< Tilbake til oversikten

Er det noe galt om man føler sult i ketose?

ned sa for siden:

Betyr det at man ikke lengre er i Ketose? Eller kan man føle sult i ketose også? Det er sjelden jeg har følt sult i ketose, men i dag er jeg sulten hele tiden, har ikke fått i meg for mye karber så vidt jeg vet da...

Yonah sa for siden:

Kanskje pøse på med litt fett? Jeg har noen slike dager og hører på kroppen og spiser masse fett og proteiner da. Men det er under forutsetning at jeg ikke har spist masse søtstoff den dagen eller dagen før, for det kan gi sult for meg...

ned sa for siden:

Hm, har drukket Pepsi Max, men det har jeg gjort før også.... Men om du har tatt kunstig søtning, er da ikke OK å "pøse" på med fett og proteiner?

Yonah sa for siden:

Jeg spiser jo til jeg blir mett, men hvis jeg har spist masse en dag og spiser noe kunstig til kvelds og blir brått sulten, da vet jeg at det kommer av søtstoffet og blodsukkerstigning.
Men jeg drikker/spiser ikke kunstig søtning hver dag, for det ødelegger for vektnedgangen min i tillegg til at det ikke er så veldig bra å få i seg slik daglig/flere ganger i uka.
Så er jeg sulten så spiser jeg. Nå følger jeg Skaldeman og pøser på med fett om jeg er sulten, for fettet gir metthetsfølelse.

Liv:) sa for siden:

Jeg merker veldig godt når jeg har fått i meg for lite fett, for da blir jeg sulten og snopsjuk.

Carisma sa for siden:

Jeg blir sulten etterå ha drukket ting med kullsyre. Vet ikke helt hvorfor, men kan ha noe med at kullsyra får det til å føle deg mett, men forsvinner "plutselig"?

trillian78 sa for siden:

Jeg blir kjempesulten et par dager før jeg skal ha mensen. Ulvehunger! Kan ete og ete og ete uten stopp :o Rare greier.

Rattata sa for siden:

Jeg får sultfølelse av søtstoffer og fløte. Men har ikke tenkt på å pøse på med fett når sultfølelsen kommer, kanskje jeg skal prøve det!

Kanutten sa for siden:

:ja: :ja: :ja:

Kanutten sa for siden:

Og jeg oppdaga nå i dag at det er kullsyra som gir meg vann i kroppen... Selv om det er farris... Er tjukkebolla nå jeg bare fordi jeg har drukket litt farris! Har vært uten kullsyre i lang tid... Og aldri mer kullsyre.. Må til Irland å drikke øl med nitrogen hvis jeg skal ha alkohyler... :lol:

Og er seff IKKE sulten! Føler at alt står oppi halsen på meg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.