< Tilbake til oversikten

Lett-is fra Diplom-is

kozpia84 sa for siden:

lett is fra diplom is er kommet på markedet og d har seg sånn at de selger denne isen på småe bokser 120 ml/60 gram
jeg koser meg hver lørdag og så lurer jeg på om denne er grei å spise?
innholdsfortegnelsen er slik:

Produsent:

LETTIS VANILJE

EAN 7037210111656

Vaniljemelkeis/-mjölkglass uten tilsatt sukker og med redusert fettinnhold.
Vanilla milk ice without added sugar and with reduced fat content.
MelkEggGlutenNøtterSoyaproteinKommentarerIS-S-
IAllergenet er en ingrediens i produktet.-Produktet inneholder ikke allergenet.SProduktet kan inneholde spormengder av allergenet som kan komme fra annen produksjon i lokalene, via produksjonsutstyr eller fra innkjøpte råvarer
NO/DK/SEVarebetegnelse (Rev.nr): Melkeis/Mælkeis/Mjölkglass. (170408)Nettoinnhold:400 g (800 ml)Ingredienser:Skummetmelk/skummjölk, fiber 12,5% (polydekstrose), fløte/grädde 11%, søtstoffer (lactitol, sucralose), myse-/valle-/vasslepulver, skummetmelkpulver, glyserol, vegetabilske emulgatorer (propylenglykolestere, mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisatorer (johannesbrødkjernemel/fruktkärnmjöl, guarkjernemel/guargummi), aroma (vanillin). Produktet kan inneholde spor av egg og nøtter. Inneholder søtstoffer. Produktet selges i: Norge GBDenomination:Milk ice.Net contents:400 g (800 ml)Ingredients:Skimmed milk, fibre 12,5 % (polydextrose), cream 11%, sweeteners (E966, E955), whey powder, skimmed milk powder, glycerol, vegetable emulsifiers (E477, E471), stabilisers (E410, E412), flavour (vanillin). This product may contain traces of egg and nuts. Contains sweeteners. Næringsinnhold/ Näringsvärde/
Nutritional information
per
100 g
Energi/Energy450 kJ
105 kcal Protein3.5 gKarbohydrat/Kulhydrat/
Kolhydrater/Carbohydrate
Sukkerarter/Sugars
15 g

7 g Fett/Fedt/Fat
Mettede fettsyrer/Saturated fatty acids
4.5 g
3 g Kostfiber/Dietary fiber12.5 gNatrium/Sodium0.05 g

så sendte jeg en mail for å høre hvor mye sukkeralkoholer det var av disse 15 gram og viste seg å være 8 g.

er dette en grei is å spise når man koser seg?

Bee sa for siden:

Kunne de ikke laget is med masse fløte i stdet for den hersens skummamelka? Og bytta ut sukkeret med noe kunstig søtning? Hadde cært så enkelt og kunne kjøpt is på butikken en gang i blandt. :p

Gerd sa for siden:

Denne er ikke tilsatt sukker, men søtstoffer (lactitol, sucralose),
enda så er det igjen 7 karber fra bl.anna melkesukker.....

Jeg, personlig, syns det blir for mye karber i den :ja:

luringen sa for siden:

lag sjøl da vel...? Så slipper du å lure, og slipper alle rare tilsetninger..;)
Bare å søke på is på forum/oppskrifter

kozpia84 sa for siden:

ja d var d da... men men er ikke så streng på lavkarbo men begrenser meg da. ska søke og se=) takk for tipset;)

scartz sa for siden:

Skal vi spørre Torkild om å produsere lavkarbo is til å ha i butikkene?? :D hehe...

Alkazelters sa for siden:

Jeg synes dette er en ok is av og til.. Men jeg irriterer meg over at de også reduserer på fettet. Dette kan enkelt løses ved å tilsette smør!

Carisma sa for siden:

Lett-isen er tilsatt fiber, så man orker ikke så mye som av annen is. Men husk at søtningene kan gi noen timer på do for endel av oss :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.