< Tilbake til oversikten

Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)?

paprika sa for siden:

Har det noen effekt?

Areola sa for siden:

Den skal vel virke på samme måte som xenical?
Jeg vil vel tro at kronisk fett-diare virker fint det, men om det er så veldig behagelig...

fjanni sa for siden:

jeg leste at de hadde mindre dose av virkestoffet i de "andre" reseptbelagte slankepillene. tenk den fett-diarene om man tar det samtidig som man går på ketolyse! hoho!

arnakristin sa for siden:

Hei,
"Bruk av medisinen Alli mot overvekt"
www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80277.aspx

[quote]
Kaloriredusert diett med lavt fettinnhold er en viktig del av behandlingsopplegget.
[/QUOTE][color=#000000][/color]
[color=#000000][/color]
Så Alli er vel ikke akkurat noe man bør bruke på LCHF…

elian sa for siden:

Jeg har brukt det i 2,5 uker sammen med lavkarbo-kost (men ikke så veldig strengt lavkarbo. Jeg har faktisk spist både kake og junk på 17 mai og på bursdagen min ++) har gått ned 6kg! :eek:

Jeg regelrett DRITER FETT, for å si det rett ut. Ren olje som ikke går an å skylde ned i do en gang! Men jeg har ikke magesmerter, må ikke så veldig ofte på do, ingen problemer med å holde meg og har ikke "gas" som det står at man kan slite med.

MEN, jeg har jo merket at når jeg tror jeg bare må tisse og sitter på do å slipper en promp, så er jeg ofte glad jeg ikke slapp den prompen i buksa, for å si det sånn :p

scartz sa for siden:

Har ei venninne som går på det nå, gått i 3 dager. Hun spiser "vanlig og sunn" høykarbo kost. Foreløbi så driter hun fett ja :p Skal gi lyd om hun merker noe på vektnedgangen! :)

Yonah sa for siden:

Må være perfekt for hard mage:lol: Alli og lavkarbo / høyfett er vel ganske logisk ikke helt match. Vår energi skal komme fra fettet og tar man bort fettet med en slik pille, så går jo hele lavkarbo / høyfett teorien i dass...

tulla sa for siden:

Så flott at du har funnet noe som fungerer for deg, elian. Supert at du deler av dine erfaringer med oss!:)
Har hørt at andre har hatt positiv effekt også, om enn ikke så mye som deg. Jeg har igjen 5 kilo jeg vil ned, de sitter som "spikret" så jeg tror jeg vil gjøre det samme som deg. Tusen takk som deler erfaring med oss :)

elian sa for siden:

Jeg har egentlig alltid vært i mot sånne typer for slanking. Men siden dette egentlig er en reseptbelagt pille regnet jeg med at den både virket OG var trygg, så jeg valgte å prøve. Har gått ned mange kilo på lavkarbokost og lavkalorikost, men disse siste 8-10kg ville ikke slippe taket uansett hvor flink jeg var! Jeg holdt seriøst på å klikke!

Nå når jeg tar pillene og bare er halvflink med kosten (og IKKE trener en gang) går jeg ned raskere enn jeg gjorde da jeg var kjempestreng!

elian sa for siden:

Jeg har forresten spurt i en annen tråd her om dette med karbo som blir til fett. Jeg lurer veldig på dette. Fordi Orlistat (som er virkemiddelet i Alli) skal hindre at ca 40% av fettet du spiser tas opp av tarmen. Men jeg lurte på om de overflødige karbohydratene som blir til fett også blir "hindret"?

For det er nemlig sånn at jeg kan gå i 4-5 dager nesten uten å spise fett i det hele tatt, men alikevel så kommer det ut i bøttevis! Noe av dette må da være kropsfett eller fett som blir "laget" fra karbohydrater? Jeg kan ikke skjønne annet.... :rolleyes:

egg&amp;bacon sa for siden:

Så bra det funker for deg Elian! Jeg fikk Xenital av legen min for noen år siden, det er jo samme stoffene i de to. For meg funket de ikke, da dro jeg og kjøpte meg burger meny og skal si det satte fart på sakene :eek:....
Etter det så både dreit og feis fett..:o. etter det har jeg aldri hatt hvite truser :D og jeg måtte planlegge hvor jeg skulle gå etter der det var toaletter.. hjelpes meg:) Nå har jeg endelig funnet en kur som funker for meg, men bra for deg at de funker for deg! Og ikke har mine plager! Lykke til :)

Skøyerfjeset sa for siden:

:lol: Har ikke ledd så mye på mange dager jeg :D
Vanvittig morro å lese denne tråden!

Lurer på om jeg skal prøve disse for jeg sliter litt med å få fart på magen..... :o
Hvor får man tak i disse da? Helsekost?

Fetpåmidten sa for siden:

Hm....jeg blir veldig bekymret når jeg leser dette. For all del - folk må gjøre akkurat som de vil, men jeg deler likevel noen tanker.

Det er jo ikke fett som gjør at du legger på deg, trodde det var etablert som sannhet her inne...;) Dette er jo i praksis en type sultekur. En ting er vekttap. Men det er mer enn bare energi vi får fra fettet - kolesterol f.eks (kolesterolmangel er livsfarlig, og kroppen lager kolesterol av fett), og essensielle fettsyrer, fettløselige vitaminer.

Jeg tenker at den eneste grunnen til at man ikke får skader av dette er at man har et høyt fettinntak fra før.

Og hva er det egentlig man mister her? Muskelmasse?

Resept eller ikke - livsfarlig sier jeg...

scartz sa for siden:

På apoteket :) På nettsider står det at man bør ha en bmi over 28, og det KAN være en mulighet at de ønsker å veie deg og måle høyden din på bakrommet. Men dette har jeg lest på nettet da, de gjorde det ikke i det hele tatt med venninna mi... Kanskje det varierer fra apotek til apotek, eller det bare var noe piss de sa i begynnelsen :p

Carisma sa for siden:

Og hva skjer når man slutter med de?

Fetpåmidten sa for siden:

Nettopp! Da vil jo antakeligvis skje det samme som ved en sultekur - at metabolismen er ute av balanse igjen. Og da ville jeg levd meeeget lavkarbo en god stund for å rette det opp.

Carisma sa for siden:

Som kroppen din sannsynligvis ikke takler pga at den har avvendt seg med å kunne behandle fett... Jeg kjente noen som var prøvekanin for noen sånne piller for lenge siden. De taklet ikke fett i det hele tatt lenge etter tablettene var kutta ut :o

fjanni sa for siden:

ah. nå er de fleste her inne så godt inne i lavkarboverden da, at de sikkert vet alt om at de må holde seg til godt kosthold for å ikke gå opp etter at de slutter med pillen. forøvrig er jeg nysgjerrig på hvor kroppen får energi fra om alt fettet drites ut. er jo det som er med streng lavkarbo iallefall da, at fettet er drivstoffet til kroppen. :D uansett så er det interresant og som de "fleste" er jeg også interressert i raskeste vei ned.. sadly enough. hehe. hold oss oppdater elian! tommel opp for 6 kg

fjanni sa for siden:

forøvrig lo jeg utrolig godt av denne tråden jeg også! :lol: høres skummelt ut å tro man skal tisse også fiser man!

Photobscura sa for siden:

Hjelpes. Men hvor kommer fettet fra?

fjanni sa for siden:

haha. fettet kommer vel fra maten?! kanskje det er lagret i alle kriker og kroker av kroppen! :lol:

Jammen, det var jo noen som sa at de dreit fett uten å spise særlig fettholdig mat? Høres merkelig ut, som om man skulle drite ut sitt eget kroppsfett?
Huh.

trillian78 sa for siden:

:lol: :lol:

Men seriøst... Det høres litt ut som frivillig amøbedysenteri :eek:

fjanni sa for siden:

jeg har alltid lurt på hvor fettet vi slanker bort blir av jeg.. om det liksom bare fordufter? det er litt som sjelen når en dør tror jeg! :lol: tilbakeføring! men hey, kansje man bæsjer det ut?! forøvrig har magen min ikke vært samarbeidsvillig på ketolyse denne gangen. sikkelig hard! sukk. kanskje fettfestivalen får fart på den. om ikke er kanskje alli og amøbedysenteri noe for meg!! hoho!

Liv:) sa for siden:

Det er såvidt jeg vet fysisk umulig. Fettcellene i kroppen forsvinner ikke ved vektnedgang, men energien i dem brukes opp slik at de blir mindre. Fett kan ikke renne ut av fettcellene og inn i tarmene og ut med avføringen.

fjanni sa for siden:

liv: seriøst.. jeg tror vi skjønte det også altså! :lol:

Ignite sa for siden:

Bra forklaring.

det tror ikke jeg altså :rolleyes:

fjanni sa for siden:

:lol: nej, jeg er usikker selv.. jeg har jo tenkt på det at det må bare rett og slett bli energi av fettet mitt og muligens tisser jeg ut en del avfallstoffer. jeg ville likt varianten om at det bare kunne bæsjes ut da!

Carisma sa for siden:

Hmm, så hvis man tror på gjenfødelse så blir det sånn at når du blir tynn så blir en annen person tjukk? Universets syklus og energi i begvegelse liksom... dyyypt! :lol:

fjanni sa for siden:

carisma: ja, og den som blir tjukk fortjener det seff. dårlig karma og det der!!!

egg&amp;bacon sa for siden:

:DMen det er litt merkelig da, det med og fjerte og drite ut fettet, det må jeg si! Jeg hadde seriøst ikke mye fett i kosten min da jeg startet på de, men etter hvert flyttet jeg til en plass uten kjøkken og måtte kjøpe litt take away ( indisk og baguetter bra bit) da ble det fart på sakene!!!:D

Nemlig!
Det er derfor jeg syntes dette virket ganske skummelt!

scartz sa for siden:

Men det er vel noe fett å hente fra et høykarbo kosthold..?

Carisma sa for siden:

Pillene er vel utvikla på bakgrunn av den gjengse oppfatningen om at alle overvektige lever på burger, pizza og berlinerboller.

scartz sa for siden:

Ikke ifølge hjemmesiden..
Der påstår de veldig klart at det ikke er "magiske" piller, som gjør at man raser ned i vekt.. Leste noe om at for hver 2. kilo man klarer å gå ned selv, hjelper Alli deg å gå ned den 3. kiloen.

tulla sa for siden:

Bare spør, hvor har du dette fra? :confused:

Carisma sa for siden:

At det er oppfatningen av overvektige? Fra diverse diskusjoner på nett, artikler og generell overhøring av samtaler. Senest på P3 her om dagen, hvor han ene presterte å si at han ble forbanna når han så overvektige mennesker fordi de bare gikk rundt og kasta bort livet til seg sjøl og andre og spiste junk og drakk cola :rolleyes:

elian sa for siden:

Det står veldig klart og tydelig i pakningsvedlegget at man skal legge om til et sunt kosthold FØR man begynner med pillene, dette mest fordi man skal være vant til et sunt kosthold når man slutter. For det er ikke sånn at de mener man kan spise hva man vil og bare bruke Alli, så blir man tynn... :rolleyes:

Man MÅ gjøre en bra innsats selv også :) Og som beskrevet tidligere, kan Alli hjelpe deg å gå ned en ekstra kilo for hver andre kilo du klarer å gå ned ved hjelp av kosthold og trening.

Jeg har slitt fryktelig med å gå ned denne gangen og gått på en sprekk omtrent hver 3 mnd fordi jeg har blitt frustrert og oppgitt! Uansett hvor flink jeg var, spiste masse kjøtt og grønnsaker, oljer og fett og trente masse. Men jeg gikk bare ikke ned! Trodde det kunne være sukkerfrie produkter og alle disse lowcarb erstatningene som finnes som satte en stopper for meg. Men da jeg sluttet med de og spiste HELT RENT gikk jeg ned bittelitt, for så å stoppe igjen...

Nå er jeg fortsatt veldig flink emd kostholdet sånn i det daglige, men jeg unner meg det jeg måtte ha lyst på hvis det er selskap og i helgene. Det blir ikke så mye for jeg har ikke like lyst på sånt som før. Men likevel... Nå som jeg er mindre flink og bruker Alli raser vekta!

Jeg veier 66kg nå, veide 75,8kg for bare 3mnd siden. De siste 6kg har gått bort på knappe 3 uker.... Ingen tvil om at det ER tablettene.... Hvordan de virker og hva de gjør med kroppen vet jeg jo ikke sånn helt 100% sikkert. Men det hadde IKKE blitt solgt på Norske apotek om det var farlig.

Jeg skal bruke opp den boksen jeg har, og kommer ikke til å kjøpe det igjen, så sant ikke vekta går opp når jeg slutter med de til tross for at jeg fortsatt er flink med kosten..

Ingen fortjener frustrasjonen man får ved å jobbe ræva ta seg hver dag uten å se resultater. Det er så ille for selvfølelsen og motivasjonen.... :(

supha sa for siden:

Nå er jeg forvirret. Trodde ikke at fettet er fienden her. Kan man da egentlig spise mindre fett og gå ned? Sånn teoretisk. Siden Alli tar vekk fettet i maten?

elian sa for siden:

Det er vel to måter å gå ned på, sånn jeg ser det. Spis lite fett a'la Grete Roede, eller spis lite karbo a'la Atkins, Fedon etc.

Man går ned begge veier. Men mister nok mye mer muskelmasse ved å gå Roede-veien.

Fordelen med å kutte karbo, er jo at man kan koooose seg med supergod (fet) mat og alltid være mett. På Roede-kost er man (i hvertfall jeg) konstant sulten...

supha sa for siden:

Uff Grete Roede:( Jeg måtte bare spørre siden pillen tar vekk fettet i maten som man spiser og da er man kanskje brått på Grete Roede? Uff jeg klarer ikke uttrykke meg idag..

Nei, kommer jo anpå hva du spiser, men poenget med å fjerne fett fra maten er å fjerne energi. Vektnedgang handler ikke om noe annet enn å ta opp mindre energi enn man bruker, sånn enkelt forklart.

supha sa for siden:

Så da er man tilbake til kcaltellinga igjen?

Nei, kaloritelling er bare teit. Ved lavkarbo responderer kroppen med å bruke mer energi (blandt annet ved å øke kroppstemp.). Tar man disse pillene fjerner man altså energi fra maten, men det er egentlig irrelevant at det er akkurat fettet som fjernes, for poenget er altså at kroppen skal få i seg mindre energi. Fett er også mer energirikt enn karbo og proteiner, og enklere å skille ut, og det er sannsynligvis grunnen til at disse pillene skal skille ut fett.

Kanutten sa for siden:

Pappa eter noen slankepiller, og han har gått ned 8 kilo den siste måneden... Men både pappa og jeg er skjønt enige om at disse pillene ikke har noen annen effekt enn placebo. MEN pillene har også gjort ham bevisst på hva han spiser og når! Så det er nok det som har gjort ham slankere...:p

scartz sa for siden:

Ja men...
Tingen med lavkarbo er at man spiser mye fett, sant?
Tar man alli, fjerner pillene mye av fettet, og det skulle jo egentlig ha resultert i å ødelegge dietten? Ettersom at fetter er drivkraften til nedgangen (bla lite kcal).

Ellers kunne man vel bare ha droppa pillene, og heller spist 30% mindre fett? (si at det er 30% fett pillene fjerner da..)

Hvis dere henger med på hva jeg prøver å si.. :p

nalana sa for siden:

Enig med deg scartz, og skjønner godt hva du sier. Så for oss som spiser mye fett fordi det er del av vår filosofi har det nok ingen ting for seg.
Det blir jo annerledes for de som spiser lavkarbo uten "ekstra" fett, f.eks. ala Fedon.

supha sa for siden:

Akkurat det jeg prøvde å få frem. (Bare at du var flinkere der)

scartz sa for siden:

Ja det var det jeg tenkte at du tenkte :p hehe..

supha sa for siden:

Godt å vite at andre skjønner hva jeg tenker, når jeg ofte ikke skjønner det selv:p

Ja, å ta disse pillene mens man spiser lavkarbo, er det samme som å sulte seg. Og det hjelper ikke å spise fett-lav lavkarbo, for kroppen klarer ikke å bruke proteiner som energi i noen særlig stor grad.

Hvis man vil ødelegge fordøyelsen og forbrenningen i kroppen sin fullstendig er det lurt å ta disse pillene. En billigere måte å gjøre det på, er å slutte å spise.

Og om man tror norske apoteker ikke selger noe som er "farlig" er naivt. Ser man på f.eks. vaksineprogrammet norge hadde/har, ser man jo at norske helsemyndigheter faktisk anbefalte noe som er skadelig. De anbefaler jo også et kosthold bestående av 50-60% karbohydrater også, de fleste her inne er vel enige i at det ikke er helsebringene akkurat.

fjanni sa for siden:

Det jeg synes var så fint med Lavkarbo-forumet FØR var at ingen kranglet spesielt mye (iallefall sånn jeg oppfattet det) om hvilken vei man valgte å ta til en slankere kropp. Folk var alltid veldig støttende så lenge man ikke da ente med en eller annen spiseforstyrrelse. Jeg har vært på mange fora ang. slanking og alle steder har det vært hat/svertekampanjer mot den andre siden.. Synd om det blir sånn på lavkarbo også.

Carisma sa for siden:

Hmmm, jeg har vært medlem siden 2004 og jeg må si at det har vært gått rimelig hardt ut mot blandt annet ernæringsrådet og Drevon o.l tidligere. Syns nesten det har blitt snillere her jeg.

Og når det gjelder tablettskepsis kommer vel set av at mange har inne har forsøkt slike desperate midler tidligere, med varierende hell.... :rolleyes:

Kaller du dette krangling?

Det er ikke vanskelig å se via flere tråder her at det virker som noen her inne har tenkt å prøve å kutte ut både alle karbohydrater/spise veldig mye fett og ta denne pillen. Det er farlig, og om du kaller det kranling at folk bryr seg nok om et totalt fremmede menneske på internett, til å opplyse om det som faktisk er fakta, har du et noe skrudd syn på hva som er krangling.

Hvis du vil ødelegge kroppen din og forbrenningen din fullstendig, så go a head, jeg ligger ikke våken om natten av den grunn. Dette er ingen hat/sverte-kampanje, jeg synes det er stort sett greit å spise sånne piller hvis man har et kosthold som fremdeles gir kroppen energi å nyttiggjøre seg av. Lavkarbo kombinert med dette gjør ikke det, og det er sant at du likegodt kan sulte.

Hvis du er interessert i å høre erfaringer fra noen som har gjort nettopp det - spist sånne piller uten å gi kroppen andre ting å få energi og næring fra, så kan jeg gjerne fortelle. Jeg har nemlig gjort det, og kan garantere deg at bivirkningene av det vil du IKKE ha!

Nannah sa for siden:

Disse pillene er designet for at man ikke skal få lyst å spise fett...(å få diare)
De skal være et hjelpemiddel for å få en til å spise mager mat...ellers kommer diaren.
Som en slags fett-antabuss! De er vel ment å skulle kombiners med lavkalori som jeg har forstått det.

isabella sa for siden:

Ikke helt korrekt - de skal faktisk ikke taes dersom du har et måltid som er bortimot fettfri.

Dersom man følger feks en Fedonaktig kosthold uten ubegrenset fettmengde så skal de være med å styrke vektnedgangen. Det er forholdet mellom kaloriinntak (sorry - vet det er et skjellsord :eek:) og fettinntak. Feks 1800 kcal og ca 60- 70 gr fett. Sånn omtrent tror jeg.

Men lite lurt med LCHF kuren vil jeg tro, da fettet er vesentlig og en da vil oppleve et tarmsystem som "lever sitt eget liv".:p

fjanni sa for siden:

Vel, jeg synes det er ufint å alltid legge seg ut etter folk som ha funnet "sin" vei... Som Elian sier så spiser hun ikke veldig streng lavkarbo akkurat nå heller da, og vet hvordan hun skal fortsette når hun er ferdig med pillene. Det er alltid noen som kjenner noen som har prøvd noen som har fått ditt og datt. Det er mye kritikk av lavkarbo der ute også. Mulig jeg har vært heldig med støtten fra folk her inne i forhold til på andre fora, være seg det var pulverkur eller lavkarbo. Nok om det. Poenget mitt er at det finnes bedrevitere over alt... Dersom jeg har erfaring med noe så sier jeg hva min erfaring er, som feks av pulverkur på treningsenter. Regner med at det er det LIV gjør også, men jeg synes fortsatt det er ufint å fortelle andre at de er naive og vel.. skrudd.

aslaug sa for siden:

Ved bruk av alli skal man etter som jeg leste i en brosjyre om det, begrense kaloriinntaket og spise fettfattig kost.Det er jo litt i motsetning til det dette nettstedet profilerer:D:D

Nannah sa for siden:

Fjanni sier :

Synes ikke det er ufint jeg...og jeg kunne heller ikke se at det var ment som noe anngrep på Elian..
Det er mange måter å gå ned i vekt på, noen er direkte livsfarlige!
Men de funker som tusan...
Synes det er bra at det blir debatt om alle disse pillene som lover gull og grønne skoger men som kansje til syvende og sist bare ødelegger fordøyelsen.

Jeg vill iaf ikke bli tynn for enhver pris!

Vibeke-67 sa for siden:

Er det ikke en forskjell på om man bruker disse pillene i en kort periode - som Eilan - og over en lengre periode?
Jeg har ingen erfaring med å slanke meg med piller, bortsett fra at jeg bruker metformin nå. Og de reduserer opptak av sukker i tarmen med 30% (blant annet).

Det jeg skrev var uansett ikke til Elian i det hele tatt, men til dere som er aktive både i denne tråden og i tråden for lavkarbo/høyfett-ekstrem og som gir uttrykk for at dere ønsker å både følge den dietten og ta de pillene.

Som jeg har sagt flere ganger, jeg er ikke negativ til å bruke medisiner for å hjelpe på vektnedgang så lenge man tilpasser kostholdet slik at kroppen faktisk får noe næring. Men å kutte ut både karbohydrater og fett på denne måten, er sulting. Det er livsfarlig. Nå skal jeg ikke si så mye mer i denne debatten; hvis dere vil ødelegge kroppene deres for resten av livet; velbekomme!

Ja, selvsagt. Jo lenger man bruker dem, jo verre er det for kroppen. Jeg kan godt forstå at folk vil bruke noe sånt noen få uker, f.eks. for å få en kickstart. Skjønner godt at synlige resultater hjelper på motivasjonen. Men synes det er trist hvis det å bli slank er så viktig at det overgår alt annet, spesielt når det finnes sunne måter å gjøre det på.

Vibeke-67 sa for siden:

Synes det er bra at du deler med dine egne erfaringer her, det er jo ganske så skremmende og bra man tenker nøye over hva man begir seg ut på.

Maimor sa for siden:

Jeg brukte Xenical for noen år siden og jeg spiste da veldig lite fettholdig mat. Allikvel fikk jeg de bivirkningene du nevner over her, og det kunne virkelig ikke falle meg inn i måneskinn å prøve dem igjen. Ikke engang i form av Alli som har halve dosen.

Det hemmet meg sterkt sosialt. Jeg ble så usikker og om jeg måtte slippe litt gass så måtte jeg finne en do, jeg kunne rett og slett ikke la det gå i trusa. De ble ødelagt, umulig å få rene, selv ikke i zalo. For all luft hadde med seg bittesmå oransje fettperler. Og om jeg måtte bæsje så hadde jeg helt angst for å gjøre det andre steder enn hjemme, for doen ble jo helt oransje etterpå. Jeg husker jeg regelrett ødela dobørsten (knalloransje) hos min svigerinne og da måtte jeg jo fortelle hvorfor, det var pinlig! Og for ikke å snakke om den speseille lukta. Metallisk på en måte. Jeg holdt meg helst hjemme og begynte å bruke truseinnlegg i tilfelle ufrivillig luftavgang. Og etter 3 mnd sa jeg :ALDRI MER!

elian sa for siden:

For det første så har jeg prøvd "den sunne måten" i snart ett år nå, uten hell. For det andre så skal jeg kun bruke Alli i 4 uker. For det tredje så har jeg ikke sagt noen gang at jeg ikke spiser karbo, og driter ut alt fett.

Jeg spiser begge deler i begrensede mengder. Har mer enn nok energi og driver ikke med sulting :)

fjanni sa for siden:

hallo, når du sier dere hvem refererer du til? jeg spiser mengder av fett og spiser ingen piller. som jeg også nevnte øverst i tråden her så er det vel ikke spes. gunstig å spise høyfett og ta pillene fordi det ikke blir noe energi til kroppen. Og som Elian sa, så gjør hun ikke det heller.

Men nå har jeg jo sagt at det ikke var deg jeg snakket til! ;)

scartz sa for siden:

Jeg og lurer på hvem Liv mener med "dere?"

Jeg nevner ikke nick, det står lenger opp hvem jeg mener, og de som føler seg truffet av dette gjør det nok for en grunn. ;) Jeg går ikke på persondebatt.

scartz sa for siden:

Jeg bare lurte, fordi jeg fikk ikke følelsen av at noen vurderte pillene med LCLF :)

fjanni sa for siden:

jeg er ganske sikker på at hun tror jeg har tenk å være på fettfestivalen og samtidig dytte i meg alli! jaja. god dag til deg sier nå jeg bare! :lol:

hønni sa for siden:

Jeg sitter her med syv kg ekstra etter at jeg måtte slutte på Acomplia, siden den ble trukket fra markedet. Jeg tar ingen piller igjen, for å si det sånn...

Sjokoladejunkie sa for siden:

Hei Paprika, jeg fikk rett og slett kjempevondt i magen, var slapp og kunne ikke gå noe særlig langt unna et toalett. Kunne ikke slippe en liten prompt uten å være redd for at det skulle komme mer.....helt forferdelig!
Men som jeg ser over kan man jo ha god effekt av det, det er jo bare å prøve seg frem. For min del var det 500 kr rett i do....

scartz sa for siden:

Bokstavlig talt! :p

fjanni sa for siden:

koster de 500 kr?! håhå. det skal koste å bli slank skjønner jeg!:p

scartz sa for siden:

Om jeg husker rett, så anbefaler apoteket at du kjøper noen vitaminer utenom pillene...

supha sa for siden:

Mersalg i tillegg:D

elian sa for siden:

Det er nesten 100kr i forskjell fra Boots apotek til Apotek 1 :)

Kathinka sa for siden:

Hvor mye koster Alli pillene?

tulla sa for siden:

Spent på hvordan det går med deg nå. Fortsetter vektnedgangen din?:)

supha sa for siden:

Tror det er 500 kr

elian sa for siden:

Utrolig bra! Har gått ned enda 2kg :p (Og det til tross for 2 bursdager med kake, en helg med øl og pizza + en burger) :eek:

tulla sa for siden:

Spennende, bra at du oppdaterer innimellom :) Kjenner flere som har kjøpt Alli, men for nytt til at jeg har fått med meg noe resultat. Synes det er flott at du deler dine egne erfaringer her, kommer til å følge spent med deg:)

Lashara sa for siden:

Hei.
Spiser fedon mat. Begynte på Alli sist torsdag.
På 48 timer gikk jeg ned 0,8 kg. :)
Har ikke veid meg siden. Skal veie meg igjen Fredag tenker jeg.
Håper det fortsetter i samme tempo! Blir spennende å se.
Er ikke plaget med dårlig mage eller noenting.
Skal oppdatere her når jeg har veid meg! :)

*Vekt nå 67,2kg
*Mål 59kg

Areola sa for siden:

Jeg kan ikke fatte og begripe at den f*enskapen ikke er reseptbelagt.....

:)

Nille sa for siden:

Ingen av de som har annonsert at de har begynt med dette og som har tatt av x-antall kilo på x-antall timer - har kommet tilbake og rapportert om positivt resultat. Det i seg selv er et tankekors.
[color=purple][/color]
Repeteter forøvrig at vi her på Lavkarbo IKKE - på noen som helst måte - støtter bruk av slankepiller/midler/pulver, med unntak av det som er foreskrevet av lege. Vi ønsker heller ikke at det anbefales på våre sider.
[color=#800080][/color]
Admin.

scartz sa for siden:

Jeg forstår heller ikke hvorfor det ikke er reseptbelagt.
Når de ble gitt ut var det jo snakk om at apoteket skulle veie kundene og måle høyden, men det har det jo ikke blitt noe av...

4me sa for siden:

Jeg vil høre mer om disse Alli pillene. :)

Areola sa for siden:

Virkelig? etter å lest denne tråden?

Cornelia sa for siden:

Tipser også om denne tråden fra et annet forum,
Hypotyreose av Alli

Og som en som har denne sykdomen selv og sliter med dette i hverdagen kan jeg bare si at det er ikke værdt å miste noen kilo for...

heihei2 sa for siden:

jeg går på alli. 2 uker nå å gått ned 7 kg. :D
Er glad:)

Har 11 kg til så er jeg perfekt ;D

Multi sa for siden:

Ikke for å ødelegge suksessen for noen asså.....men her er en link til et studie som sammeligner bruken av en kombinasjon av Orlistat (= den reseptbelagte Xeni...., som har dobbel styrke av Alli) og lavkalori versus en ketogen diett.

De har i dette studiet helt lik effekt
archinte.ama-assn.org/cgi/content/short/170/2/136

andreasoe sa for siden:

selger en uåpnet boks med alli for 400kr om noen vil ha :p

beate sa for siden:

Hei. Jeg kjøper gjerne den uåpnede boksen med Allie av deg jeg om du ikke har solgt den allerede :) Har prøvd å sende deg melding, men vet ikke om det gikk så bra.

Emmie sa for siden:

hoho - blir litt sånn da ; "Ta tre - betal for to !" :p

Har snusa litt på denne før jeg også ....virker jo fristende å prøve (bortsett fra doturene vel å merke !! :eek:) - men er en smule skeptisk , kjenner jeg !

scartz sa for siden:

Jeg har to venner som prøvde Alli over en periode.
Begge har sluttet, pga de fant denne fettdiareen til å være så ubehagelig og ekkel og konstant. Og begge har hatt uhellet med å drite i buksa i offentlighet.

Og for all del; Ikke TENK på å slippe en uskyldig fis mens du går på Alli! Det går IKKE bra :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.