< Tilbake til oversikten

Sukkerfrie produkter

barbapappa sa for siden:

Jeg skjønner ikke helt det med sukkerfrie produkter, for alt jeg har sjekket inneholder masse karber selv om det er sukkerfritt. Har lest endel oppskrifter, og mange nevner sukkerfri sjokolade, men det er jo karber i de... er det forskjell på karbene??
Ser på Atkins-barene at de opererer med netto-karber...

Noen som vet??

Yonah sa for siden:

Du kan trekke i fra sukkeralkoholer fra karboinnholdet. Feks maltitol, aspartam, laktitol osv.

Ivory sa for siden:

Det er sukkeralkoholer, som f.eks. malitol. Disse går rett igjennom kroppen og gir ingen karbohydrater. Det er når sukkeralkoholene er trekt fra man får riktig antall karber som man må telle, altså netto karber:) Håper det ble forståelig...

barbapappa sa for siden:

Supert, har lurt litt på dette :rolleyes:

Max sa for siden:

Vær obs på at kunstig søtning kan stoppe vektnedgang, og ikke minst at det ofte fungerer som et meget effektiv avføringsmiddel, om det inntas i for store mengder.

saxpia sa for siden:

Nåja, rett i gjennom kroppen vil jeg nå påstå at er en overdrivelse. Maltitolen jeg fikk i meg i går hadde et lenger stopp i mageregionen min i natt og lagde et sant helvete. Aldri mer :nei:

Men joda, ingen effektive karbohydrater, visst nok.

Yonah sa for siden:

Signerer, hjelper veldig om man har veldig forstoppelse, men for meg stopper det vekta også... Så jeg bruker ikke den metoden vedtilfeldig hard mage:lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.