Har investert i en skritteller;)
En sikkert totalt unyttig sak, men det er ganske morsomt å se hvor mange skritt en tar iløpet av en dag.
Idag har jeg gått rundt 5000 skritt, enda jeg bare har vært hjemme og gjort diverse husarbeid.
Det er en liten sak som man fester på buksa og registrerer hvert skritt man tar.
Så kan man lese av hvor mange km det utgjør totalt sett og kaloriforbruk.
Kjøpte den på Fedon Lindbergs sider og betalte rundt 500 for dingsen:)
kellogs sin koster 79... ;) jeg har den, og har prøvd den litt. det sies at man burde være oppe i 10 000 pr dag(det er maaange skritt!!) så du er godt på vei, Kanel!! tror jammen jeg skal ta på min idag!!
Jeg har en sånn en www.polarmed.no/Nyheter/1750 og er veldig fornøyd med den. Liten, lett, fin design (jammen jeg er opptatt av det jeg :rodme: ) og lett å bruke. Kjøpte min på G-sport.
Min er røøøøøø......... :lol:
(har røøøøøøøøø mp3-spiller også.........)
Gått 3662 skritt hittil i dag - og enda har jeg ikke gått turen min.
Hej! Jag har en Silva Pedometer plus skritteller. Den är liten och lätt att använda och lätt att ställa. Den sitter dessutom bra fast i fickan - viktigt att tänka på. Jag har redan mistet en skritteller - en Sport Tech Fitness.
Men - det är ett problem med Silvan - den räknar inte de första 6 stegen - om man inte fortsätter att gå. Iövrigt är den väldigt bra.
Jeg har en Omron stegteller (kjøpt på grete roedes butikk..hihi). Den har vært best i test flere steder, jeg er iallefall VELDIG fornøyd med den.
Den store forskjellen mellom de billige og de dyre er at de billige har pendel, mens de dyrere har en sensor som registrerer steg. Det gjør sistnevnte mye mer nøyaktige.
Japp! Flinka! :ja: klappe seg selv frenetisk på skulderen :p
Men litt rart da, for bare 4981 av dem er aerobice.. Skjønner ikke helt det, for jeg gikk og gikk. Eller. Hm. Stoppet 2 ganger, på kanskje 3-4 minutter til sammen, har det noe å si? Har ikke helt skjønt meg på denne aerobice saken enda.
Aerobicen begynner først å telle når du har gått 10 min sammenhengende...og går du i 9 min og stopper, så blir ikke det med...så selv med ti 9 min intervaller så får du ingen aerobic... Skjønner?
Herlighet så dust, den burde jo - etter 10 minutter - tatt med de foregående 10 minuttene? Det høres jo mest logisk ut, spør du meg.
Men kan nok stemme, stoppet jo to steder. Og det er vel sånn at om man stopper i over ett minutt eller noe sånt, så må man først gå ti minutter til før den begynner på aerobic?
Nå ble jeg litt usikker her, men tror den tar med de 10 første minuttene i den totale aerobic-opptellingen, så lenge du fortsetter å gå etter de 10 minuttene. De andre skrittene den har telt har vært de ikke-aerobe. Skjønner?:)
Hvis du går ti min, så blir det stående til du har gått ti min sammenhengende igjen...og da har du 20 min aerobic....av de 70 min...feks . Ikke i tillegg. Går du i 9 min, så begynner ikke aerobicsteppene å telles. Blir bare vanlige skritt da...
Skjønner?:p
hei igjen...:D
Jeg har oxo kjøpt omron sin walkingstyle II. Du må gå over 60 steg i minuttet for at den skal telle de som aerobicsteg.....
det sto i bruksanvisningen. Hele turen min på 9000 steg regnes som oftest til aerobicsteg :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.