< Tilbake til oversikten

Kosttilskudd?

melanoleuca sa for siden:

Heisann. (Mitt første innlegg dette.)
Jeg har gått på ketolysekuren i to uker nå, og merker forandringer allerede, men er fortsatt litt usikker på om jeg får i meg det jeg skal ha av vitaminer og mineraler.
Har lest noen plasser at det anbefales kosttilskudd. Til vanlig tar jeg trankapsler og c-vitaminer. Men lurer på om jeg burde begynne på krom-kalium og selen-sink?

Noen som har noe peiling?:confused:

Gerd sa for siden:

Anbefaler alle ketolysevitaminene.

I boka står det hvorfor sammensetningen av vitaminene er som de er :)

Ja, men lurte mer på om det er noen som har positiv erfaring med bruk av vitaminer og mineraler. Eller for så vidt negativ erfaring uten bruk..
Har kjøpt selen/sink og krom/kalium.. men må vel kjøpe magnesium også? Eller?

(Men takk for det om:) )

Gerd sa for siden:

Magnesium hindrer i vertfall eventueller kramper i legg osv. Jeg klarer meg ikke uten de....

Løvetann sa for siden:

Det har vært flere diskusjonstråder om dette tidligere. Noen synes det er greit å klare seg uten kosttilskuddene fra ketolyse, andre opplever at kuren fungerer bedre med kosttilskuddene.

Tilskuddene kan bidra til at

• en føler seg mer opplagt,
  • at fettet forbrennes bedre eller fortere,
  • at en unngår salt- eller mineralubalanse,
  • at kroppen bedre takler det nye kostholdet
  • at en unngår kramper.

Personlig tenker jeg at når jeg investerer så mye oppmerksomhet og energi på å gå på ketolysekuren vil jeg ikke være knipen på noe så enkelt som å ta kosttilskuddene, hvis de kan gi meg en bedre sjanse til å lykkes.

Jeg tar forøvrig en hel haug med andre kosttilskudd i tillegg, bl.a. Omega 3, Q 10, hvitløkstabletter, Medox, Lyprinol, B-vitaminer, C-vitaminer m.fl. Men det har å gjøre med den totale helsesituasjonen min og har ingenting med ketolysekuren å gjøre. Bortsett fra at dette regimet med maten har gitt meg mulighet til å være mer konsekvent med kosttilskuddene og dessuten sortere dem slik at jeg tar dem til ulike tider. Dette for at de ikke skal virke mot hverandre, som Torkil skriver om i boken.

Så vidt jeg husker, anbefaler Torkil Omega 3 (eller tran) hvis du ikke spiser mye fisk.

Takk for svar:)

Jeg har vært utrolig slapp, sliten og trett i det siste.. og når jeg først legger meg får jeg ikke sovet lenge. Så da blir det spennende etterhver å se om det bedrer seg når jeg nå har begynt med kosttilskuddene i tillegg!

Har ennå ikke fått Torkils bok (de hadde ikke den meny, men de hadde kosttilskuddene og alt det andre.. rart), så den må jeg bestille fra internett. Derfor jeg spør:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.