< Tilbake til oversikten

Lavkarbo-loff til reker?

nomma sa for siden:

Min mor har lovet å kjøpe reker til lørdagskvelden når vi skal besøke henne, jeg er jo vant til å spise loff til reker. Hva skal jeg spise i stedet?

Noen som har gode forslag hvilket lavkarbobrød som best erstatter loffen?

Har tenkt på oopsi rolls, men jeg tror de vil bli meget mektige sammen med reker?

Photobscura sa for siden:

Oopsie-rolls må da være perfekt, reker er jo kjempemagert!

Carisma sa for siden:

Avocado funker kjempefint til reker. Går helt fint å maule de med majones også :ja:
Man ikke ha brød til ting har jeg funnet ut, ofte smaker ting bedre uten. OK, så føles det litt rart i starten, men det går seg til.

Mjauritz sa for siden:

Jeg bruker bare hjertesalat, som er helt ideel å legge reker og majones i:D

Liv sa for siden:

Jeg bruker både hjertesalat og avokado til reker, alt etter som jeg har lyst på. Kjempegodt begge deler...;)

nomma sa for siden:

Takk for gode tips, jeg skal nå bake Prinsesse-brød tror det kan funke. Har kjøpt inn avokado :ja: og 3 l hvitvin:full:

Kommer tilbake til om det funker :lol:

froken sa for siden:

Jeg brukte oppskriften på søteboller\rundstykker som jeg fant her inne. jeg byttet ut noe av kardemommen med salt.
Jeg delte de i to og laget rekesmørbrød.:D

Kanutten sa for siden:

Hvis du tåler brød og litt karber er lettbrødet å anbefale! Bare 7 karber i hver skive! Og det er deilig!

nomma sa for siden:

Jeg tåler ikke hvetemel, rug og gjær.

Supert at Birger S har kommet med ett alternativ for de som kan spise brød.

Karin sa for siden:

Mitt svar er å droppe brødet totalt. Det smaker bedre også. Masse reker, majones og sitron. Namme!

Funker på krabbe også. . .

cathrinehland sa for siden:

kan jeg få oppskriften på prinsessebrød

Falco sa for siden:

Reker er utmerket å spise uten brød, med avokado og salat til. Men vis du "må" ha loff ville jeg ha gått til anskaffelse av Ciao Card Bauletto. Det er loff med 10 gr karobhydrater pr 100 gr.

Nerthus sa for siden:

75 kr pr brød? Holy crap.... :)

Wundercazzy sa for siden:

hmm det skulle fantes en lavkarbo loff i butikken gitt. har ikke tid til å bake og skal bort på reker om en times tid. hehe

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.