< Tilbake til oversikten

Planlagt sprekk til ett måltid - hva med resten av dagen?

Mistral sa for siden:

Vi er blitt invitert i et større lunsjselskap i begynnelsen av juni, og det blir selvfølgelig ikke servert lavkarbomat. Jeg liker ikke å være den som sitter og pirker i maten, så selv om jeg skal prøve å stå over desserten blir det nok en god del mer karbohydrater enn det som er tillatt på ketolyse.

Det er greit nok, men jeg lurer på om jeg skal fortsette å kjøre på med fett, eller vil det bare gi katastrofale "høyfett-høykarbo"-resultater? Bør jeg redusere fettinntaket morgen og kveld, eller skal de andre måltidene være som vanlig?

Millsi sa for siden:

de gangene jeg har spist et måltid "feil" har jeg fortsatt som ellers til de andre måltidene. Kommer ut av ketose,men syns d da at det er lettere å holde seg i "skinnet"

Gerd sa for siden:

Kutt ned på karbohydrater resten av dagen :ja:

Ellers så er det ingen krise med et slikt måltid. Så lenge det blir med det :)

Mistral sa for siden:

Jeg hadde uansett ikke tenkt å spise noe særlig karbo resten av dagen - det jeg lurer på er om jeg fortsatt skal kjøre på med fett eller om jeg for eksempel bare skal spise kjøtt og egg.

Gerd sa for siden:

Jeg har spist fett som vanlig :ja: For da beholder man mettheten, og fristelsen blir mindre til å "gå bananas" :)

Yonah sa for siden:

Signerer, jeg går bananas om jeg ikke får fylt på med fett etter sprekk.

Mistral sa for siden:

Da gjør jeg det sånn (det var det svaret jeg håpet på også!). Takk for raske svar alle sammen. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.