< Tilbake til oversikten

Div spm om ketolysekuren

Troika sa for siden:

Jeg har nettopp begynt på ketolysekuren og jeg har noen spørsmål etter å ha lest boken som jeg håper noen kan svare på.

1. Det står at man skal bruke seltin salt eller LO-salt. Kan man også bruke havsalt/fingersalt?
  2. Om man bruker rapsolje, kan man da fritere mat som f.eks kylling, scampi og løkringer?

Yonah sa for siden:

Poenget med seltin er vel at det inneholder 1/3 så mye natrium og samme saltsmak som vanlig salt. Jeg bruker begge deler og er på enda mere strikt diett enn deg. Jeg fikk i meg for lite salt, så kroppen bandt ikke vann og jeg fløy på do 4 ganger hver natt... Så nå passer jeg på at det er salt på kveldsmaten og flyr ikke så mye på do.

Tror ikke du kan fritere, da blir olja varmere enn sunt er tenker jeg. Les tråden det linkes til over. Fritert mat har aldri vært sunt heller.

Troika sa for siden:

Takk for svar! Man vil liksom ha alt rett og vite alt med en gang når man begynner på noe slikt! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.