikke grønnsaker som vokser under bakken
  • viktig å ta kosttilskuddet hver dag
  • masse fett, masse protein, ikke sukker, kun 15 karbohydrater pr dag
  • ikke trene første uka, så trene 30 min middels itensitet hver dag.
  • ikke lov å holde på mer enn 10 uker

Men jeg føler meg bare kvalm hele tiden. Og tom for energi. Begynner å bli veldig usikker på egne valg, så lurer på om det er noen som kan veilede meg litt frem til lønninga tikker inn og "bibelen" kan kjøpes?
Har notert på bloggen min hva jeg har spist hver dag: barenoen.blogg.no/

:)

Any words of advice?
På forhånd tusen takk <3

arnakristin sa for siden:

Boka kan også lånes på biblioteket…

Her er noen linker:
Tålmodighet og slankestress
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23198

Mens jeg venter på boken, trenger jeg noen svar
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22876

100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923&amp;highlight=tips

…og noen flere jeg fant:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23041

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20907

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21434

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13214

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22355

barenoen sa for siden:

:D :D :D :D

Tusen takk! Har funnet mye nyttig her inne allerede, men så surrer jeg litt og plutselig husker jeg ikke om det "jeg tror jeg vet" er "noe jeg tror" eller "noe jeg vet".

Skal ta en god titt på linkene, men først og fremst er det den ekle følelsen jeg har akkurat nå som fikk meg til å skrive. Når jeg ser på matdagboken min ser det lissom helt galt ut... dessuten tar jeg alt på øyemål, må nok skaffe meg en vekt også ;)

Lemen sa for siden:

Mange er litt uvel, kvalm, har hodepine og lav energi den første uka på ketolysekuren. Det er fordi en skifter om forbrenningen til fettforbrenning og man kvitter seg med glucogenlagrene og går inn i ketose. Disse symptomene gir seg vanligvis etter en uke +/-, men det som er viktig er drikke mye vann for å få avfallsstoffene ut av kroppen. :)

Ellers så klarer jeg ikke å la være å linke til denne tråden her, den synes jeg har en veldig bra forklaring på fett og ketose. :)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=631611#post631611

Lykke til! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.