Har du noen spesiell miks med majones og rømme el.l. som er god, eller spise du bare reker i majones? Grønn salat er vel godt til.
Jeg har tatt opp en pose reker og jeg er liksom vandt med baguett og reker... Ikke lavkarbo. SÅ hvordan spiser jeg de? Salat, majones og reker på toppen?
Jeg har ikke avokado og liker det ikke ( kun som mos til baconchips;) )
Jeg veldig finhakker løk/rødløk (og noen ganger bittelitt hvitløk) som jeg blander med rekene. Så smører jeg hvitløksmajones på knekkebrød og har rekeblandingen oppå. Eller så har jeg reker i salat sammen med nøtter og hvitløksmajones.
Jeg har jo ikke spist noe særlig med reker, og når jeg har spist, har jeg spist med baguett, majones og salat....
Spekulerer på harkokte egg, reker, salat og majones, det må vel være bra nok mat til mannen også, hvis han får brødskive til. Litt hakket løk kan jeg spise...
Nøyaktig slik gjorde jeg, fant en rest kremost i kjøleskapet og laget noen mislykke oopsie rolls... Men paddeflate oopsie rolls var fine å rulle rekesalat og hjertesalat inn i;)
Smaker egentlig svært lite! Om du ikke har oppi noe krydder eller så!;)
Jeg fryser dem ned og tiner dem i brødristeren. Da har du alltid sprø og ferske oopsier!:sikle:
Når min mann og jeg har rekeaften, er loffen byttet ut med salatblader. Hjertesalat er gjerne greie i str.
Så sitter vi der og koser oss med å rense disse rekene, vi legger mange nok i bladet så det nesten blir litt mye, så drypper vi noen sitrondråper over, tyter over ekte majones, drysser over ostebiter (Norvegia) og nykvernet pepper...:sikle: og drikker hvitvin til...
Jeg spiser rekene mine på solsikkebrød som jeg har funnet oppskrift på her på forumet, men blogget om her. Også lager jeg hjemmelaget aioli. mmmm! Med avakado og litt grønt, sitron, salt og pepper = fullverdeig rekesmørbrød!
Ca 3 deler rømme og 1 del majones, litt salt, presset hvitløk og litt sukrin (eller annet søtningsstoff).
Hvis jeg skal lage den meget raskt bruker jeg ferdig hvitløksmajones. Hvis jeg bruker vanlig majones lar jeg den stå litt slik at hvitløken får smakssatt sausen ordentlig.
Sausen skal ikke bli veldig søt, men litt søtning "runder" den fint.
Denne sausen kan også benyttes som rømmesaus på pizza.
Med hjemmelaget majones til far, seterrømme til mor og barn, hakket vårløk, frisk koriander, avocadoskiver på salatblad. Hjertesalat er passe store og stive !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.