kozpia84 sa for siden:
lett is fra diplom is er kommet på markedet og d har seg sånn at de selger denne isen på småe bokser 120 ml/60 gram
jeg koser meg hver lørdag og så lurer jeg på om denne er grei å spise?
innholdsfortegnelsen er slik:
Produsent:

EAN 7037210111656
Vaniljemelkeis/-mjölkglass uten tilsatt sukker og med redusert fettinnhold.
Vanilla milk ice without added sugar and with reduced fat content.
MelkEggGlutenNøtterSoyaproteinKommentarerIS-S-
IAllergenet er en ingrediens i produktet.-Produktet inneholder ikke allergenet.SProduktet kan inneholde spormengder av allergenet som kan komme fra annen produksjon i lokalene, via produksjonsutstyr eller fra innkjøpte råvarer
NO/DK/SEVarebetegnelse (Rev.nr): Melkeis/Mælkeis/Mjölkglass. (170408)Nettoinnhold:400 g (800 ml)Ingredienser:Skummetmelk/skummjölk, fiber 12,5% (polydekstrose), fløte/grädde 11%, søtstoffer (lactitol, sucralose), myse-/valle-/vasslepulver, skummetmelkpulver, glyserol, vegetabilske emulgatorer (propylenglykolestere, mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisatorer (johannesbrødkjernemel/fruktkärnmjöl, guarkjernemel/guargummi), aroma (vanillin). Produktet kan inneholde spor av egg og nøtter. Inneholder søtstoffer. Produktet selges i: Norge GBDenomination:Milk ice.Net contents:400 g (800 ml)Ingredients:Skimmed milk, fibre 12,5 % (polydextrose), cream 11%, sweeteners (E966, E955), whey powder, skimmed milk powder, glycerol, vegetable emulsifiers (E477, E471), stabilisers (E410, E412), flavour (vanillin). This product may contain traces of egg and nuts. Contains sweeteners. Næringsinnhold/ Näringsvärde/
Nutritional informationper
100 gEnergi/Energy450 kJ
105 kcal Protein3.5 gKarbohydrat/Kulhydrat/
Kolhydrater/Carbohydrate
Sukkerarter/Sugars 15 g
7 g Fett/Fedt/Fat
Mettede fettsyrer/Saturated fatty acids 4.5 g
3 g Kostfiber/Dietary fiber12.5 gNatrium/Sodium0.05 g
så sendte jeg en mail for å høre hvor mye sukkeralkoholer det var av disse 15 gram og viste seg å være 8 g.
er dette en grei is å spise når man koser seg?