< Tilbake til oversikten

Dr. Atkins; snacks, søtt og salt

Trude123 sa for siden:

Jeg tar meg i at jeg fyser på noe på kveldstid, jeg er nå inni de første 14 dagene av denne kuren, og føler jeg savner noe å kose meg med på kveldstid. Har noen forslag til kosemat? "søtt" og salt? Hva med f.eks. baconchrisp, kan dette spises? Lettis? el andre ting?

Takker for alle råd og tips jeg får;)

LenaBeatrice sa for siden:

Du skal altså følge Atkins? Ser du har skrevet "egen" kosholdsfilosofi..., men jeg går ut ifra Atkins:

Jeg spiser fleskesvor/baconsvor innimellom hvis jeg vil ha noe salt.
Ønsker jeg søtt kjøper jeg Atkins-bar.
Men dette skal nok ikke spiser i tide og utide, jeg tåler i hvertfall ikke å ta det for ofte.
Jeg får mye vann i kroppen av for mye salt, og vektnedgangen går tregere når jeg får for mye søtningsstoff.
Det finnes også noen gode harde drops på apoteket, husker ikke i farta hva de heter, men det er små gjennomsiktige bokser; cara-mint, lakris, fruktsmak...og noen flere. De er dyre, men kjempegode.
OBS OBS....de har en lakserende virkning, ikke spis mange! :o
Vær litt oppmerksom hvis du skal kjøpe bacon-CRISP. Det finnes en del juksevarianter som inneholder store mengde karbo.
Det er ikke alltid det står karboinnhold på disse posene, men sjekk hva de inneholder....da skjønner du fort om det er karbo i posen eller ikke.
Jeg har ikke funnet noen lett-is med akseptablet innhold av karbo (tar gjerne imot tips!!!) . Lettis er som regel fettfattig, ikke karbofattig.
Men du kan lage is selv! Tror det finnes oppskrifter her i forumet, mener jeg har sett det, søk i oppskrifter. Jeg blander enkelt og greit halvtinende bringebær med litt fløte og søtningstoff når suget etter is kommer, det er også godt. Du kan se min enkle "is" her:
lenabeatrice.net/generelt/livets-goder/
(litt ned på siden)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.