candyland sa for siden:
her blir det vel sodd til middag tror jeg, med loff til de andre. også lurer jeg på å lage ostekaka til gerd, namnam:)
candyland sa for siden:
her blir det vel sodd til middag tror jeg, med loff til de andre. også lurer jeg på å lage ostekaka til gerd, namnam:)
Ignite sa for siden:
Grilling. Med eller uten paraply.
Gerd sa for siden:
Rømmegrøt og spekemat er tradisjon her. :D
Veggpryd sa for siden:
Bløtkake og pølser! :D
Egen oppskrift selvsagt og Ketolysepølser!
Bee sa for siden:
Tror det blir grilling om været er pent, og så skal jeg lage sjokoladeostekake eller suksessterte. Ikke bestemt meg helt enda.
Momse sa for siden:
Buffet på danskebåten her :eek:
LFHC selvfølgelig ;) (Forhåpentligvis...)
Eggerøre og bacon/spekemat til frokost :)
jeef-micro sa for siden:
Som trønder finnes det bare en middag på 17. mai, og det er sodd... Jeg lar lavkarbo være lavkarbo akkurat under middagen 17. mai jeg... men jeg er forsiktig med hva jeg spiser ellers i løpet av dagen da... vi har ofte spekemat eller gryterett som lunsj da :)
Lizzi sa for siden:
Her blir det grilling :) Samtidig har jeg laget ostekakefyllet til Gerd som er frosset ned og klar til dessert. Gele, funsaftis (selvlaget frosset ned), baconcrisp er også i hus hvis nøden blir stor.
Og siden jeg mest sannsynlig skal gå i tog har jeg en Atkinsbar i reserve hvis jeg skulle trenge løpet av formiddagen.
Bee sa for siden:
Du skal ta helt av med andre ord? :lol: Eller mente du LCHF? :p
Linn H sa for siden:
hehe:snill:
trillian78 sa for siden:
Hvis det er fint vær så skal jeg spise IS. Jepp, det skal jeg. Ekte is. Fortrinnsvis softis med sjokoladestrø :D
Sorry. Flinke dere andre da...
Ignite sa for siden:
:eek:
Blir nok plenty av øl til grillmaten, så du er ikke alene. ;)
Skøyerfjeset sa for siden:
Jepp, her blir det også sodd:D
trillian78 sa for siden:
Så bra. Ser ikke bort i fra at det blir øl på meg også :D
Paddå sa for siden:
Bli koldtbord, så masse godt å velga i! Men høydepunkte blir verdens beste fiskesuppe!!! Har dessverre ikke oppskriften på den ennå, men lite karbs i den, så den spise eg med goooood samvittighet:)
Momse sa for siden:
Gikk visst litt fort på tastaturet der :eek: :lol:
Har store planer om LCHF, ja :D
Sassy88 sa for siden:
Det vet jeg ikke enda siden vi ikke har noen tradisjoner med lunsj/middag den dagen. Til vanlig blir det pølser, is og kaker, men i år skal jeg ikke skjeie ut i det hele tatt:D
Jeg lager antagelig ei kake som jeg også kan spise litt av, men bortsett fra det kommer jeg til å spise det samme som jeg spiser til vanlig:D
Pocahontas sa for siden:
Grille et deilig stykke indrefilet, tenker jeg. Som jeg har marinert på forhånd. Dette skal kombineres med en deilig salat, god dressing og mange smil!
Jeg er så heldig at jeg må skrive eksamensoppgave på dagen, så jeg trenger bare å utsettes på kvelden. Litt luksus, på et vis.
Jeg skal forresten ned fem kilo... aner ikke hvor lang tid der tar. :)
fjanni sa for siden:
Tror det blir grillings ja. Også tenkte jeg å handle inn noen jordbær å ha til dessert. Om jeg ikke slår på tromma og lager ostekaken! nam. Eller black sunday. nam nam nam! Det er jo på en søndag sååååh. hehe. Jeg skal gjøre mitt aller beste for å ikke ta helt av nå som jeg er så godt i gang.
Egg hver dag sa for siden:
Det blir grilling av pølser, indrefile av svin og grillspyd...masse god salat til :)
Kommer nok til å synde med å spise is med jordbær...men men.
Kanutten sa for siden:
Jeg må stå å selge skuffkake i 4 timer midt på dagen! :hjelp:
Og vi som hadde planlagt av unga, kavalorten og jeg skulle feire 17 mai på på det som blir ungas nye skole etter flyttinga...:( Men hos oss er lapskaus tradisjonell 17. mai mat :rodme:
S@nne sa for siden:
Hos oss blir det ovnsbakt laks med godt tilbehør :) Også tror jeg at det blir Gerds ostekake til dessert. :D
Skautrollet sa for siden:
Her blir det samling rundt grillen og Gerds fantastiske ostekake.
Og finner jeg et sted med soft-is så skal trollet ha is i magen...;)
Carisma sa for siden:
Hvis jeg finner igjen kamille-bladet som kom i posten på lørdag (og siden forsvant i løse lufta på mystisk vis :confused:) så skal jeg lavkarbo-fisere oppskriften på kokkosiskrem som stod i bladet :sikle:
Yonah sa for siden:
Jeg vet ikke enda, men det blir pannacotta til dessert i allefall;)
Mulig jeg lager mini smørgåstårta i lavkarbodrakt... Vi skal på lunsj og underholdning på samfunnshuset ( nærmest lovpålagt når man har barn på skolen og barnehagen der nede..).
Photobscura sa for siden:
Rødvin!
Juve sa for siden:
Tenkte å prøve meg på en av lavkarbo-kakene her inne=)
Men det har vært så deilig å gå over til lavkarbo mht formen, humøret og alt, at det ikke frister å skeie noe mer ut utover det:P
Edit: Eller kanskje én is.... is hører jo med til 17. mai. Og is er det jeg savner mest. Ja, det skal jeg jammenmeg unne meg. Hvis man ikke kan unne seg is på 17. mai, når kan man da?
nomma sa for siden:
:lol:
Jeg bor jo i sodd-land så det er nok ingen vei utenom det :) jeg skal greie å spise uten potet, gulrot og skjenning, det værste blir å holde seg unna Ingefærøl. Men det skal gå. Til kvelds blir det spekemat på grenda-huset.
Fikk akkurat vite at jeg skal vist være med i komiteen på grenda-huset. ja-ja.
Stilken sa for siden:
Lavkarbo vennlig frokost, middag ute,men det blir ikke noe problem, så blir det kake her hjemme:D 16 mai blir det tapas for lavkarbo folk:D
jeef-micro sa for siden:
Ingefærøl... der sa du noe... kan jo ikke spise sodd uten ingefærøl :eek: og skjenning så klart... men brusen er værstingen
saxpia sa for siden:
Vet ikke ennå, for jeg vet ikke helt hva som skjer den dagen. Mannen skal på jobb, så jeg må høre med svigerfamilien hva de skal, og om vi kan hive oss med. Håper det blir grilling.
Tenkte kanskje jeg skulle bake ei kake, er jo så mange gode oppskrifter her inne :sikle:
Areola sa for siden:
Jeg har invitert foreldrene min på grilling, da har jeg full kontroll over hva jeg kan spise. Desverre er det veldig lite jeg kan spise akkurat nå (går på eurodiett, kan spise et "vanlig måltid", så det blir kjøtt. Og grønnsaker. Og til nød litt krydder - og thats it..
men det går bra :ja:
Carisma sa for siden:
Kjøtt, grønnsaker og krydder... Mitt li i ett nøtteskall. Og jeg elsker det :D
Areola sa for siden:
Ja, men jeg skulle gjerne ha en smørklatt og litt dressing på også. Og fake potetsalat :(
Carisma sa for siden:
Ja, ser den. Er det ikke noe olje dere kan spise i den fasen heller?
Areola sa for siden:
Jo, det er tillatt med to spiseskjeer olje om dagen :o
Men jeg spiser faktisk litt smør, jeg altså. Sunt fett, det er smør det!
Grovsnus sa for siden:
Det blir nok den tradisjonelle som jeg er vant med fra barndommen (og det er i stund sia)
Tidlig på mårran så er det å kryddre ei høne (ja da Lokkebiff:)) eller en kylling eller to. legge den i ildfastform og i steikovnen på 90 grader.Og der får den koze seg til det passer å spise middag.Utmerket når en har unger som skal til og fra byen, bort på skolen osv. Lage potetsalat, som jeg i år erstatter med blomkålsalat. Og fruktcoktail til dessert.
det er som med Julaften, ingen lurer på hva vi skal ha den dagen.
Mvh Grosnus
ha en fin blomkålsalat (he he, lurte deg der)
Muff-muff sa for siden:
Frokost: To egg, litt grønnsaker, mest sannsynlig.
Lunsj: Salat av et eller annet slag, antar jeg.
Middag: Biff med grønnsaker og lavkarbo-saus tror jeg.
Kanskje en atkinsbar inne i mellom der.
Ikke noe 17. mai-feiring her i gården, nei :( Bor i England og tror ikke jeg klarer å overbevise de om å feire Norges nasjonaldag... sukk
Mona S sa for siden:
Grill!!! Mauriske svinekebaber (indisk, veldig godt!) med lavkarbo raita og salat. Og siden vi ant. ikke skal være hjemme må jeg ta med noe desserete. Tenkte jeg skulle lage porsjonsglass med Heistad gele og sjokoladepudding (hver for seg selvf) med vaniljesaus. Og kanskje jeg baker noe... men ser ikke bort i fra at jeg snoker til meg en grillpølse med lompe i løpet av dagen. Siden målet var å komme inn i bunaden, noe jeg forhåpentligvis gjør på 17. mai, så kan jeg unne meg noe ekstra...:)
candyland sa for siden:
hvor i england bor du da?? jeg bodde ett år i london og der var det full feiring av 17 mai med pølser, solo, firkløver og tog, hehe
SusieBlues sa for siden:
jeg er på cruise til Amsterdam. Søndag ligger vi til kai der.
Så det blir vel vanlig buffet-mat og middag på kvelden.
Håper å kjøre lavkarbo (ikke noe problem i utgangspunktet, gjelder bare å bestemme seg for det og være beinhard).
Eneste planlagte utskeielse er Oriocookiemilkshake som var sinnsvakt god i fjor!
Trude123 sa for siden:
Kan noen gi meg oppskrift på ostekaken til Gerd:p
Er i 14-dagers fasen av Dr. Atkins, kan denne kaken spises da tro?
Ellers tar jeg imot alle tips om "snacks" jeg kan få:)
Takk på forhånd for svar.
Kitt sa for siden:
Du finner den her!:):sikle:
Sammen med litt annen snadder!:D
Carisma sa for siden:
Etter å ha oppdaget at rabarbra kun inneholder 0,7g karbo pr 100g skal jeg definitivt ha rabarbrasuppe på 17.mai! Til den hjemmelagde kokkosisen.. :sikle:
Liv:) sa for siden:
Jeg savner is, så kommer til å unne meg litt is på 17. mai. Ellers skal vi på buffet med foreldrene våre, så det kommer helt anpå hva de har der. Men blir nok mest mulig lavkarbo, selv om jeg lar diett være diett på sånne dager.
Carisma sa for siden:
jeg har laget lavkarboiskrem med stort hell flere ganger. Servert gjester også :ja:
Liv:) sa for siden:
Ja, men vi har ikke så stor fryserplass. Savner å bare kunne kjøpe en liten is mens jeg er ute og gå f.eks.
Har kjøpt sånne små is-pinne-greier på IKEA nå da, så skal ta frosne bær i blenderen og fryse ned i de der igjen.
Carisma sa for siden:
Ja, jeg også. Jeg er sikker på det var bedre utvalg i dia-produkter før? Jeg likte veldig godt dia-isen uten sukker som Diplom is hadde på 80-tallet husker jeg :rolleyes:
Forøvrig har Hjem-Is en pakke med diverse iser uten tilsatt sukker.
ixi sa for siden:
Det blir grilling og det som hører med. Mini skal få is, jeg står over. Det er ikke så lenge til ferien, får spare utskeielsen til da. :smile:
Mistral sa for siden:
Det er da bare å invitere venner, det! Spesielt i år som det er på en søndag. Hos oss blir vi elleve personer til 17. mai-frokost (brunsj), og bare tre av oss er ekte nordmenn. De andre er iranere, kongolesere, franskmenn eller en blanding av noen av de foregående. Alle gleder seg!Jeg har tenkt å spise spekemat og eggerøre, roastbiff, røkelaks, salat og cherrytomater, kanskje litt asparges. Litt brød og flatbrød og muligens en kake til karbojunkiene må vi vel også ha, det rører imidlertid ikke jeg. Men kanskje jeg tar en liten skvett akevitt... ;)
JenJen sa for siden:
Siden dette er 17. mai-tråden kan jeg opplyse om at Løve-isen fra Hennig Olsen har bare 7,5 gr karbo pr stykk ;)
sma sa for siden:
Jeg vet ikke helt hva vi skal spise. Har ikke noen faste tradisjoner på det.
Men en ting som er sikkert er at vi skal til sjømannskirken i Gøteborg i alle fall. Skal bli koselig å treffe andre nordmenn der, veive med norske flagg og gå i tog - i alle fall for tulla mi. Kjøpte faktisk en ismaskin i dag så jeg skal teste litt med forskjellige oppskrifter. Tips kan sendes på pm ;)
Photobscura sa for siden:
Nope ;)
saxpia sa for siden:
Takk for tips. Vet ikke hvilken is dette er, men det skal jeg finne ut av, ja :D
Muff-muff sa for siden:
Det var faktisk en god ide :) Kanskje jeg prøver meg på den. Men kjenner ikke så fryktelig mange her ennå, siden jeg kun har bodd her noen måneder.
Anne sa for siden:
Vet ikke hva jeg skal spise enda, men jeg lover å ta et glass champagne:D
Fungirl sa for siden:
Skal av ketolyse den dagen, og trappe litt opp på karbsene siden eg skal på tur til Nice på onsdag. Der vet jeg at det blir umulig å holde Ketolyse, men skal jobbe for at det blir så lavkarbo som mulig.
Men over til 17.mai maten, skal til svigerinna mi og broren min på rømmegrøt, er ikke så glad i det så blir vel en liten klatt tenker eg. Senere på dagen er det koldtbord hos mine foreldre og da er jo det den enkleste sak i verden å spise lavkarbo.
Dessuten så tipper eg på at om været er fint så skal denne jenta ha seg en is ;)
Sesti sa for siden:
Bor du i nærheten av London?
I såfall er det bare å stikke innom sjømannskirka, det er kooos med tog og korps og greier.. Så er det kjempefest i Covent Garden etterpå, dritbra!:D
Selv skal jeg visst lese til eksamen de neste 3 ukene, så blir ikke noe spesielt med spising på meg.. Dessuten skal jeg jobbe 17...
froken sa for siden:
Her blir det Islandsterte, den synes jeg er namnam:D
Tonemi sa for siden:
I dag har vi jeg spist ostegratinert blomkål og brokkoli, salat, stekt sopp og reinsteik til middag....Litt jordbær til dessert...Smakte fortreffelig:D
maritam sa for siden:
Vi har vært i selskap, og der ble det servert kjøttsuppe, lefser og vafler. Jeg tok kjøttsuppe, to lefser (halve), ei vaffelplate. Så dette ble en planlagt sprekk. Men det er jo 17.mai en gang i året... Men det var godt! Tok faktisk 2 sjokoladebiter også:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.