< Tilbake til oversikten

Hotellivet?

fransisca sa for siden:

Jeg skal ut på reise og er ganske ofte ute å reiser... bor på hotel med andre ord, og der er det alt for mye god mat...
Jeg reiser nå på onsdag, og er da bare litt over en uke ut i kuren.. noen tips hva jeg kan gjøre for å ikke falle ut.. Er det forresten helt forbudt med vin? har festmiddag en av dagene... :p

Skautrollet sa for siden:

Følger du en kur? Eller lever du generelt lavkarbo?
Spis som vanlig, men unngå brød, pasta, potet, ris, sukker... ja du kan fortsette å spise som du gjør nå. Be om ekstra salat eller grønnsaker til middag, ost, egg og bacon er grei frokost. Ett par glass tørr vin kan du sikkert unne deg.
Det er faktisk ganske enkelt å leve lavkarbo på hotell, hvor man ikke kan snoke rundt i skapene når suget kommer:)

God tur;)

fransisca sa for siden:

Jeg følger ketolysekuren... er ikke så lett å vite hva folk putter i maten osv.. :( jeg ser for meg at d kan bli en del glass vin den ene kvelden, men.. man må jo leve litt og ;) eller? joda, du har rett.. de serverer jo egg, bacon og eggerøre osv til frokost hver dag.. så det kan jo ikke bli noe problem..
kvelds blir værre.. kanskje jeg skal ta med smoothie maskinen min.. hahaha

Gracella sa for siden:

Hotellfrokoster er jo bare geniale, det er bare å lasse på med pålegg, ost og egg!
Vær litt forsiktig med vin hvis du akkurat er kommet i ketose; av en eller annen grunn tåler man ikke det samme som før, så drikk masse vann til vinen! :cool:

Til kvelds anbefaler jeg at du skaffer deg babybelost og kanskje litt mandler/valnøtter.

fransisca sa for siden:

tusen takk for gode råd :)))
denne ketolysekuren er utrolig lett egentlig.. har vært sulten èn gang, og det var i dag.. glemte lunsj.. hehe.. ble bare frokostlapper til lunsj, og det er ikke så mye å skryte av.. frokostlappene er forresten helt utrolig gode... :))

janmesi sa for siden:

Spis en god frokost! Mange egg og rikelig med smør. Da står du deg godt hele dagen. Jeg er mye på reisefot selv, og min erfaring er at om jeg spiser en skikkelig god frokost (høyfett) - så holder det arbeidsdagen ut. Kanskje har jeg noe nøtter i bilen, så jeg har noe når arbeidsdagen er slutt i fire tiden.

Min erfaring er at det egentlig er ganske lett å holde seg til kostholdet når man er ute og reiser. Det er imidlertid synd og kjipt at det mange hoteller brukes hovedsaklig stekeoljer av elendig kvalitet, lettmargarin osv. Men jeg ber alltid kjøkkenet om å steke i smør, og er ikke redd for å si fra om kostpreferanser (grønnsaker, ikke poteter, ekstra smør osv.)

Vi skal ikke skjemmes over å ha valgt et ordentlig kosthold, og ikke være redd for å spørre etter smør og velge vekk stivelsen når vi er på restauranter og hoteller.

Lykke til!

Beste hilsen Jan M / Lille måne

fransisca sa for siden:

Tusen takk :) det var et godt råd.
Synes det er litt tungt å spise så mye egg og fett.. våkner om natten fordi jeg er tørst og kjennes ut som jeg har et fettlag i munnen.. ikke behagelig, men det går vel over etter hvert.. har aldri spist smør og spesielt fet mat før, så kroppen trenger vel tid på å venne seg til den nye maten.

Ja, jeg skal spørre etter det jeg skal ha på hotellet.. Er litt ubehagelig, men må man så må man ;)

kvelds er det værste måltidet når man er på reise.. men fikk gode tips om ost her.. synd man ikke kan spise frukt..

:)

Gracella sa for siden:

Hvis du skal bo på samme hotell et par dager, så kan det være kjekt å kjøpe inn litt å ha i kjøleskapet. I tillegg til det jeg tidligere har nevnt, så kan det være kjekt med Cottage Cheese og Heistad syltetøy - og kanskje litt grovhakkede nøtter til...:)
Av andre lette kveldssnackser kan du ha med oppkuttet stangselleri/blomkålbuketter/paprika og en boks rømme til dip.

Kveldsmat kan være så mangt! ;)

Carisma sa for siden:

Jeg spiser ofte skinkesteik med majones, spekeskinke med avocado e.l til kvelds. Funker fint på hotell eller generellt å ha i veska.
Rømme med heistadsyltetøy blir en frisk og fin youghurt, evt med friske bær i stedet nå når det er tilgjengelig.

martina sa for siden:

Her var det mange gode råd.

Jeg skal til London om 2 uker og gruer meg til måltidene fordi jeg er helt fersk i dette gamet. Jeg vet ikke helt hvilken kur jeg går på, men skal holde meg til rå grønsaker, smør og ørlitt kesam samt fett og proteiner. Får dinlese tipsene litt mer når det nærmer seg avreise.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.