Man tager ønsket mengde sopp (sjampinjong), jeg pleier å bruke 10-12 stk.
Skjæres opp i skiver og stekes i smør med litt salt og pepper.
Hell kremfløte over (2,5g karbohydrater per dl) og la det koke til det er blitt tykt (30-45 min). Til 10-12 mellomstore sjampinjonger bruker jeg 2 pakker med kremfløte. Dette er nok til ca 4-5 personer for det er veldig mektig :-)
Jeg synes iallefall den er kjempegod :-) Det skal egentlig litt sukkerkulør oppi også for å få riktig farge, men jeg dropper den.
Åja, og så må man passe på når det begynner å koke, for det skummer veldig fort over. Jeg pleier å skru ned varmen til det akkurat koker når det har begynt å koke. Pleier å steke sjampinjongene i en liten kjele og så heller jeg bare fløten over når de er ferdig stekt :)
OOOOg hvis du freser litt indrefilet av svin og litt av storfe og har oppi, samt litt brokkoli, så har du med en gang en egen rett... Vi spiser det på den måten i allefall en gang i uka.
Hei hei. Jeg er nybegynner, men denne sausen var virkelig god :) Jeg tilføyde litt sitronpepper og hvitløkspulver + en liten dash med koriander.
Nyyydelig :p
Denne (med litt soyasaus i) har jeg ofte hatt til fullkornspagetti sammen med kjøttboller. Nydelig til det meste, egentlig. Nammm!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.