< Tilbake til oversikten

Hvordan forklare lavkarbo til en "analfabet"?

aslaug sa for siden:

Hei!
har en kjæreste på 55 som trenger lavkarbo. Han må få noe som er lett å lese og forstÅ, som jeg kan sende han! Hjelp

arkine sa for siden:

VEL VIL HAN IKKE SELV GÅ NED I VEKT , ER DET INGEN TING DU KAN GJØRE,
VIL HAN DERIMOT GÅ PÅ LAVKARBO SÅ KLARER HAN SIKKERT OG LESE BOKA,
MEN IKKE HVIS DU KALLER HAN FOR ANALFABET:eek:

Maimor sa for siden:

Her er en genial brosjyre i pdf som gir korte og konkrete råd. Det var denne som fikk meg startet, min bror har kun holdt seg til det som står her og har gått ned 35 kg på under ett år! www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Veggpryd sa for siden:

Wow, det er jo kjempebra! :ja:

Det går også an å bestille gratis trykkede brosjyrer fra optimal forlag. Du får tilsendt opptil 15 stykker som du kan dele ut til de som er interessert. - og i tillegg får du en skikkelig fin LCHF button. :D

Jeg har en - og kanskje møter jeg en med samme button neste gang jeg handler egg & flesk på butikken! :lol:

For bestilling av brosjyrer: optimalforlag.se/lchf

Kanutten sa for siden:

Sliter litt med analfabeter jeg også... men det er på jobb.

Vi hadde i dag besøk av en lege (jobber på et legekontor) og jeg tok frem min lavkarbomat som vanlig. Klæsja ekte rømme oppå en salat laget av kylling, fetaost i olje, hvitløskmarinert jarlsberg, tomat, paprika, salatblader og oliven... "ÆSJ så FETT" var kommentaren!! :o Ei jeg jobber sammen med (sykepleier) fikk vind i seilene og begynte tegne og forklare om hvor heslig det var med alt fettet etc. Jeg prøvde fortvilet å tegne og forklare jeg også, men innså snart at jeg IKKE kunne hamle opp med legen og alle serverte fysiologiske termer og gav dermed fort opp.

Selv åt de Focaccia(?) som er brød dyyyynka i olje! Det var som en våt svamp! Og ikke si meg at det er sunnere! OG lightbrus... Jeg drakk vann og grønn te uten søting :p Har bestilt disse folderene og skal klaske dem i bordet neste gang noen sier noe...:D

Kanutten sa for siden:

De sender dem gratis innen Sverige står det,,,, hva koster det å få dem sendt til Norge mon tro???

Veggpryd sa for siden:

Åh, disse legene....! :D Ville klasket dem ned jeg også (brosjyrene altså!) he he! :lol:

Når jeg bestilte de, sa jeg at jeg godt kunne betale portoen siden jeg bestilte fra Norge - men de kom i posten uten regning. :)

Kanutten sa for siden:

Ja, det nytta ikke engang at jeg sa at jeg er bekjent av en patolog som går på lavkarbo... og som maaange ganger har sett hva som rører seg, både i egne og andres blodårer... :p Denne patologen er helfrelst på lavkarbo og ønsker følge det resten av livet; han har nemlig IKKE sett noe som skulle tilsi at han ikke skulle burde gjøre det..:lol: Stoler på dem som har empiriske fakts å komme med! :p

Kanutten sa for siden:

:eek::eek::eek: Jeg har FÅTT brosjyrene allerede!!! Det tar jaggu kortere tid å sende brev fra Sverige til Norge enn innom Norge....:rolleyes:

Yonah sa for siden:

Oj, slike brosjyrer skulle jeg kanskje bestille, det var ikke dumt!

Ja, leger er noen rare vesener. Lurer på om de mener steinaldermenneskene døde av alt fettet jeg???
Foccacia dynket i olivenolje høres virkelig ut som noe som legger seg på sidebeina gitt, fett og stivelse

Veggpryd sa for siden:

Foccacia - æsj! :p he he.

Fikk du button, Kanutten?

Kanutten sa for siden:

:lol: Jepp!!!!!

Bee sa for siden:

Jeg har også fått! :D

scartz sa for siden:

OOhh jeg og vil bestille :)

Ehm, dumt spørsmål fra meg men... here it goes.
Hvor fikk steinaldermannen alt fettet fra? :S
De hadde vel ikke oljer og meieriprodukter.. :p

Kanutten sa for siden:

Dyyyr og nøtter!

scartz sa for siden:

Får man såå mye fett i seg via dyr? :O Trodde at kjøtt ikke var noe som var tilgjengelig for steinaldermannen i breie flommer..

Kanutten sa for siden:

Var jo det steinaldermannen stort sett levde av.. Det og planter.... massevis av dyr på den tiden!

Bee sa for siden:

Kan jeg legge brosjyrer på personalrommet på jobb? Med påklistret gullapp med tips om dette forumet + noen oppskriftsblogger?

Eller blir det dumt?

Kanutten sa for siden:

Det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre. Ikke på personalrommet da, men på venterommet :D

Bee sa for siden:

Samboeren min mener det blir preaching og at folk kan bli irritert. :p

Kanutten sa for siden:

Hallo! Jeg stima ut på personalrommet i går fordi jeg fant en reklamesak som ligna på en likørbrosjyre og lurte på hvem i herrens navn som hadde lagt ut denne... Det viste seg å være ei flaske med noe spes god juice..... :o Men det SÅ UT som ei likørflaske :p Det er IKKE preaching, det er å gi alternativer...

Bee sa for siden:

HAHAHA!

Ja, det er det jeg også mener. Det er jo ingen som tvinger noen til og i det hele tatt lese brosjyrene, men om de er interreserte, så ligger de nå der. :D

Veggpryd sa for siden:

Som om lavfett-folk ikke preacher.... :rolleyes:

Når jeg havner i mat-diskusjoner forteller lavfett-folk meg hva jeg SKAL spise - ikke hva jeg BØR spise.

Sånt gjør ikke vi - vi bare anbefaler og informerer. :engel_ikk

Yonah sa for siden:

Det er mye mere fett på et dyr enn vi spiser nå for tiden;) Steinaldermannen var nok ikke så kresen som jeg er.... Som må bruke smør fordi jeg ikke liker fettrand på kotelettene..

Imp sa for siden:

Fett var vel ganske essensielt for steinaldermenneskene.

Ellers høres det genialt ut med en lett brosjyre. Men som arkine sier, vil han ikke, så nytter det ikke. Min mann har også mange kilo ekstra, men han har ikke tro på at lavkarbo er for alle mennesker, han tror det bare er riktig for meg som har PCOS, og diabetikere...

nomma sa for siden:

Har bestillt brosjyrer, tror jeg skal legge noen igjen på venterommet til legen min neste gang jeg er der ;) Jeg skal ihvertfall gi legen min en.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.