Jeg har gått ned 7,6 kg på 2 mnd. Ingen kjempestor vektnedgang, men jeg sier meg storfornøyd likevel. Dette er tross alt noe jeg gjør for resten av livet, så om det tar tre år, så får det gjøre det.
MEN; vi skal gifte oss i slutten av juni. Jeg kjøpte kjole i begynnelsen av februar (altså før jeg begynte på kur), og kjolen var da for trang rundt overkroppen. Mandag hadde jeg siste prøvetime, og da sklei kjolen helt perfekt på. :D
Skredderen skryter av flott innsats, men sier nå at jeg max bør gå ned 2-3 kg til. Går jeg mer ned, risikerer jeg at kjolen sklir av meg (Den har bare tynne chiffonstropper, som ikke holder kjolen oppe, de er bare pynt).
Så hva gjør jeg nå? Fortsetter på ketolyse de neste ukene til vekten er nådd, også gjør grep for å stoppe videre vektnedgang? Og hva ville disse grepene bestått i? Litt mer kardohydrater i form av bær og nøtter? Eller mer lavkalorikost med lavt fettinnhold?:confused:
Gratulerer med flott vektnedgangen! :heia: Og lykke til med bryllup!
Du har jo gått ned ca. en kilo i uken, og hvis du skal stå brud om 6 uker, vil jeg tippe du har gått ned enda 4-6 kilo til bryllupet med samme kosthold. Jeg ville også økt karbene litt, så kanskje du går ned bare en halvkilo i uka. Da vil du ikke overskride skredderens limit. :)
Så flink du har vært, kjempebra resultat ! :)
Tror nok du vil klare å holde deg innen for kilosgrensen hvis du øker litt på inntaket av karber.
Lykke til med bryllupet, håper kjolen sitter perfekt på den store dagen !
Så herlig å ha en sånn problemstilling da :p Lykke til på den store dagen og jeg signerer de andre som har svart her, øk karbene litt så får du "håpe" vekten stagnerer :cool:
Jeg innser at problemstillingen er litt sær, for aller helst vil jeg bare fortsette som jeg gjør nå- spise god mat, og samtidig gå ned i vekt.
Men med en kjole til 9000, og med en skredder som tar seg betalt minimum 1200 kr, så snart hun må sette nåla i en kjole, vel da stagnerer jeg heller vekttapet litt for en periode.
I mine drømmer hadde jeg vært 30 kg mindre til bryllupet, men sånn er det bare ikke. Men jeg har ikke tenkt å la det legge en demper på dagen. Min kjære elsker meg som jeg er, og for han er jeg festens vakreste dame uansett, og da må man bare nyte det, tenker jeg. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.