Har et lite spm angående langsykkling, eller trening som går over mange timer. Hva tar dere som rask påfyll av energi og hva spiser dere før en slik treningsøkt/sykkelritt? Har ikke vært så lenge på lavkarbo og synes det går greit.
Jeg føler meg bare litt tung i beina, det er akkurat som om der ikke er så mye energi igjen :confused: spiser jeg for lite av noe? Jeg teller heller ikke fordelingen mellom næringsstoffene, men jeg er i ketose :)
De første to-tre-fire ukene i ketose kan man være veldig slapp og tung i beina, det er helt naturlig og går over når kroppen har vent seg til å være på fettforbrenning.
Jeg har ikke noen erfaring med lange treningsøkter ut over en times tid, men så fremt at du ikke skal være i hardtrening, så skal det ikke være nødvendig med påfyll, siden kroppen har en jevn tilgang på fett som den bruker til energi.
Det er mange innlegg om dette, se etter innlegg fra f.eks Runegutt.
Etter en time på sykkelen (hvor jeg bare drikker vann) pleier jeg å spise f.eks kokte egg og noe ost. Føler aldri at jeg er "tom" for energi, men så er kanskje ikke en time noe særlig hardt...
Hva spiser du da?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.