Jeg ser ny ut, men jeg er egentlig ikke det altså :p
Jeg er den hjemvendte sønn, og har vandret i ørkenen en stund (mulig jeg blander bibelske historier :))
Jeg mener å huske at jeg var i ketose i månedsvis, men etter ei uke eller noe sånt så driver jeg ikke og sjekker.
Bruker å gå tom for sticks relativt raskt, for det er så tilfredsstillende å se den lilla fargen (altså på målepinnen, ikke væsken).
Etter den lille innkjøringsperioden bruker jeg vekta og kroppen til å se om jeg er på riktig vei.
Regner med at kroppen sier fra hvis vi gjør noe den ikke liker.
Drikker veldig mye kaffe, det er én ting jeg ikke har tenkt å slutte med.
Av og til blir det så mye at jeg går rundt og lukter som en pose Friele :o
Kaffe og vann (men ingenting annet) drikker jeg. Jeg brukte å drikke te, men da helst med søtning.
Nå virker det ikke som jeg takler søtningsmiddel så bra lengre (blir kvalm og uvel), så da er det kaffe i stedet.
Når jeg tenker meg om, er det ikke så ille at jeg lukter kaffe.
Jeg er glad i brokkoli og ost og fisk, så det er like greit at jeg ikke lukter DET i stedet.
Aaaah, ok, det hender at tærne lukter parmesan, men nå kan jeg ikke dele mer med dere
:_plystre:
PS beklager at jeg skriver så mye, ser de fleste fatter seg i korthet.
Jeg kunne jo ha svart:
"Jeg går lengre enn fjorten dager og ja jeg drikker kaffe." og ferdig med det.
Men neeeeida, jeg måtte begynne å plapre i vei.
Tror jeg må lage journal eller blogg eller hva det nå heter.
Jeg bor alene, skjønner dere, så jeg har ingen å snakke med :D
Du får lage deg på blogg og journal du Bradypus ;)
Ts har atkins som kostholdsfilosofi, så det er vel derfor det er snakk om 14 dagers ketose. Sostråle, man skal være i ketose ganske lenge, i fase to skal du følge stigen opp til der hvor du kan holde deg i ketose, og gå ned i vekt.
Hehe, jeg må innrømme at jeg bryr meg fint lite, men jeg merker jo på ånden at ketosen er der ganske stor del av tiden. Nå har jeg vendt meg til ånden, jeg tror bare det er jeg som merker det (og kjæresten men han er også i ketose). Jeg syns ikke det er viktig å henge seg opp i det, men jeg trives jo på et ketogent kosthold, og har ingen planer om å endre på det.
Jeg drikker latte i blandt jeg, selv om det er en del karber i den. Jeg prøver å begrense det, men melkeprodukter funker fint for meg. Fløte er jo litt bedre enn melk i kaffen da. I dag drakk jeg en frappè på en kaffebar i oslo, det var espresso med knust is i tilsatt fløte, skikkelig nam nam!
Jeg tror jo hver må finne ut hva som funker og hvilke kompromiss man lan leve med, og så se hva vekten sier. :D Søtstoff funker for eksempel ikke for meg, jeg var i ketose men gikk ikke ned et gram, mens latte og til og med et og annet glass med melk ikke er noe problem for meg, for andre er det annerledes.
Jeg har hatt noen små sprekker, men stort sett vært i ketose siden januar.
Elsker følelsen av å komme tilbake i ketose etter en sprekk, får masse energi både fysisk og mentalt. Nesten litt manisk... som ved fullmåne...Kanskje er jeg ekstra heldig og kommer raskt tilbake i ketose, aldri mer enn 12 timer etter utskeielsen?
Synes jeg kjenner igjen måten du skriver på.:)
Hvis du er den jeg tror, så har jeg savnet deg her inne.:D
Og er du ikke den jeg tror, så er det hyggelig at du er her uansett.:p
Det er en liten overdrivelse at jeg var i ketose konstant fra jan. 2006 - juli 2007, men i den perioden gikk jeg ned i vekt og forsøkte å være i ketose hele tiden, men klarte det ikke alltid.
Det hendte jeg sprakk litt, spiste for mye karbo, og det hendte jeg sprak skikkelig og ramlet laaaangt ut av ketosen, som i julen 06/årskiftet 07.
Jeg drikker kaffe, men må begrense meg, tåler ikke for mye av det. Vektnedgang går tregere med for mye kaffe, og jeg hovner opp i kroppen. Hvis jeg samtidig beveger meg dårlig blir den negative effekten enda verre.
Sjekk effekten på meg av mye kaffe og lite mosjon her: lenabeatrice.net/generelt/her-skal-dere-fa-se/
Pleier å ha litt fløte i kaffen :-)
Kaffe ja. Ikke en dag uten kaffe, og det går som regel hvertfall 4-5 kopper om adgen. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.