Det er bra for hjertet, blodfortynnende, bakteriedrepende... Gurimalla, jeg husker ikke mer... :confused: (men det ER mye mer... hadde en kjempefin bok en gang om alle grønnsakenes egenskaper, men den er borte :( )
Om det er noen grense... tja, det begrenser seg vel i grunnen selv?? (Pga den sterke smaken, mener jeg...) For øvrig lukter det visst mindre hvis man spiser det regelmessig, da merker du heller ikke lukta på andre. Så løsningen er vel at alle spiser hvitløk... neida, men jeg synes man skal spise det likevel jeg. Det er jo supersunt! Man kan vel heller begrense bruken når man skal omgås andre tett, og spise litt mer til fest. Men når det er sagt spiser jeg også sjelden hvitløk nå fordi jeg er redd for å lukte... :o Tror likevel ikke ett fedd daglig skal være noe luktproblem.
Har aldri tatt hvitløk som tilskudd, bare i naturlig form. Har hørt at de tilskuddene som IKKE gir noen lukt ikke er så virksomme - fordi de stoffene som gir lukta også er noen av de virksomme... (svovelforbindelser tror jeg).
Og det var det jeg visste/ tenkte om hvitløk for i dag... :rolleyes:
Vil bare legge til at ingefær også er antibiotisk - veldig bra mot forkjølelse, og det lukter jo ikke... Kan legge oppskrift på ingefærte i Kjerringråd-tråden :)
Mhm.. det tenkte jeg på.. Kanskje lurt å finne ut hvor mye mengde sånt stoff det er omtrentlig i en båt hvitløk?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.