Har sett en del steder at noen bruker lavkarbo pølser. Har aldri hørt om det, men hvor får man tak i dette?
Også lurer jeg på om noen veit av et alternativ til proteinpulver? Syns det er så dyrt å bestille fra ketolyse.no siden portoen er så høy..
Jeg har brukt mye soyamel. Du kan gå inn på ketolyse og sjekke om det er noe utsalgssted for ketolysevarer i nærheten der du bor. Er en del Meny butikker som selger det.Og enkelte ICAbutikker
Vi spiser Grilstad Bratwürst røkt, grov pølse med urter og hvitløk, til 1 gram karbo per 100 gram. En pakke med 4 pølser/250 gram er relativt billig og er gode på grillen! Vanlige pølser har stort sett 5-6 gram karbo per 100.
På min lille plass selger helsekosten ketolyseprodukter. Jeg hadde bestilt på nettet via nettsiden og noen dager etterpå var jeg tilfeldigvis innen helsekosten og oppdaget ketolyseproduktene der. Prøv helsekostbutikker.
På pølsefroten har jeg slitt litt, siden jeg bor langt unna store byer og får derfor ikke tak i ketolysepølser. De bratwurst pølsene taklet jeg ikke, syns de ble så intense.
Jeg er endel i helgene med ungene ute på tur og da griller vi. Vanlige grillpølser ligger ofte på 7 karber, mens jeg har funnet et litt bedre alternativ. Nordfjord har noen pølser som heter chilipølse med ost og den innholder 4 karber. Jeg bruker denne istedet for vanlige grillpølser. Jeg griller med da en slik pølse (en slik pølse er stor, 100 gram) og jeg surrer godt med bacon rundt, istedet for pølsebrød. Pølsene er nå ikke så veldig lavkarbo, men det beste jeg finner og jeg unner meg litt og da kutter jeg litt ned på resten av dagen karbomessig.
Ketolysepølsene lages på meny Stoa i Arendal. "min" meny her i Drammen bestilte opp for meg :) Spør din meny om de kan bestille for deg da det er valg for butikkene å ta de inn. (på "min" meny sa de at hvis det var for dårlig salg så kunne de bestille opp for meg ved senere anledninger også)
En meny jeg var hos sa at de ikke tok de inn pga ikke godkjent slakter. Mitt argument er jo at det selges på andre menyer så da bør det ikke være noen forskjell. ;)
Hei
De har fått de inn på meny Åssiden idag :hurra:
De lå på bakrommet så jeg måtte spørre betjeningen. Ca 40 kr pakken. Har ikke testet de ennå, men håper de er gode :)
De har Ketolysepølser på Meny på Oslo City, i tillegg til et godt utvalg av andre Ketolyseprodukter som bakemix, soyamix, kosttilskudd og bøkene. Men det ligger jo ikke akkurat rett rundt hjørnet for Lillehammer...
Rimi har noen grove Brattwürst fra grillstad m bare 1 karb pr 100g.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.