ned sa for siden:
Hva kan man forvente at skjer om man spiser for lite protein og mye fett? Dvs om veldig store deler av inntaket er fett? (og veldig lite karbo selvsagt)
ned sa for siden:
Hva kan man forvente at skjer om man spiser for lite protein og mye fett? Dvs om veldig store deler av inntaket er fett? (og veldig lite karbo selvsagt)
Photobscura sa for siden:
Om du forklarer hva du mener med lite og mye, så blir det langt lettere å svare på, og gjerne i forhold til hvor mye karbo også :)
ned sa for siden:
Hm, er kanskje ikke helt sikker på hva jeg mener, men om jeg altså spiser under 15 g karbo, og f.eks mindre enn tilsvarende egen vekt i gram, dvs 65 gram protein i mitt tilfelle, og så f.eks 200 gram fett?
Photobscura sa for siden:
For å gi deg et enkelt tall i forhold til mengde karbo du spiser, så er et nærmest optimalt inntak energiprosentmessig 5/20/75 (kh/protein/fett). Ellers handler det ikke så mye om gram, men hvor mye du trenger for å bli passe mett, da er det lettere å forholde seg til energiprosentmessige tall.
Hvor mye protein du spiser avhenger også litt av hvor aktiv du er. Om du er litt sånn sofapotet, så holder det med ett gram pr kg kroppsvekt, er du i moderat aktivitet kan du gjerne spise halvannet gram pr kg kroppsvekt, og så videre. I og med at jeg selv bare er i moderat aktivitet, så har jeg ikke særlig peiling på hvor mye protein man kan spise om man trener mye, det er det nok andre som kan svare bedre på.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.