< Tilbake til oversikten

Patè?

karbonull sa for siden:

Skal på middag i helgen hvor de serverer patè til forett.. lurer på om dette er lov? er typisk spansk pate...:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Kitt sa for siden:

Er ikke pate bare en fin form for leverpostei, da?
Skal ikke være mange karber i en sånn en og som forrett er det vel uansett ikke store biten man får!:p

Yrla sa for siden:

Spis litt av den bare, da vel, om den smaker skummelt:) Du må jo ikke spise den heller. Det er vel mange forskjellige pateer? Vanskelig å vite hvor mye karbo det er i denne.

gamlebyen sa for siden:

Pateer og posteier har ofte en del potetmel eller annen stivelse som bindemiddel. Personlig ville jeg spist med god samvittighet okke som

Yrla sa for siden:

Hvorfor det, gamlebyen?:)

gamlebyen sa for siden:

Det er jo begrenset hvor mye man får i seg. Og burde vel skrevet noe fremfor en del. Dessuten er pateer og posteier snasent!

Dietta sa for siden:

[/B] Så lenge det ikke er gåselever :eek:

gamlebyen sa for siden:

Gåseleverpostei er jo helt fantastisk

Dietta sa for siden:

NEI :eek:
Klarer virkelig ikke hverken smak eller konsistens. Har fått det servert i Frankrike 3 ganger, på steder som absolutt vet hva de gjør med råvarene, men det hjelper ikke :o Det vokser i munnen, jeg begynner å svette og brekningsrefleksen settes i gang :( Holder meg til leverpostei jeg ;)

gamlebyen sa for siden:

elsker fois grais!
Da jeg var i Paris med jobben i fjor, var det standard forrett. Og confitterte andelår til hivedrett om det var på menyen. Og det var det de fleste stedene vi spiste. Nam, nam!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.