< Tilbake til oversikten

Hvor mange kilo har dere gått ned?

frustrert frue sa for siden:

Jeg er ganske ny her inne, og trenger litt inspirasjon.:D

Hvor mange kilo har dere har dere gått ned, og hvor lang tid tok det?

Jeg skal nemlig ned 60 kilo:cool:og lurer på om det er håp for meg???

Ignite sa for siden:

30 kilo på under et år, og så seks kilo opp igjen ved røykeslutt. Men det bekymrer meg ikke nevneverdig ettersom jeg vet hvordan jeg blir kvitt dem.

Ser forøvrig på dette som en livsstil og ikke en kur. :)

Liv:) sa for siden:

Gikk ned 10 kg første forsøket jeg hadde på lavkarbo, det ble avbrutt pga. sykdom. Nå begynte jeg igjen for to uker siden. :)

Linn H sa for siden:

har gått ned 16 kg og holdt vekten:)

Elizabethcita sa for siden:

Har gått ned drøyt 15 kilo på fire måneder. Skal ned 30 kilo til, og har stor tro på å klare det!! :D

Jabba sa for siden:

Har gått ned 18 kg på 6 måneder.....

Bulldog sa for siden:

ca to kg på to år :o

Men jeg kan se magemusklene mine nå :D

Ignite sa for siden:

Muskler veier jo en god del, bra jobba Bulldog

Jeg har ikke trent en døyt, men burde vel.

Øl og håndbak ? :D

BMI25 sa for siden:

Ned 18 kg siden 02.01.2009 :)

Bulldog sa for siden:

Whiskey og knebøy? :lol:

sweet sa for siden:

Hei
Jeg har gått ned totalt 25 kilo og har 27 kilo igjen :D Du kan vel trygt si jeg er halvveis. Jeg hadde en runde med ED ifjor fra august til jul og hadde en pause til etter påske. Nå er jeg igang med runde 2 og er kjempefornøyd. :)

Bee sa for siden:

26 kg. Tidsaspektet er noget uklart pga en del langvarige sprekker her og der. Så sånt har jeg slutta med. :p

Iset sa for siden:

Jeg er jo vektoperert så mine kilo teller vel ikke i "lavkarbo-forstand", men i 2006 gikk jed ned 10 kg på 8 uker med Skaldeman-kost. Kjempeeffektivt, og jeg følte meg utrolig bra i den perioden.

Løvetann sa for siden:

Dette forumet er virkelig et godt sted for å hente både inspirasjon og motivasjon. Velkommen - og håper du vil trives her! :)

Jeg har gått ned mellom 16 og 17 kilo på nesten et år på ketolysekuren. Det har gått senere enn jeg håpet da jeg startet.
Vi har lett for å feste oss ved historiene til de som har rast ned flere titalls kilo på noen få måneder. Men for mange av oss går det mye saktere. Og damer bruker vanligvis lenger tid på vekttap enn menn … :(

Ja! Det er håp for deg! Du må "bare" være strukturert, systematisk, tålmodig, konsekvent og utholdende. Det vil ta tid … :goodluck:

Jeg ser du har både Atkins og Lindberg oppført som kostholdsfilosofi. Veteranene her anbefaler gjerne at man holder seg til ett regime, setter seg inn i det og følger det konsekvent. Det gir nok best resultater. Dersom du kommer på et langvarig "platå" er det lettere å finne ut av hva du skal gjøre for å korrigere hvis du holder deg til en "lære".

:heia: :heia: :heia:

frustrert frue sa for siden:

Dette virker jo utrolig lovende.
Gratulerer til dere alle med noen flotte resultater.Jeg ser jo at dette funker. Er desverre ikke så veldig tålmodig...men så lenge vekta peker nedover så skal jeg ikke gi opp.
Må nok hokde meg til atkins da jeg har veldig lav terskel for å komme i ketose.

Ivory sa for siden:

Hei :) Jeg er ny på forumet i kveld, men startet med ketolysekuren 13. april. Jeg har tyvlest på forumet en stund....;) Jeg har gått ned 6 kg til nå. Skal ned 14-15 kg til (håper jeg), men føler meg på god vei. Buksa blir da større!:D

Solange sa for siden:

Jeg er 100 gr. fra å ha gått ned 20 kg på 4 mnd. Det er jeg veldig fornøyd med! Når du først finner metoden på hva som virker for deg, så greier du det, også 60 kg. Det kan selvfølgelig ta tid, men når du begynner å gå ned i vekt så blir du motivert. Jeg skal ned 20 kg til, og er dermed halvveis. Regner med at de neste 20 kiloene går mye tregere, men skal prøve å få det til innen jul. Masse lykke til, og husk: dette greier du!!!:)

Svane sa for siden:

Jeg skal vel egentlig ned ca 50, men har satt meg et mål på noen-og-førti og så får jeg se hvor langt ned jeg syns jeg skal.

Jeg har holdt på nå i fem uker, og gått ned 6,7 kg.

Det jeg tror er lurt når man skal ned mange kilo er at man enten deler det opp i mindre stykker (som blir mer overkommelige og lettere å nå på kortere tid), eller at man fokuserer på livsstil og smører seg med tålmodighet i forhold til vekta.

Det er jo ingen tvil om at både du og jeg kommer til å bruke lang tid på å gå ned til ønsket vekt. Derfor må vi innstille oss på at dette kommer til å ta tid, og være fornøyd med hvert kilo vi går ned, og prøve å "glemme" litt at vi likevel har mange kilo som skal bort.

Jeg tror også at litt av utålmodigheten vil gi seg etter et par-tre uker, i alle fall hvis du faktisk ser nedgang i de ukene. Jeg syns den første uka var verst. Verket etter å se resultater.

Men vær også obs på at noen opplever å gå ned mye i starten (væsketap), men du kan ikke forvente å fortsette å rase ned i vekt. Så om du går ned mye i starten, så vil det normalt sett flate ut litt underveis. Og noen opplever at det tar tid i starten, for så å sette fart senere. Men i snitt og på lang sikt går alle nedover, hvis de holder seg til opplegget. :)

grotingeling sa for siden:

13.4 kg på 2 mnd og 24 dager :p, skal ned minst 33 kg til.
Går på Eurodietten, og er i fase 2 som skal vare til 30.juni.

Carisma sa for siden:

9kg. Vil ikke snakke om tidsaspektet :flau: :D
Og det er laaangt igjen....

LaVidaE sa for siden:

9kg på 10uker. Snart halveis til et av mine delmål: 6mnd på diett.

Går på Skaldemans GI-Noll 50+ diett og er veldig fornøyd, mett og opplagt.

Du klarer det, men kansje ta et skritt av gangen?

Jeg har satt meg et delmål: 6mnd på 50+ dietten, så ser jeg hvor langt jeg kommer på det.
Så tar jeg en ny vurdering da...og setter meg et ny nytt mål der og da.

Bedre med små trinn for meg som jeg faktisk klarer!
Alle kilo av er jo en seier i seg selv!

Camilla82 sa for siden:

Jeg har gått ned 5,5kg på 7 uker :) Er veldig fornøyd, har gått inn 36cm (målt på 4 steder)
Har fått et nytt liv med denne kostholdsendringen!

L@ro sa for siden:

LaVidaE...
Kan jeg spørre deg hvilke ''fettmidler'' bruker du ? Tror ikke jeg kan bruke så mye fløte/meieriprodukter som Skaldemann, gått konsekvent på 50+ i tre mnd. Lite resultat, men når jeg sluttet med fløten 'plumpa' jeg ned to kg på halvannen uke. Men jeg er redd jeg ikke får nok fett i meg til daglig, for det går tregt.
OG.. er olivenolje greit å helle i seg? 100% fett er det jo..men vegetabilsk...

Veggpryd sa for siden:

Gikk ned 17 kilo med Skaldeman på 8 måneder. Nå bruker jeg LCHF som vedlikehold - og for optimal helse for resten av livet :D .

Gundrosen sa for siden:

Begynte en gang på 107kg, kjørte på med hard trening og diett(riktignok ikke lav-karbo med det funket) Kom meg ned til 79kg. Dette var i perioden april-juli i fjor. Etter dette har det gått litt opp og ned. Men da vekten nådde 89kg for et par uker siden bestemte jeg meg for å prøve lav-karbo diett, har vert på diett i 4-5 uker nå og veide 82,8kg i morges. Rimelig fornøyd med fremgangen, håper jeg når målet mitt på 75kg iløpet av sommeren :)

Mrs. Dolly sa for siden:

Jeg startet for 2 uker siden og har gått ned 3 kg til nå:) merker det godt på klærne, mer kanskje enn hva vektnedgangen tilsier. Jeg skal ned mellom 9-12 kg til og har kommet frem til at denne gangen går det. Man blir motivert når man merker forskjell, og jeg har også fått mye mer energi enn tidligere, så det hjelper jo på.
Finnes det ekstra kg, finnes det håp! ;) Lykke til!

Johanna sa for siden:

Jeg gikk ned 15 kilo på 3 mnd :D

Skinnogbein sa for siden:

Har holdt på i 23 uker, og har gått ned snart 16 kilo. Ikke sultet en dag - og form og humør har aldri vært bedre :-)

LenaBeatrice sa for siden:

Oh yes, det er håp for deg må du vite :-))
Jeg hadde også 60 kilos overvekt, har nå gått ned 45 med Atkins.
Skriver en del om det i bloggen min, sjekk min signatur hvis du har lyst :-)

Mercudia sa for siden:

Jeg er en av dem (den eneste?) herinne som ikke kan si akkurat hvor mange kilo jeg har gått ned siden jeg ikke eier noen vekt. Dvs at jeg var ikke på vekten når jeg startet og har ikke vært på vekten et halvt år etter heller. Jeg anslår vekttapet mitt til å være en plass mellom 20 og 30 kilo. Jeg tok et bevisst valg om å ikke ha noen vekt. Jeg er nemlig typen som lett blir veeeldig opphengt i tall. I løpet av dette halvåret har jeg hatt to kalkulerte pauser: den ene fra jul til nyttår, og den andre 2 dager i forb. med festligheter. Ellers har jeg ikke spist noe forbudt gjennom hele perioden, og jeg har kastet mye klær etterhvert :) Jeg antar at jeg er i mål til høsten. Og målet er å være i de klærne som sier: Trivselsvekt! :)

ps. Andre som har valgt den vektløse varianten? Hvorfor/hvorfor ikke?

trillian78 sa for siden:

Du er ikke alene :) Jeg har også valgt den vektløse varianten. Veide meg en gang for mange år siden. Fikk sjokk og har ikke veid meg siden. Det vil altså si at jeg har vært på en vekt en eneste gang i løpet av 15 år. Jeg tror det har litt med at jeg bare ville lukke øynene for vekten, fornekte sannheten, late som om det ikke var sant at jeg veide (veier) over hundre kilo.

Nå har jeg rett og slett ikke noe forhold til baderomsvekten. Hva den burde vise eller hva som er normalt for meg. Jeg begynte å måle meg med målebånd da jeg begynte med lavkarbo, men måler meg nå ganske sjelden. Merker vektnedgangen på at klærne blir løsere. Sakte sakte, men sikkert. Det holder for meg.

Jeg ser også at mange blir veldig opptatt av vekten, at mange får seg en nedtur når de ser at vekta har gått opp et parhundre gram. Jeg kan klare meg uten de nedturene. Jeg tenker at vektnedgang uten å være for opptatt av den baderomsvekta er litt mindre stressende. Og vi vet jo at stress ikke er bra dersom man vil ned i vekt ;)

Om man velger nedgang med eller uten vekt kommer vel litt an på antallet kilo man skal ned også da. Jeg skal ned sikkert 40 kg tilsammen (eller mer? Hvem vet?) Da er liksom ikke de 300 grammene i den ene eller andre retningen så mye i det store regnskapet. Tror faktisk jeg kunne blitt litt demotivert av å forholde meg til de tallene :o

Karrbis sa for siden:

Jeg blir også demotivert og opphengt i tallene...men bruker måleband for å følge med at det skjer noe og sjekke ev stillstand - slik at jeg får justert kostholdet om det skulle være nødvendig:rolleyes:.
Tror nok jeg kommer til å veie meg den dagen jeg føler at jeg har funnet trivselsvekta, sånn at jeg denne gangen kan følge godt med slik at jeg ikke går opp mye i vekt uten at jeg "skjønner" det..:mad:

LenaBeatrice sa for siden:

Ingen vekt her heller.
Jeg bruker klær som "målebånd"
Klærne forteller meg veldig fort hvordan det går.
Dessuten har jeg levd med Atkins i over tre år nå, så jeg vet hva jeg bør gjøre, og hva jeg ikke bør gjøre.

I dag mistet jeg forresten ringen min i dusjen dere, det er også et tegn på at det går den rette veien :-)

Bee sa for siden:

Ehm...27. :D

Camilla82 sa for siden:

Må jo oppdatere jeg også da, 6,5kg på 8 uker:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.