< Tilbake til oversikten

Savner du frukten?

The Dude sa for siden:

Det er vistnok masse sunne stoffer i frukt som vi burde hatt i oss, men som ikke passer så godt med lavkarbofilosofien. Jeg kom over en artikkel som sier at man kan spise litt så lenge man gjør det når kroppen kan lagre fett i leveren i stedet for å fettcellene.

figureathlete.tmuscle.com/free_online_article/diet_and_nutrition/the_low_fructose_diet

Fruktose kan lagres som fett i leveren. Hvis leveren er "full" går fruktose til kroppsfett. På morgenen eller etter hard trening er leveren klar for påfyll, så da vil man slippe unna med å spise frukt til disse tidene? Kanskje verdt et forsøk for noen...

saxpia sa for siden:

Jeg savner det å kunne ta et eple på farta, eller småspise på druer sammen med ungene. Det gjør jeg. Og når jeg er kommet så langt at jeg har gått ned de kiloene jeg skal, og jeg ikke lenger skal gå på ketolysekuren, men leve på lavkarbo a la Lindberg, så kommer jeg til å begynne å spise frukt igjen, ja :ja:

The Dude sa for siden:

Skulle egentlig stå frukt og bær i det første innlegget. Samme regler gjelder for begge deler. Synes egentlig frokosten er det vanskeligste måltidet, så det hadde passet perfekt dersom noen fikk gode resultater med dette.

Liv:) sa for siden:

Jeg spiser en del frukt, og det går greit. Tror jeg skal kutte ned litt nå da, selv om jeg er godt fornøyd med en nedgang på 0,9 kg første uken. Forrige forsøk på lavkarbo spiste jeg ca like mye frukt, og gikk ned nesten 5 kg (på under en mnd) før jeg falt helt ut pga. en del kjipe ting som hendte samtidig.

For min del er det viktig å ikke kutte ut på alt som er fy på lavkarbo, frukt f.eks. er noe jeg ser på som såpass sunt at det er verdt det.

Bradypus Variegatus sa for siden:

Jeg har alltid blitt skrubbsulten av frukt, så jeg savner det ikke.

Homer Simpson sa for siden:

Samme her...

Yonah sa for siden:

Nei, jeg savner ikke frukt og søthungeren jeg får av den.
Jeg savner å kunne spise masse jordbær med fløte, men jeg holder meg til et og annet bær, og da helst bringebær.

Rattata sa for siden:

Frukt savner jeg ikke, men det er sikket fordi magen min blir litt "krøllete" av det.

aslaug sa for siden:

Ja det samme her, savner ikke vindfullheten som jeg fikk av frukten!!:D

Carisma sa for siden:

Og blodsukkersvingingene/skjelven....
Jeg skeiet ut med en bit av et eple i forige uke, ble kjempeskuffa for det var ikke så godt som jeg husksa, og spyttet den ut igjen. :o

Nå har det jo i tillegg kommet opp diskusjon om frukt faktisk er så sunt som man skal ha det til.

Bee sa for siden:

Koser meg med bringebær og jordbær nå på sommeren. Frukten savnet jeg til og begynne med, men ikke nå lengre.

Bee sa for siden:

Forresten har jeg aldri vært et fruktmenneske, så at jeg savnet det etter og ha startet opp mitt lavkarboliv må være kun fordi jeg visste jeg ikke kunne spise det. :lol:

Mistral sa for siden:

Nei. Jeg har aldri vært spesielt glad i frukt, og er dessuten allergisk mot mange sorter. Jeg liker nøtter mye bedre.

Men til vinteren kommer jeg til å savne tørket frukt – jeg elsker fiken og dadler! :sukk:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.