krod sa for siden:
Debatt om fedme. Fedon Lindberg, Ernæringsrådet osv. Har vært litt snakk om lavkarbo allerede. Ikke uventet er ikke Ernæringsrådet positive til dette.
krod sa for siden:
Debatt om fedme. Fedon Lindberg, Ernæringsrådet osv. Har vært litt snakk om lavkarbo allerede. Ikke uventet er ikke Ernæringsrådet positive til dette.
Yonah sa for siden:
Ernæringsrådet må jo bestå av tynne eldre som aldri noen sinne har vært overvektig og aldri kjent suget etter sukker i frukt og brød. Karbohydrater er ikke farlig nei...
Tror ikke Norge er moden for gode tips enda gitt.
trillian78 sa for siden:
Fedon er alt for diplomatisk syns jeg. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at han innerst inne har lyst til å slå ernæringsrådfolka i hodet med et tørt kneippbrød. Men det er vel kanskje lettere å nå fram med den diplomatiske linjen...
scartz sa for siden:
Noen som vet hvor jeg kan se det på nett?
krod sa for siden:
Denne linken tror jeg går rett til programmet: www1.nrk.no/nett-tv/klipp/493742
Veggpryd sa for siden:
Blæh. Nøkkelhullsmerking!? Forslag til bedring av kostholdsveiledninger ver nøkkelhullsmerkede varer i butikken. At en vare blir nøkkelhullsmerket, betyr som regel at man fjerner fett og tilsetter sukker og kunstige tilsetningsstoffer.
Jeg synes det blir altfor lite fokusering på riktig kosthold - og selvfølgelig LCHF-kosthold! :D
Og hvorfor reagerer ikke Fedon når Kristian M. snakker om at vi må unngå mettet fett! grrrr!
Areola sa for siden:
(fordi fedon er like redd for mettet fett selv)
:liste:
Iset sa for siden:
Fedon er ikke helt "der" enda når det gjelder mettet fett, men han nærmer seg.
Carisma sa for siden:
Og han har vel lært at man ikke skal stikke nesa for mye fram og prøve å få norske ernæringseksperter til å tenke annerledes.... Ref potet og brød debatten for noen år siden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.