< Tilbake til oversikten

Fedon på NRK2 nå

krod sa for siden:

Debatt om fedme. Fedon Lindberg, Ernæringsrådet osv. Har vært litt snakk om lavkarbo allerede. Ikke uventet er ikke Ernæringsrådet positive til dette.

Yonah sa for siden:

Ernæringsrådet må jo bestå av tynne eldre som aldri noen sinne har vært overvektig og aldri kjent suget etter sukker i frukt og brød. Karbohydrater er ikke farlig nei...

Tror ikke Norge er moden for gode tips enda gitt.

trillian78 sa for siden:

Fedon er alt for diplomatisk syns jeg. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at han innerst inne har lyst til å slå ernæringsrådfolka i hodet med et tørt kneippbrød. Men det er vel kanskje lettere å nå fram med den diplomatiske linjen...

scartz sa for siden:

Noen som vet hvor jeg kan se det på nett?

Veggpryd sa for siden:

Blæh. Nøkkelhullsmerking!? Forslag til bedring av kostholdsveiledninger ver nøkkelhullsmerkede varer i butikken. At en vare blir nøkkelhullsmerket, betyr som regel at man fjerner fett og tilsetter sukker og kunstige tilsetningsstoffer.

Jeg synes det blir altfor lite fokusering på riktig kosthold - og selvfølgelig LCHF-kosthold! :D

Og hvorfor reagerer ikke Fedon når Kristian M. snakker om at vi må unngå mettet fett! grrrr!

Areola sa for siden:

(fordi fedon er like redd for mettet fett selv)
:liste:

Iset sa for siden:

Fedon er ikke helt "der" enda når det gjelder mettet fett, men han nærmer seg.

Carisma sa for siden:

Og han har vel lært at man ikke skal stikke nesa for mye fram og prøve å få norske ernæringseksperter til å tenke annerledes.... Ref potet og brød debatten for noen år siden.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.