Fikk denne oppskriften av en venninne, og nå står de i ovnen.
2 pk philidelphia ost,
2 egg,
1/2 tsk vanilje sukker,
2 spiseskjeer splenda (kan sløyfes).
Myk osten 40 sekunder i micro`n, bland alt sammen og hell over i muffins former. Ca 12 stk. Strø på kanel og sett dem 20 minutter i oven på 175 grader.
Gode varme, men kan settes i kjøleskapet og er enda bedre kalde. Som mini ostekaker:-)
Jeg hadde ikke Philadelphiaost, så jeg brukte 2 pakker med Tine Kremost i stedet. Siden disse pakkene er mindre brukte jeg kun ett egg og en ss Splenda. Vaniljesukkeret byttet jeg ut med ca 20 vaniljeessensdråper.
Jeg fikk 4 stk i muffinsbrett.
Nå har eg laga desse, men med Philadelphiaost med urter og kvitløk og da uten søtning og vanilje. Kunn egg og ost.
Lagde halv porsjon sidan det var første gangen.
Så fort var det å ete opp ei eske Philadelphiaost....:o
Dei vart nydelige.:D
Med litt pynt av eit eller anna er dei perfekt som forrett. :)
Eg syns dei va gode varme eg :) Men kalde var dei absolutt best :)
Og Becky: for meg var dette kos og ikkje frokost.
Dei smakte ikkje omelett nei, og når dei var kalde hadde dei kakekonsistens.
Takk, får prøve meg på dem i morgen.:)
De gangene jeg lager meg lavkarbokaker, så spiser jeg det i stedet for et måltid (så lenge det inneholder godt med fett og noe proteiner). Ellers blir det for mye mat på en dag for min del.:)
Det var noko med konsistensen, trur eg. Smaken var bra, men dei var litt "blaut eggerøre-aktig" for min del. Mine vart litt for søte etter min smak. Prøvde sukrin + i dei, har ikkje brukt det før. Ikkje heilt frukostmat sidan dei vart litt for søte, men eg skal då greie å ete dei opp! ;)
Som ostekakefyll selvsagt, det er jo amerikansk ostekake i muffinsformer. Derfor må de også stå i kjøleskap til de er helt kalde. Veldig gode med en kladd krem og litt bringebær.
De var Utrolig god og mektig ! Holdt meg mett utrolig lenge også. Hvor lenge holder de seg i kjøleskapet ?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.