Kan noen av dere flinke her inne se om dette kostholdet ser ok ut for ketolyse? Hender vi slår til med litt fløte eller CF i middagen.
Frokost: Kinakål, agurk, rød paprika og kylling med en dæsj olivenolje over
Lunsj: Samme som frokost, eller rester fra gårsdagens middag
Middag: Kylling, svinekjøtt eller kjøttdeig med salat og/eller asparges. Stekesjy som saus.
Kvelds: Samme som frokost
Går en del i kyllingsalat, men jeg synes det er godt og lettvint!
Har bare holdt på i to uker med dette, men ble skuffet over å ha gått opp i vekt forrige uke. Jeg har vært i ketose hele tiden mens jeg har holdt på.
Startvekt er 98 og jeg skal ned til 75.
Kan ikke si noe om menyen din, men det er ikke unormalt å gå litt opp og ned i vekt, for vekten din en dag avhenger av så mye, blandt annet mengde vann i kroppen, hvor lenge det er siden sist du var på do, menssyklus osv.
Nå er det en stund siden jeg har sett så mye på menyer da...
Men, det som slår meg er at det er litt lite fett. Hva med litt rømme/ rømmedressing til salaten? Du sier ikke noe om hvor mye du spiser av de ulike tingene, har du sånn ca peiling på hvor mange kh du spiser for dag?
Bruk gjerne mer fløte, rømme, meierismør for å få en mer fettrik kost. Og, ellers så kan du godt spise mer grønnsaker også, blomkål og brokkoli feks, fordi agurk og kinakål ikke er de mest næringsrike grønnsakene. :)
-Spiser du deg mett til hvert måltid? Holder du deg mett lenge, eller blir du fort sulten igjen?
-Drikker du masse vann, 2-3 liter dagen ?
Du bruker ikke søtstoff?
Ellers så er det Liv sier, viktig å tenke på :)
Og, når kroppen kvitter seg med 2,5 kilo på 1 uke, så trenger den faktisk å tenke seg litt om. Den skal tross allt gå over på fettforbrenning, og det er "tung" prosess :ja:
Holder meg god og mett gjennom dagen ja. Prøver å bare spise meg akkurat mett nok til måltidene, og ikke stappmett, og det fungerer fint.
Jeg drikker minst 2 liter vann per dag. Og cola light... :o Dersom jeg fortsatt ikke går ned i vekt denne uken får jeg prøve å kutte den, men det er liksom det siste jeg vil ta vekk hvis ikke jeg MÅ. (avhengig ja) Ville derfor sjekke om maten virker ok. Hvis den gjør det er det kanskje søtstoffet jeg ikke tåler.
Synes jeg får nok fett ved å steke maten i smør, og ha olje over salaten? Bruker også som sagt noe fløte og cf når det trengs i middagen. Holder meg under 15 kbh per døgn.
Prøv å komme mellom 15 og 20 karber dagen. Som sagt skal mesteparten komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Ikke bare for karbene sin del, men vi trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsakene gir for at kroppen skal fungere og forbrenne optimalt. :)
Når det gjelder fett så har jeg gjort følgende: Når jeg mener det er nok, så slenger jeg på litt til ;)
Dampa grønnsaker f.eks. blomkål og brokkoli med en goood kladd smør over er skikkelig :sikle:
Skal man ikke holde seg til max 15 under ketolysekuren? Jeg merker jeg har litt angst for å komme over 15. Hehe!
Synes det er godt med brokkoli og blomkål, men synes det skal så lite til før jeg får høyt antall karber? Kanskje bare jeg som ikke er vant med det.
Pleier å spise 2-3 karber til frokost, 5 til middag og 2-3 karber til hhv. lunsj og kvelds. Bruker tomater eller paprika i salaten for å få opp karbe- og næringsinnholdet da.
Sier dere det altså? Grunnen til at jeg har litt angst for å overstige 15 kbh er at det i Ketolyseboka står at man skal kutte ned til 10 kbh dersom man ikke går ned i vekt. :confused: Derfor tenker jeg egentlig jo færre dess bedre.
Men nå skal jeg prøve å slække litt mer mtp. dette da!
Etter hva jeg har forstått, så er det å kutte på karber noe av det siste man gjør, om man ikke går ned med det anbefalte antallet. :)
Jeg vet ikke hva du har lest, og ikke lest her i forumet, men jeg har lyst å dra frem en gammel tråd til deg, der det første innlegget til Nille forklarer en del om ketose. (Innlegget hører egentlig inn for de som skal gå på Atkins Induksjon, men ketose er det uansett om man går på Atkins eller Ketolyse.)
I tillegg, så synes jeg tråden til Pål forklarer veldig fint det med fett og ketose, har du lest den?
Og til slutt, så synes jeg også at denne tråden til Pål er verdt å lese.
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.