Jeg driver med egenkombinert lavkarbodiett. Treningen har jeg ikke kommet ordetnlig igang med desverre :(.
Går på pilates 1 gang i uken og har en elipsemaskin som er litt til og fra med bruken.
Siden jeg er hjemme med vår 1-åring blir det også noen trilleturer.
Har bestilt meg en rockering, men venter på den ennå....
Jeg ønsker å få mere fart på forbrenningen og vekttapet og lurer derfor på hva dere trener?:confused:
Jeg trener mye variert selv om jeg er stor (ikke så stor lengre:D). Høyintensitetstrening tre ganger i uken á 2 timer, spinning, step, aerobic, bodywork, yoga, thai chi, pilates, styrke, core-training osv. Det eneste jeg ikke liker er type dansetrening. Å begynne å trene for en utrenet kropp er tungt, og mange gir opp etter få forsøk fordi det blir for tungt. Det er synd, for trening er en av livets livselikser.
Etterhvert som jeg nå har mistet en del vekt, så har muskler jeg nok har hatt i flere år, kommet mer til sin rett. Jeg ser jeg har fått kvinnelige former, kroppen har fått mer feminine trekk osv. Før når man hadde klær på seg. så så man jo rimelig firkantet ut, nå har jeg fått innsvingede hofter og feminine bein. :D
Hei! Jeg trener 3x i uka ellipse + styrke og går tur 3x i uka 1-2 timer. Har god tid jeg da som har voksne barn!! Lykke til med treningen!:):)
[color=darkorchid][/color]
Når formen var frisk - så var jeg på det lokale studioet rundt 3 ganger pr. uke. Nå er det en heeel evighet siden jeg har vært der. men fra idag av, så har jeg lovet meg selv o være flink!!!
Når jeg går/løper på den i 30 minutt er distansen 3km - å 300kcal for de av oss som ikke klarer å la være å se...
jeg har endelig våget meg inn på treningstudioet... som å møte frykten.... jeg følger et opplegg som min PT har satt opp. det inkluderer 2 intensive styrkeøkter der jeg har det rett og slett jævelig i 55 minutt... det er så tungt...! ellers er jeg der hver dag, med unntak av lørdag, da er jeg 30 minutt på elipsemaskinen, å tar 75 sit ups med et slikt et tv-shop apperat 5x15... deretter midje med 6x20. i tillegg til dette skal eg jo gå tur 2 ganger i uken, men det er faktisk det største tiltaket.
jeg var totalt utrent nå jeg begynte med dette - så jeg har jobbet meg oppover mot at jeg orker å gjennomføre øktene - det har ikke tatt lang tid i det hele tatt, men første gang klarte jeg nesten ingenting - denne uken som er uke 2 når man tenker effektiv trening vil jeg prøve meg på en og annen step time... å kanskje litt stor ball...
Trening er deilig - man får en mestringsfølelse, kontroll over egen kropp... å man tar del i noe som de aller fleste betegner som Bra. å jo mer jeg er der, jo mer trives jeg.
En vanlig treningsuke for meg:
Mandag: styrke + kondisøkt
Tirsdag: spinning + pilates
Onsdag: bodypump (styrketrening i sal) + ev. kondisøkt
Torsdag: kombinert kondis og styrke i sal ev. hviledag
Fredag: time som kombinerer pilates og yoga
Lørdag: treningsfri eller en halv times rask gange
Søndag: styrke + kondisøkt
Jeg er sykemeldt og har derfor veldig god tid til å trene. Startet opp rett etter påske. Først med raske gåturer og litt treningsdvd'er, og så har det bare "ballet" på seg.
Den siste ukene har d vært villt mye trening men d er fordi ei vennine og meg planlegger tur på jotunheimen i sommer og da må kondien og melkestya kunne kontroleres litt.
Har gått tur med hunden fra 2-5 timer dagelig i skogen, og ridd hesten 3 dager i uka.. føler jeg svever av energi.. nesten litt slitsomt.. hehe men morsom og se fremgangen;)
Foreløpig trener jeg bare kickboxing 2 ganger i uke (1,5tx2), noe som er kjempegøy og kjempetungt! Men til sommeren skal jeg gå 45 min før frokost og trene styrke+gerilja kardio 3 ggr i uka :D
Jeg har tenkt å melde meg på dansekurs jeg faktisk. Jeg elsker å danse og har nå funnet ut at det er dansekurs ikke så langt unna her jeg bor, bare synd det ikke begynner før til høsten igjen :(
Jeg trener på treningssenter, og det går stort sett i spinning, vanntimer og
step/styrke type intervalltimer. Jeg har trent siden september, og da jeg startet på ketolyse nylig trente jeg hver dag. Men jeg har ikke noe energi til overs, og klarer overhodet ikke å yte like mye som før. Så framover blir det 3-4 økter i uka toppen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.