< Tilbake til oversikten

Bukplastikk uten fettsuging - treningstips?

Iset sa for siden:

Er det noen her som har tatt bukplastikk uten å bli fettsuget? Er dere fornøyde? Jeg har konsultasjon 14. august og har fått vite at de sannsynligvis ikke fettsuger. Nå har jeg ikke så veldig mye fett uansett, og det lille jeg har tror jeg jeg skal få bukt med ved hjelp av hardtrening og sunt kosthold før operasjonen. Tips til øvelser? Jeg spaserer veldig mye, flere kilometer daglig, men må vel trene endel styrke for å få bukt med det som er i mage/flankeområdet. Situps tar jeg også.

Yonah sa for siden:

Dumt spørsmål kanskje, men pleier de å fettsuge ved bukplastik?

Bare lurer.. Jeg har fryktelig heng nå, før jeg har mistet mine 60kg og jeg lurer fryktelig på hvordan jeg ser ut etter å ha gått ned...

Iset sa for siden:

Noen klinikker gjør det ja, man kan risikere å få et veldig stygt resultat om de bare fjernet henget og ikke fettsuger. Så de gjør det etter behov. Har man veldig stort heng nederst holder det ofte bare å fjerne dette, men hos meg som har det meste av løshuden oppfor navlen, kan det blir ganske stygt uten fettsuging så jeg håper jo de gjør det. Men jeg skal høre med kirurgen.

Yonah sa for siden:

OK, takk for oppklaring! Håper du får svar på spørsmålet ditt! Nå skal jeg gå ned mine kilo før jeg tenker noe mere på bukplastik ( tanken skremmer meg... ), men jeg må kanskje under kniven uansett om jeg går ned 60kg...

Lykke til så mye da Iset!

Iset sa for siden:

Det skremmer meg også. Veldig. Men tanken på å leve med denne magen resten av livet skremmer meg mer, så valget er i grunnen enkelt. Jeg håper du slipper operasjon, men om du skal ned såpass mye så er sjansen stor for at du får mye løshud. Men du ser jo etterhvert. :)

Yonah sa for siden:

Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Sånn som det er nå, sliter jeg med sopp eller såhet pga hengemagen... Og det er nok verre enn en operasjon i lengden...

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg! Kanskje vi får se bilder også?

Iset sa for siden:

Huff, det er ikke noe kjekt med løshud. :klem:

Ja jeg skal legge ut før og etter-bilder. :D

Evah sa for siden:

Siterer fra bukplastikkforumet:
Dette med fettsuging er noe som egentlig ikke ligger i avtalene til klinikkene, det er noe de gjør av god vilje rett og slett.
Slik det er nå at de får svært lite penger for hver bukplastikk de utfører, så vil vel sikkert flere og flere gi et dårligere tilbud enn de gjør nå.

Iset sa for siden:

Det er jo egentlig ganske logisk da. Desverre. Men vet dere sånn ca. hva man må betale for fettsugingen da? Og flanker? Det varierer vel fra klinikk til klinikk, men sånn ca?

fatty sa for siden:

Gå inn på kirugirejser.dk
Der har de bra priser og enormt bra service.
Reiser til utlandet da..

Jeg tok gbp i belgia
gjennom dem ;-) Kjempefornøyd!

Omelett sa for siden:

Pilates er veldig oppstrammende for magen. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.