Jeg ser det er noen tråder om dette temaet om dagen, og i den forbindelse lurer jeg litt.
De av dere som har tatt dette (eller skal ta), er det spesielle helsemessige årsaker til at dere må gjøre dette? Dere trenger selvsagt ikke si hva slags helsemessige årsaker, jeg er bare nysgjerrig på hvorfor folk lar seg operere.
Ser i media også at slankeoperasjoner øker kraftig, stadig flere blir operert, og ventelistene er lange.
Lurer også på om det er mange som ville ønsket seg slankeoperasjon hvis de kunne velge selv. (Jeg ville ikke ønsket det).
Ingen ønsker vel å legge seg under kniven, risikere å dø på operasjondbordet og for alltid gå rundt med en permanent ommøblert innside. Jeg hadde prøvd alt for å gå ned i vekt uten å lykkes og så dette som en siste utvei til å få et noenlunde normalt liv. Og gjett om jeg er glad for at jeg gjorde det! Man kan jo spørre seg hvor lenge jeg hadde levd hvis jeg ikke hadde gjort det, men jeg er smertelig klar over hvor jævlig livet mitt var og ville ha blitt. Nå har jeg fått livet i gave på nytt og jeg nyter hvert sekund.
En vektoperasjon er ingen enkel løsning og det krever enormt mot å gjøre dette. Jeg har stor respekt for mennesker som tar tak i egne liv og gjør dette for seg selv og sin familie. Og belønningen blir i de fleste tilfeller enorm.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.