< Tilbake til oversikten

Småspising

saxpia sa for siden:

Jeg er en småspiser av dimensjoner. Vil ha noe å nible på hele tiden. I alle fall når jeg er i perioder som nå, hvor jeg sitter foran dataen og jobber med eksamen.

Så da går det i ost og kjøttpålegg. Det har jo ikke karber i seg. Men tenker jo litt på det, da. All denne småspisinga. Den kan vel ikke bare være god?

Carisma sa for siden:

En av tingene med en livstilsending er å endre vaner. Spesielt vaner vi er klar over at et uvaner... :) Så det er nok noe du bør jobbe litt med. Finne ut hvorfor du spiser når du spier, om du kan gjøre andre ting heller.

Bee sa for siden:

Får du i deg nok fett?
For min del kan jeg kjenne trangen til og småspise om jeg ikke har spist nok fett.

saxpia sa for siden:

Kanskje det er der det ligger. Jeg får nok i meg nok fett i løpet av dagen, men mye mulig mesteparten kommer på ettermiddagen/kvelden. Og det er jo helst på formiddagen/dagen at jeg er fysen. Det var noe å tenke på, ja.

Men hvordan få i seg mest mulig fett på morgenen, da, uten å spise bacon hver dag?

Åh, jeg er så ny på dette :lol:

trillian78 sa for siden:

Jeg spiser egg og bacon til frokost nesten hver dag. Lager helst eggerøre av eggene for da kan jeg "snike" masse meierismør inn i eggerøra :) Men det er kanskje bare jeg som aldri aldri går lei av egg og bacon?

Bee sa for siden:

Jeg anbefaler deg og prøve eggemelk, gjerne med vaniljeessens i. Det er nyyydelig! Både kald naturell, og varm med espressopulver.
Egg og bacon til frokost gjør deg mett lenge, men personlig synes jeg det blir kjedelig i lengden.
3 kokte egg med smeltet smør + majones er også noe som holder meg mett og langt fra fysen leeenge. :)

Areola sa for siden:

Spis middagsmat til frokost og lunsj også!

akita sa for siden:

Akkurat dette sliter jeg også med, er jo så kjedelig å lese til eksamen! Men har funnet ut at det er en god anledning til å få dekket dagens vannintak, har et stort glass med vann stående på bordet gjerne med isbiter i. Jeg har også en stor uvane med småspising, men prøver heller å drikke noe. Har de siste ukene drukket mengder med kaffe, tab xtra og vann...helt skjelven på kvelden.... Et annet godt tips hvis en bare må ha noe, er å ha litt paranøtter liggende, skal en først "småspise" kan en jo gjøre det mest mulig fornuftig:p. Lykke til på eksamen :)

Nemii sa for siden:

Jeg sliter også utrolig med småspising. Er alltid fysen, og særlig når jeg sitter å leser, noe som jeg selvfølgelig gjør mye ettersom jeg er student. Spiser meg mett og med mer enn nok med fett, men likevel fysen. Alltid. Skjønner det ikke, for det er liksom en fysiologisk trang, akkurat som om det er noe jeg ikke får i meg og kroppen prøver på å få det ved å være fysen...

saxpia sa for siden:

Takk for gode svar.

Prøvde eggemelk i dag, og det var godt. Så det blir nok brukt en del framover, ja. Men ble utrolig kvalm etterpå, så lurer på om jeg må endre litt på forholdene ... Hvor lenge kan forresten eggemelk stå? Er det greit å lage en litt stor posjon, så har man til noen dagers bruk? Eller blir det bare ekkelt?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.