< Tilbake til oversikten

Skrittteller

Kanel sa for siden:

Har investert i en skritteller;)
En sikkert totalt unyttig sak, men det er ganske morsomt å se hvor mange skritt en tar iløpet av en dag.
Idag har jeg gått rundt 5000 skritt, enda jeg bare har vært hjemme og gjort diverse husarbeid.
Det er en liten sak som man fester på buksa og registrerer hvert skritt man tar.
Så kan man lese av hvor mange km det utgjør totalt sett og kaloriforbruk.
Kjøpte den på Fedon Lindbergs sider og betalte rundt 500 for dingsen:)

Summer sa for siden:

500kr?
Har lurt på hva en sånn sak koster. :)
Ingen som kan klage på din husmorinnsats: 5000skritts husarbeid! :D

NettaMamma sa for siden:

Inne på Kellogs så koster den 49 kr mener jeg... sikkert ikk elike fancy dah.. men jepp, skikkelig husmor må du nok være:D

Kanel sa for siden:

Idag har jeg vært på julehandel og er oppi 1000 skritt foreløbig..Morsomt!

Aline sa for siden:

kellogs sin koster 79... ;) jeg har den, og har prøvd den litt. det sies at man burde være oppe i 10 000 pr dag(det er maaange skritt!!) så du er godt på vei, Kanel!! tror jammen jeg skal ta på min idag!!

mofe sa for siden:

Jeg tenkte å ønske meg skritt-teller til bursdagen i sommer - også har det jo kommet så mange av dem på markedet nå.

Dere som har det, hvilken type har dere, og hvor kjøpte dere den, og er dere fornøyd med den og hvor mye kostet den?

stille mange spørsmål på en gang :o

Fjonken sa for siden:

Min er kjøpt på Claes Olson til kroner 250. Teller skritt og total lengde og beregner kalorier. Er av typen Silva og er helt grei og enkel å bruke.

Anbefales..

Fedonisten sa for siden:

Jeg har en sånn en www.polarmed.no/Nyheter/1750 og er veldig fornøyd med den. Liten, lett, fin design (jammen jeg er opptatt av det jeg :rodme: ) og lett å bruke. Kjøpte min på G-sport.

Min er røøøøøø......... :lol:

(har røøøøøøøøø mp3-spiller også.........)

Gått 3662 skritt hittil i dag - og enda har jeg ikke gått turen min.

snart knyte på seg skoa og ta med lydbok på øret

guro sa for siden:

Åh, du er så flink om dagen. :blomster: Gjør godt å gå.

Fedonisten sa for siden:

.....å jeg er ikke SÅ flink heller.......

snakke med 'Korse-stemme' fra Reveenka

monkey sa for siden:

Hej! Jag har en Silva Pedometer plus skritteller. Den är liten och lätt att använda och lätt att ställa. Den sitter dessutom bra fast i fickan - viktigt att tänka på. Jag har redan mistet en skritteller - en Sport Tech Fitness.
Men - det är ett problem med Silvan - den räknar inte de första 6 stegen - om man inte fortsätter att gå. Iövrigt är den väldigt bra.

Fann en test på Dagbladet www.pfizer.no/templates/Page____856.aspx

Aadi sa for siden:

Kellogs sin løper litt løpsk og teller for mange skritt.... fikk ny av dem...men den er ikke mer stabil... kanskje jeg har for "spretne steg"

Nå har jeg en annen ....husker ikke hva den heter, men den er iallefall mer nøyaktig :)

Sugarpill sa for siden:

Jeg har en Omron stegteller (kjøpt på grete roedes butikk..hihi). Den har vært best i test flere steder, jeg er iallefall VELDIG fornøyd med den.

Den store forskjellen mellom de billige og de dyre er at de billige har pendel, mens de dyrere har en sensor som registrerer steg. Det gjør sistnevnte mye mer nøyaktige.

mofe sa for siden:

Aah, genialt - tusen takk! Dette tror jeg må komme på ønske-seg-til-bursdag-lista :ja:

mofe sa for siden:

Nå har jeg skaffet meg en Omron "walking style II" - fra G-Sport (400 kr.) , sikkert den samme som Zen har?

..også får vi sjå da, om jeg skjønner meg på den. pakke ut

jeef-micro sa for siden:

min kostet 13 kr og funderer som bare det:p jeg har telt skritt mens jeg har gått, for å kontrolere den, og den fungerer faktisk...

Sugarpill sa for siden:

Det er den ja! Er du fornøyd?:)

mofe sa for siden:

Ja! Er strålende fornøyd :ja: Den teller og teller - og jammen teller den riktig også. :)

Så jeg kan ikke annet enn å anbefale den. Retten og sletten. :)

mofe sa for siden:

Og det skal jo faktisk ikke så mye gåing til før man er på de obligatoriske 10000 heller. Helt overrasket jeg.

Trolljenta sa for siden:

Hvor fikk du kjøpt en skritteller som virker til 13 kr :_ohmy:

mofe sa for siden:

For de som lurer; For meg tar det visst 70 minutter å gå 8000 skritt.

Så da vet dere det :cool:

Anne sa for siden:

:eek: I dag.....?

mofe sa for siden:

Japp! Flinka! :ja:
klappe seg selv frenetisk på skulderen :p

Men litt rart da, for bare 4981 av dem er aerobice.. Skjønner ikke helt det, for jeg gikk og gikk. Eller. Hm. Stoppet 2 ganger, på kanskje 3-4 minutter til sammen, har det noe å si? Har ikke helt skjønt meg på denne aerobice saken enda.

mofe sa for siden:

Eller hm.. Nå står det at de aerobice (4981) brukte jeg 49 minutter. Da er det 20 minutter til overs for de andre.

Hmmmm.. Dette blir jeg ikke helt klok på.

Kanskje vi skulle laget en egen Omron-skritt-teller-diskusjonstråd? For oss.. Omronere? :D

T-skjorte?

Anne sa for siden:

Aerobicen begynner først å telle når du har gått 10 min sammenhengende...og går du i 9 min og stopper, så blir ikke det med...så selv med ti 9 min intervaller så får du ingen aerobic... Skjønner?

mofe sa for siden:

Herlighet så dust, den burde jo - etter 10 minutter - tatt med de foregående 10 minuttene? Det høres jo mest logisk ut, spør du meg.

Men kan nok stemme, stoppet jo to steder. Og det er vel sånn at om man stopper i over ett minutt eller noe sånt, så må man først gå ti minutter til før den begynner på aerobic?

Sugarpill sa for siden:

Nå ble jeg litt usikker her, men tror den tar med de 10 første minuttene i den totale aerobic-opptellingen, så lenge du fortsetter å gå etter de 10 minuttene. De andre skrittene den har telt har vært de ikke-aerobe. Skjønner?:)

mofe sa for siden:

Zen: ja, jeg også mente at det var sånn.. Men det kan jo alltids testes ut :ja:

Anne sa for siden:

Hvis du går ti min, så blir det stående til du har gått ti min sammenhengende igjen...og da har du 20 min aerobic....av de 70 min...feks . Ikke i tillegg. Går du i 9 min, så begynner ikke aerobicsteppene å telles. Blir bare vanlige skritt da... Skjønner?:p

Og atte 8790....

Sugarpill sa for siden:

Da er vi enige om at den tar med de foregående 10 minuttene etter 10 minutter, intill det motsatte er bevist (testkaniner søkes!).:D

Aadi sa for siden:

hei igjen...:D
Jeg har oxo kjøpt omron sin walkingstyle II. Du må gå over 60 steg i minuttet for at den skal telle de som aerobicsteg.....
det sto i bruksanvisningen. Hele turen min på 9000 steg regnes som oftest til aerobicsteg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.