< Tilbake til oversikten

Hjelp!!!!

Tonemi sa for siden:

Har lollypopbrødet mitt i ovnen....Og etter jeg setter det inn i ovnen ser jeg på esken at linfrøene inneholder 34 karbh. pr 100 gram....noen som tilsammen med alle de andre ingrediensene 9.96 kargh pr 100 gr skive....:confused::eek:
Hjelp, det blir jo vel mye...Så da er det bare å kaste brødet siden vi ikke kan spise så mye karb på ett lite måltid??????:mad:

Eller har jeg lest noe om at kroppen ikke tar opp karbh i linfrøet????:rolleyes:

Yonah sa for siden:

Nei, nei, det karboinnholdet stemmer ikke. Da har ikke fiber blitt trukket i fra på karboinnholdet på pakka.
Linfrø inneholder 0 karber siden de går uførdøyd gjennom kroppen.

Tonemi sa for siden:

Så jeg kan bare spise det med god samvittighet???+ Hvordan regner jeg ut karbh innholdet da....Blir det 0 karbh på linfrøet da????

Ivory sa for siden:

Må si jeg ikke helt har skjønt det der med linfrøene jeg... :o På min pakke, og de jeg har kjøpt tidligere, så har det stått 0 karber pr 100 g. Men jeg har hørt om at andre har fått tak i esker der det står at det er karber i. Har også hørt at det er forskjell på om de er hele eller knust. :confused: Har spist både hele og knust jeg, og har ikke hatt problemer med noen av delene, men det kan jo hende jeg har vært heldig og ikke spist så mye karber at det har blitt for mye. Ikke godt å si.... Men det er sikkert noen mer drevne i dette kostholdet som vet:)

Tonemi sa for siden:

Ok...tusen takk for svaret;)
Da skal jeg IKKE regne med linfrøet. Så i morgen skal jeg kose meg med en skive til frokost:)

Jabba sa for siden:

Ikke vent til i morgen - smak brødet når det er lunkent.....nyyyydelig!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.