Velg hvilken bakgrunn du vil ha på tickeren din. For flere valg, trykk på de forskjellige tallene nederst (markert gul). Rekkefølgen på disse forandres fra gang til gang. Når du er ferdig med valget, og har markert denne, trykk NEXT
Velg pil til tickeren din. Samme som på bakgrunn, flere valg finner du nederst. marker den du vil ha, også trykker du NEXT
Skriv inn info om deg selv.
Skriv inn et passord. Velg noe enkelt - noe du husker. Skriv det eventuellt ned. Mye enklere om du husker dette passordet.
Her kan du velge om den fine kurven du etterhvert får, er synlig for andre som trykker på din ticker.
Her kan du velge hvordan tickeren teller ned.Weight change viser hvor mye du taper. (begynner på null kilo). Weight viser hvor mye du veier akkurat nå, og hvor mye du vil ned til.) Waist viser hvor stor waist'en din er ;)
Forandre Weight Units til Kilograms. I første boks skriver du hvor mye du vil ned til. (denne røde teksten er der fordi jeg først prøvde å gå videre uten å taste inn noe)
Så taster du inn hvor mye du veide inn når du begynte, og så hva du veier akkurat nå. Når du lager denne for første gang, skriver du det samme i de to siste boksene. Om du skal ha med desimaler, SKRIV PUNKTUM, IKKE KOMMA. I usa er de omvendte på dette.
(Du må ikke skrive inn waist om du ikke vil det.) Bytt til Metric/S.I. Skriv inn ditt ønsket mål, ditt begynnende mål, og ditt nåværende mål. Når du skriver inn dette for først gang, skriver du det samme i de to siste boksene. Punktum istedet for komma gjelder selvfølgelig her også.
BMI. Bytt til Metric/S.I og skriv inn din vekt under.
Når du anser deg selv som ferdig, trykker du next
Tickeren din er ferdig, og her er resultatet!
Webadressen du ser nesten øverst, er adressen til din ticker. Denne behøver du strengt tatt ikke bokmerke, for den blir liggende som en link på tickeren din.(det er bare å trykke på den i signaturen din)
Om du vil, kan du gjøre den mindre og forandre bakgrunn. (Size og Background Option)
Kopier ALT i den første boksen (markert gult på bildet) Glem boks nummer to.
For å være sikker at du markere ALT i den første boksen, trykk inne i boksen, også trykker du ctrl + a (marker alt). Kopier dette. (høyreklikk - kopier, eller ctrl + c)
Gå tilbake til lavkarbo.no, og trykk på kontrollpanel
8.Trykk på endre signatur
(Det finnes også en snarvei - under "snarveier", på den grønne linja)
Lim inn koden du har kopiert, i den store boksen. Alt sammen. Skriv eventuellt inn en tekst, men pass på at dette er utenfor de såkalte "taggene" ([dette er en tag])
Trykk på Lagre signatur
Thats it. Du har nå en signatur! (bruk testforumet for å sjekke om alt har gått bra. Det kan ta noen minutter før signaturen vises i oppdatert utgave)
Etter en uke eller to vil du kanskje forandre på tickeren din.
Trykk da på tickeren i en post du kanskje har laget. (eller lim den inn i dagboken, bloggen, et sted hvor du husker den.)
da kommer du til denne siden:
det du ser her, er min personlig side på tickerfactory. Jeg har hatt det litt for gøy enkelte perioder, så mitt diagram ser ut som en berg og dalbane :D
Uansett, her er det greit at du har husket pin-koden din. (Om du ikke gjør det, må du begynne helt på nytt. se step 1.)
Skriv den inn i feltet jeg har markert gult, og trykk på edit/update.
Om du markerte tickeren din for public, er det dette andre ser om de trykker på din ticker. (men de kan forhåpentlig ikke din pin-kode)
Oppdater feltene som er skravert gult. merk at datoen er litt annerledes formatert her enn i norge. Trykk next
Da kommer du til samme "ferdig"-side som sist gang, men denne gangen behøver du IKKE å oppdatere signaturen, den oppdatere seg selv. Lukk vinduet, du er FÆRIII!! :heia:
Får ikke opp koden i signaturfeltet lengre, viser bare tickeren i sin helhet, men skal sjekke neste gang eg skal oppdatere den, om ett år eller to :lol:
Her har dere en av de dumme :( Har limt inn HELE koden,(brukt ctrl c+ctrl v) men på forhåndsvisningen kommer bare de dumme html-kodene opp. Noen som har forslag til løsning?
ja, men hvordan kan jeg få det til å være klikkbart. har prøvd å lime inn den ene og det går på testen, men får teksten over og etter bildet kommer [/url] som tekst, den fjerne ikke kodene. Noe forslag?
[img] tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wkl7t7M/weight.pn [/img]
Her er det mellomrom før http etter pn - det er det ikke når jeg kopierer den fra Ticker-sidene.
Vet du hvordan jeg kan få ordnet det om det er det som er feilen.
Ble mye mas på deg dette. Sorry:cool:
Hele linjen jeg skrev om ble borte ¨år jeg la inn innlegget.? Kanskje jeg skulle droppe dette. He he
Må spørre om en ting til. Når jeg har skrevet et innlegg og vil ha ticker'n under teksten min, skal jeg da kopiere den inn? Eller legger den seg inn automatisk?
Nei, jeg har ikke peiling hvorfor det bli mellomrom altså.. hørt om problemet før, men vet ikke hva det kommer av.. Jeg prøvde litt i går å gjøre om koden, men uten å lykkes.
Hvilken nettleser bruker du?
Tickeren kommer der automatisk om du har lagt den inn som signatur - da slipper du å legge den inn hver gang du skriver et innlegg :) Står beskrevet i posten min :)
Hah!
Borghild:
Prøv med koden under, men jeg har lagt inn to mellomrom (foran url= og img) Disse må du fjerne. Ingenting annet!
Og du ser den nederste url'en i koden? (tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wkl7t7M/weight.png) Den blir automatisk forkortet(de ... du ser i midten), så du må legge inn hele adressen når du redigerer signaturen din. (du erstatter derfor tickers.TickerFactory.com/ezt...7t7M/weight.png med den ordentlige adressen. (som du får om du trykker på url'en.) jeg får ikke skrevet den her, for da blir den forkortet :(
Min ser helt fin ut i kontrolpanelet. Når jeg klikker på endre signatur så ligger den der, MEN den er jo helt usynlig der jeg vil ha den! Jeg skjønner ikke hva som er feil.
Hvor lang tid tok det før den dukket opp? Jeg har laget min ferdig og fulgt oppskriften,men ser den ikke på innleggene mine.
Men den er allerede på plass på FaceBook :)
Når du har lagt inn tickeren som signatur, eller hvor nå du vil måtte ønske å ha den, trykker du bare på den, taster inn din "pinkode" og skriver inn ny vekt. Da vil den automatisk oppdatere. (Det kan du teste ved å refreshe siden du er på her inne, da vil du se din egen post med en oppdatert ticker.)
Endra tickeren i dag. Har gått ned 1,3 kg. Mest vann antar jeg ettersom jeg kun er på dag 3, veide meg bare fordi det er mandag, men hyggelig likevel. Desverre var tickeren litt unøyaktig. Sto -2 kg. Synd om man ikke kan oppdatere så ofte pga unøyaktighet for det er jo litt motiverende. Får se hva som kommer opp på signaturen min nå da...
Nå tenker jeg det blir riktig! :-)
Er det forresten noen som kan forklare meg, med så mange t-skjeer som mulig, hvordan jeg får link til journalen min i signaturen??
Prøvde instrukser jeg fant i en annen tråd, men det fungerte ikke.
Jeg får bare opp vekt på tickern min, men ønsker meg også bmi. Ser jo at mange har det, men jeg har ikke finni ut hvordan jeg får det til. Noen som kan hjelpe?
Kan ikke se noe BMI, nei!
Er du sikker på at du har skrevet høyde og vekt på riktig sted med riktig benevning for å få det med på tickeren? Kan ikke se at det står noe der når jeg klikker på tickeren din!:p
Jeg har skrevet alt på riktig plass, ja. Det er vel ikke noe mer å fylle ut enn målvekt, startvekt og nåvekt samt dato? Og selvsagt høyde helt nederst der.
Prøvde å legge inn den siden BMI står på, men det gikk ikke! Det er flere sider, det er en hvor du får fram en graf og nderst på den står det BMI hvor du må fylle inn vekt og høyde!
Jeg fikk frem den siden bare ved å klikke på tickeren din her i tråden!
Jeg forandra på den gamle, til ingen nytte (jeg så i alle fall ingen bmi), og lagra akkurat en ny en nå. Men jeg er usikker på om du så den gamle eller den nye. Uansett, det er bmi der, jeg er fornøyd, og lover å aldri tulle med den igjen, hehe. Takk så masse for hjelpa. :D
Nå har jeg forsøkt 2 ganger å lage en ticker, og det går forsåvidt greit. Men nå jeg skal logge inn for å endre vekten skjer alltid det sammen: incorrect PIN.
Da jeg laget PIN valgte jeg fire tall som PIN. Kan det være det som er feilen?
Er du sikker på at du har skrevet de riktige tallene da ?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.