Nå har jeg bestemt for å ta tak i de ekstra kiloene, og bli kvitt de, så imorgen er dagen for kurstart:D Målet er 10kg slankere!!!
Har lest boka og sett kurset på DVD, så jeg har nokså god snøring på hvordan jeg skal spise, men jeg håper det er gode råd å hente herfra om det trengs:)
Han er en dreven kurer, men jeg er på førstereis...
Jeg er veldig spent på hvordan jeg skal klare meg uten brød til frokost, så jeg har allerede laget et proteinbrød som jeg er litt skeptisk til (har akkurat tatt det ut av ovnen, men den lille biten jeg tok, synes jeg smakte egg... så vi får se...)
Lusketusk: Håper det har gått bra med deg sålangt Her går det greit. Merker litt den der søthungeren da, men den forsvinner heldigvis om et par dager, skal jeg tro det jeg har lest :) Hvordan har dagen din gått, sånn matmessig da?
Fant oppskriften her på lavkarbo, men jeg synes ikke det smaker egg :-)
Men, det er veldig fuktig da....ser at noen her inne pleier å skjære opp i skiver og tørke i ovnen litt.
Jeg baker dette hver uke og liker det kjempegodt.
Jeg merker også den søthungeren, men sambo har kjøpt rista mandler til meg, så jeg greier meg.. ;) Brødet jeg bakte ble ikke godt, men jeg skal prøve den oppskriften jeg fikk av deg Dreamy! Tusen takk! :D
Ellerså har jeg hatt skikkelig vondt i hodet i dag, enda jeg har drukket masse vann, mer enn jeg vanligvis gjør (og jeg er vanligvis veldig flink til det)... Kanskje det kan være på grunn av cirka null karbohydrater?
Begynte igår. Hadde litt hodepine utpå dagen og litt idag, men den har gitt seg nå. Er skikkelig motivert og klar for dette. Har middagen i ovnen nå. Kyllingfilet med bacon og fløte :) mmmm
Lutetusk hvis du spiser veldig lite karbohydrater er det normalt å få vondt i hodet i noen dager men så gir det seg etterhvert. Hvis hodepinen fortsetter utover et par dager kan det være at for mye av energien kommer av proteiner og for lite av fett, i så fall gjør en liten justering.
Så kjekt at vi er så mange som nettop har startet kuren :jupp:
Kyllingfilet med bacon og fløte hørtes digg ut da! Må testes! Jeg gikk på en liten smell igår. Hadde laget laksefilet til middag. Hadde den i ovnen. Tilbehør var brokkoli, purre og rømme. Men når vi satt oss med bordet og skulle til å spise skjønte vi fort at fisken var blitt dårlig (frøs den 2 dager før den gikk ut på dato, så burde jo gått bra). Kjipt asså:eek:. Skar opp ei bogskinke istedet, så middag ble det, men ikke helt sånn som planlagt :høh:
Jeg har ikke hatt noe særlig hodepine, men ble skikkelig svimmel og nærvøs i kroppen utover dagen igår. Merket litt idag også, men ikke fullt så mye. Fikk også tak i ketolyse kosttilskuddene idag så begynner å ta de fra imorgen av.
Imorgen er det dag 3 på ketolyse. Tror dere jeg har kommet skikkelig i ketose da? Lurer på om det er vits å sjekke med urinstix alt imorgen kveld?
Tja, det er ikke helt lett å si. Det spørs hvor godt du kjenner deg selv egentlig, og om du tror du kan bli stresset av resultatet eller ikke. Med det sikter jeg selvfølgelig til om resultatet er at du ikke er i ketose :) Jeg er heller ikke gammel i dette gamet, men har lest til meg mengder av informasjon her på dette forumet, og er det en ting jeg har lært så er det at stress ødelegger alt. Og fargen på stix'en skal du omtrent ikke bry deg noe om, og hvis det er utslag på den så er det bedre jo lysere den er. For det er da et tegn på at du får i deg nok veske :)
Ta en titt på denne tråden her; forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092.
Lykke til :)
Urinstix er veldig kjekt å ha, absolutt verdt pengene! :D
Til min stor overraskelse var jeg i ketose selv etter en dag hvor jeg trodde jeg hadde spist for mye karbs. Vet noen hvor mange karbs man må spise før man går ut av ketose?? :confused:
Så mange kyllingfile'er dere trenger. Kutt opp litt purreløk og rød paprika (trenger ikke mye for å sette smak).
Surr bacon rundt kyllingfile'ene og steik de litt i panna til den blir brunaktig (dette for å få skikkelig baconsmak i saus og kylling)
legg kyllingene med bacon rundt i en ildfast form.
strø over purre og paprika og ha en pakke kremfløte(minst karb i den) over kyllingen.
200grader, midt i ovnen, i 40 min.
Hadde isbergsalat ved siden av..
PS! sambo som ikke går på kuren spiste dette med ris, og jeg har nå fått beskjed om å stå for matlaginga fra nå.
I dag lagde sambo og jeg noe godt, Oopsie-rolls med pisket krem og lett bringebærsyltetøy! Nammenamm! Dette kommer til å bli en gjenganger her hos oss... ;) Tilogmed bestemor og bestefar likte det veldig godt! :) Lurte fælt på hvordan de var laget... :rolleyes:
Hadde tenkt å legge ut bilder, må bare finne ut hvordan jeg får de mindre.... :mad:
Idag var jeg i selskap, og har prøvd å være så flink som mulig, har skeiet ut pittelitt, så kan hende jeg spiste litt for mange karber idag, men håper og tror at det gikk bra :) Skal holde meg til kuren fra nå av :)
Hei! Jeg har også vært flink i dag! Har sittet inne i møte hele dagen (:mad:), og har blitt frista av både frukt, sjokolade og ferske rundstykker! Men jeg har vært flink å si nei takk... Spiste heller ikke en eneste non stop, enda jeg hadde 13 i hånda! :D Var også på grilling i kveld, men spiste én pølse, svinekjøtt og salat. Og jeg er fortsatt i ketose! :) Men er det noen av dere som vet hvor lang tid det tar fra man har spist karber til det evt gir utslag på stixen? (Jeg har jo hørt at man ikke skal henge seg opp i det stixen sier, men jeg synes det gir meg en grei pekepinn jeg da... ;) )
Og er det noen som vet om noen is man kan få kjøpt, som vi anti-karbere kan spise? Hadde vært så digg med is i denne varmen! :)
Håper alle har en fin pinsehelg, og nyter sola og varmen! :)
Det er også en uke siden jeg begynte i dag, men fikk ikke veid meg i dagtidlig. Er det lurest å veie seg om morgenen eller om kvelden? Håper jeg også har gått ned ett par kilo! :kadetgaar
Veide meg idag jeg og men er litt usikker for vekta er så dårlig (sånn Billig Ikeavekt). Så helt eksakt vet jeg ikke men det ser ut som ca 1,5-2kg ned :stortsmil
God start! :)
så lenge man bruker den samme vekta hver uke så er det jo greit. Grattis med vekttap :)
Har begynt å trene litt smått hjemme nå og skal kjøpe sykkel i sommer, så skal nok bli noen kilo lettere etter hvert.
Hei. Kan jeg også bli med her? Jeg staret for en uke side, men det hadde vært gøy å "være med noen".
Jeg gikk ned 2 kilo etter et par dager på kuren, men har stått stille noen dager nå og prøver og smøre meg med tålmodighet....
Er ellers meget overvektig med en BMI på rundt 35....
Har tidligere gått ned en del med Fedon og har deretter hatt en graviditet med pluss X anntall kilo....
Har ellers vært på Grete Roede, men har PCO(uten barneønske) så for meg er det mer riktig med lavkarbo.
Glemte å skrive det i går, men i går tidlig sto vekta på ca 3 kg mindre enn på mandag morgen i forrige uke! :heia:
Har også fått kommentarer på at det ser ut som noe har blitt borte sånn "like under puppene", og jeg kan se det selv i speilet også! nå bare håper jeg at jeg også skal miste det som sitter litt lenger ned på magen... :flau:
Føler meg i det hele tatt veldig bra, etter en laaaang dag på jobben i dag, hadde jeg ikkeno imot å gå hjem, noe jeg vanligvis ville hatt... :p
Jeg må tilstå da, på personalmøtet i dag var det en dame som hadde med seg sjokoladekake... og jeg tok en bitteliten bit... det var så godt! :sikle: I kveld har sambo og jeg også spist sukkerfri gelé med pisket krem... skikkelig godtedag! :p
Nelly: Kjekt å ha deg med! Grattis med 2 kg ned! :)
Lusketusk: Så flott at du begynner å se resultater!!! Begynner å merke det litt jeg og. Og tidligere i uka målte jeg, og jeg hadde faktisk gått ned 4 kg rundt livet, den første uka på kuren:D Må tilføye at jeg rocker også da, med en sånn sånn rockering med vekter, så den har kanskje litt med cm-tapet å gjøre. Anbefaler rockering asså! Veldig god og ikke for tung trening. Og lett å gjennomføre siden en kan rocke foran TV'n om kvelden;)
Jeg gikk ned utrolige 4,5 kg den første uka, og "smugveiingene" mine tyder på at det har gått unna en kilo til. Jeg er... overveldet. :p Og glad, selvsagt. Tenk at jeg endelig har greid å snu!? Og at jeg har begynt å trene hver dag?
Og tenk at jeg liker det!? Både kuren og trimmen. Hurra for Ketolysekuren og i det hele tatt lavkarboprinsippene.
Startet tirsdag forige uke, og gått ned to kilo. Kunne sikkert vært bedre, tok to cider på lørdag. Dumt.
Har gjort dette før med MEGET gode resultater.
Huffåhuff.. Sambo og jeg hadde sprekk i helga, og spiste både pitapizza og potetgull med dip. Og rundstykker... Jeg angrer meg nå, men jeg er i gang igjen da... Håper på å være i ketose igjen i morgen, kom i det allerede dagen etter at jeg hadde begynt sist, så får tro det skjer nå også... På søndag følte jeg meg skikkelig blæ, følte meg kjukk og klumpete og oppblåst, så jeg gleda meg til å komme igang igjen! :) og i dag føler jeg meg mye bedre :)
I dag har jeg spist to tynne knekkebrød med leverpostei og majones, litt kjøttdeig, svinekjøtt, sopp og papirka (restefyll etter pitapizzaene) og kyllinggryte til middag, som besto av kyllingbiter, løk, hakkede tomater, litt paprika i en ildfast form, toppet med mozzarella... Namnam! :)
Har ikke veid meg i dag, tror jeg skal la være denne uken siden jeg spiste karber i helga... Men på mandag blir det ny veiing! :)
Jeg snikveide meg i dag! 4 kg mindre enn det jeg begynte med, og det etter 2,5 uke! :) Men da kan jeg vel trekke fra to kilo som er vann...? Er fornøyd for det da! :D
Jeg får ikke veid meg :( Er på ferie og vekta her viser ikke samme som hjemme. Denne her er mer nøyaktig, men kan ikke gå etter den når jeg veier meg på den hjemme vanligvis.
Janis: Rockering er absolutt lurt ja :) Jeg rocker ca 5-6 dager i uka som trim. Får opp pulsen og trent magemusklene. Har mistet noen cm rundt livet og tror rockeringen har litt med saken og gjøre :)
Lusketsk: Kjempebra:D
Nuppelura: Uff, litt kjipt da. men da har du noe å glede deg til, til dukommer hjem!
Her har vi hatt seifilet i fløtesaus med bacon og grønnsaker idag. Nam:p
Jeg kjenner at jeg føler meg slankere! En skikkelig hærlig følelse! Fikk meg en lang tur runde med veslesnuppa idag (er i permisjon med vesla mi på 10md). Først bort til butikken, så til barnehagen for å hente storebror, og så hjem igjen. Gjorde godt for jeg har vært litt slapp idag. Tror jeg har noe sånt forkjølelsesgreier som ligger på lur i kroppen. Håper jeg føler meg bedre imorgen :)
Akkurat nå føler jeg meg møkk :( Føler at jeg har spist for mye.
Er nok ikke over karb, men mye volum. Og det får meg til å føre meg alt annet enn slank..
om dere skjønner hva jeg mener...
janis: skjønner akkurat hva du mener. Føler meg slik jeg å. Men satser på at det blir bedre når jeg kommer inn i denne kuren igjen og blitt vant med det :)
Idag er det mandag og veiedag. Og vekta viste ytterligere 1 kg ned siden sist mandag! Det er5 kg ned på 3 uker! Det er halvveis det! Er superfornøyd :D
Målte også rundt livet og siden jeg begynte har jeg gått ned 5,5cm rundt livet! Er veldig fornøyd med det, men har fremdeles noen cm å miste der ja. Er av eple-fasong typen som legger på meg rundt magen og ikke på hoftene, så fremdeles litt å gå på der.
Håper dere andreogså får flotte resultater på vekta/målebåndet!
Mandag og veiedag, ja. :) Jeg noterer samme vekt som forrige uke, men en cm mindre rundt magen. Tatt i betraktning at dette var en uke med mye psykisk stress, så er jeg veldig fornøyd med det. Er glad i kuren min! :)
Jeg er kvartveis... og ser lyst på å leve på kur så lenge det trengs... og deretter kunne nyte et litt utvidet lavkarbokosthold videre. Dette er en livsstilsendring for meg.
Sliter med å få i meg nok mat, jeg. Hadde jeg aldri trodd.
Blir mer pes å lage frokost og lunsj med dette kostholdet. Til vanlig tok jeg jo bare en brødskive-kjapt.
Har dere kjøpt first price bacon? Fyttikatta. En stiv, fæl kant på den ene stiden. Pleier ikke være kresen på noe jeg, men dette smakte vondt. Trodde kjøtt var kjøtt jeg.
Fant ketolyse pølser i dag :)
Tømte det de hadde. Måtte kjøre helt til Holmestrand. De hadde kjøttpølsene og grillpølsene. spiste en grill nå, og de er kjempegode!
Kjempebra Janis:D Er ketolysefrelst jeg og. Både føler meg og ser slankere ut nå. Buksene er løsere rundt magen og jeg føler meg
fresh og opplagt :)
Jeg har forresten ikke fått tak i Ketolysepølsene, men jeg har kjøpt Idsøe-pølsene. Og de er sinnsykt gode og proppet full av kjøtt
og krydder. Nada karber;)
Nå er det helg og jeg lurer på å teste ut den lavkarbo pizzabunnen i boka:) Noen av dere so har prøvd den?
Is it any good?
Hehe, hørtes digg ut ;)
Et annet godt snaddertips er de der lange krydrete ølpølsene de har på Rema. Kun en halv karb i de, og de er knallende gode dyppet i rømme. Koste meg med det til kvelds igår:D
Gidder ikke telle kalorier nei. Men jeg holder på å lese boka Bedre uten brød for å forstå bedre hvorfor lavkarbo er bedre for oss. Litt tørt men meget interresant lesestoff, som ihvertfall får en til å slutte og tenke på kaloriene:)
Ny veiedag, og vekta står på stedet hvil denne uka. Egentlig ikke så lei for det for jeg har tross alt gått ned 5kg alt, og at det stagnerer litt innimellom er jo vanlig. Men jeg tror kanskje at jeg må være litt mer forsiktig med kunstig søtning fra nå av, for har fått i meg litt mer enn vanlig av det denne uka. Kan jo ha vært partystopperen:rolleyes:
Håper dere andre får litt mere spennende resultater denne uka!!!
Veiedag for meg også. Og jeg har gått opp en kg! Men magemålet har krympet med 2 cm siden forrige mandag.
Jeg er uansett strålende fornøyd! Min fysiske form er stigende, og kroppen fungerer supert. Jeg er stabilt i ketose hele tiden, spiser riktig, trimmer en time hver dag og drikker vannet mitt.
Så selv om jeg har gått opp litt, regner jeg med at jeg er på rett kurs allikevel.
Ny veiedag, og denne uka hadde det skjedd litt på vekta. 1 kg til har jeg gått ned:D 4kg igjen til målet, og jeg føler meg i storform! Jeg er kjempefornøyd med denne kuren!!!
Her er det flere som har tatt sommerferie ser jeg :)
Jeg har hatt et par uker ferie fra kuren, da vi har vært vekkreist i 2 uker. Jeg har levd lavkarbo men ikke gått for å spise ketogent. Har prøvd å ligge rundt en 30g karber til dagen, men tillatt meg et par dager med høykarbo ila. ferien pga. spesielle anledninger. Men nå er jeg tilbake i ketolyse gamet, og på vekta viser -2kg siden siste veiedag for 2 uker siden:D Er superfornøyd med det!!!
Håper dere andre har det bare bra og at dere nyter lavkarbolivet like mye som meg :)
Her var den tråden, ja! :) Hadde glemt hva den het... jeg har jo vært med her.
Det går strålende med meg! :heia: Formen er på topp, jeg har hatt en herlig ferie, og jeg har tatt av 11 kg på 10 uker. Kjører videre på samme vei med stø kurs.
Men hvor mange karber ligger dere på nå sånn ca? Jeg ligger på en 15-20g til dagen. Så lenge vekta fortsatt går nedover synes jeg det er greit å ligge på det nivået :)
Jeg har fortsatt 15 karber som utgangspunkt, fordelt på 3 måltider. Men det hender rett som det er at jeg unner meg 5-6 karber til... jordbær med fløte, is eller mer grønnsaker. :) Ja... av og til har jeg vel vært oppe i 25, uten at det har gjort noen forskjell.
Jeg synes det har vært deilig å ligge lavt i utgangspunktet... i tilfelle noen dukker opp på kvelden med en kurv jordbær. Ha rom for spontanitet, liksom.
Høres ut som du har funnet en fin rytme. Lurt åha noen ekstra karber å benytte seg av iblandt. Det er egentlig sånn jeg gjør ogaå. Unner meg litt ekstra om kvelden. Synes det er greit å ha det sånn. Noe nøtter, ost og mår, baconships, kakaokrem etc. Som en god kveldsmat liksom :) Holder meg i ketose jeg og, så jeg synes det er greit å gjøre det sånn.
Resultatet på vekta idag var nok så stillestående. Ventet nesten det,så som jeg begynner og nærme meg målet :) Men vekta begynner å bety mindre og mindre, because I like hat I see in the mirror! Og så har jeg kommet i et par bukser istr. 38!:D Gotta love it!!!
1/2kg ned ved veiing denne uka, bare et halvt kilo til målet :D Hærlig å være kvitt alt det fleseket, og jeg simpelthen elsker det nye kostholdet mitt!!! Her har hele familien adoptert en mer lavkarbovennlig livsstil, og det har positiv virkning på oss alle!
Mitt mål på 10kg ned er nådd!!!!:D Jeg er så stolt av meg selv, og samtidig må jeg bare si at dette er drømmekuren for vektnedgang, for en kan jo spise seg mett på god mat. I tillegg har jeg lært utrolig mye om kosthod, og er overbevist om at lavkarbo er det rette for kroppen vår, så dette har på alle måter vært en 180 graders livsstilsendring for hele familien! Resten av familien spiser selvfølgelig ikke ketogent men spiser Lutz inspirert lavkarbo :)
Mitt neste mål nå er å gå ned 2kg til og stabilisere meg der. Legger meg derfor på ca 30 gram karbo til dagen, og kommer til å ligge rundt det til de siste 2kg er vekk. Etter det er planen å legge meg på en 50 gram daglig og holde meg der :
Så flott, Xandra! Gratulerer, og lykke til videre! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.