Er det noen som har en veldig god oppskrift på fiskemiddag som dere vil dele?? Er egentlig ikke glad i fisk, eller andre ting fra havet, i det hele tatt, men skulle gjerne hatt en middag en gang i blant som inneholdt fisk....:o Det må være fisk som ikke smaker så veldig fisk, som steinbit f.eks. Og ikke rød fisk fordi noen andre i familien ikke kan spise det. Kravstor...:eek:
Skulle absolutt hatt noe mer å variere med enn bare kjøtt...
Tar imot alle tips med stor takk!!! :):hjelp:
Hvis du deler opp en masse grønnsaker (feks brokkoli, squash, paprika, løk, sopp), pluss fisken, har det i en langpanne og har over en god olje, salt, pepper og steker det på 200 grader i minst 30 min. får du en god middag. Syns du ikke steinbit smaker fisk? Syns den smaker kjempefisk jeg da men. ;) Du kan jo ta pangasius feks, en billig fisk de har i disken på coopkjedene, den syns jeg smaker lite fisk, den er litt søt i smaken. Ellers er det greit å marinere fisk, da blir ofte smaken annerledes.
Takk for tips, Imp:) Synes ikke steinbit har så veldig intens smak nei, men fisk smaker det, hehe. God ide med marinering:) Hva slags marinade er godt til fisk da? Helt "grønn" når det gjelder fisk jeg...:o Flere tips mottas med takk!;)
Kjøp kveite i skiver (ofte på tilbud), la den trekke i vann tilsatt laurbærblad og server med agurksalat og rømme. Både laks og kveite kan tilberedes på den måten og det smaker himmelsk. :)
Skjær uansett fiskeslag i tynne strimler, legg dem i olje tilsatt salt. La trekke et par timer. Pisk sammen egg og litt JBK, ha oppi chili og hvitløk. Sil olja av fisken. Vend alle fiskestrimlene i eggblandinga. Varm opp mye rapsolje i ei stekepanne, ha en og en strimle oppi slik at de blir godt stekt og ikke henger fast i hverandre. :sikle: sikle:
Vend gjerne i strø laget av knust baconsvor før steikinga.
Det ER godt! Jeg har ei tante fra Peru som pleier lage det, men ho har litt mel i denne eggerøra slik at det blir som ei vaffelrøre uten sukker, meeen har lavkarboisert den jeg :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.