Timona sa for siden:
Jeg har tenkt til å lage ostekaken som det er oppskrift på her til 17.mai.
Og jeg lurer på hvem av disse som smaker mest som "vanlig" gele?
Timona sa for siden:
Jeg har tenkt til å lage ostekaken som det er oppskrift på her til 17.mai.
Og jeg lurer på hvem av disse som smaker mest som "vanlig" gele?
Tutte sa for siden:
Jeg er mest glad i gele laget av fun light-saft og gelantinplater. Confecta sin gele synes jeg smaker veldig kunstig. Heistad sin har jeg strengtatt ikke prøvd ennå, den ligger fortsatt i skuffen.
Du kan jo prøve å lage en pakke av hver et par dager i forveien, så kan du jo smake på hvilken du synes er best ! :)
Timona sa for siden:
Takk for svar
Det var lurt, jeg kan la ungene prøvesmake. Jeg kan ikke spise noe slikt før på søndag.
Men om jeg skal bruke fun light isteden, hvor mange gelatin plater og hvor mye fun light (skal saften være ublandet?) Kan noen være snill og skrive opp en "oppskrift" , som tilsvarer en pk/pose med gele?
Lizzi sa for siden:
Fun light gelen var helt fin, jeg brukte litt sterk saft og gelatinpulver. Det var første gang jeg lagde den så jeg hadde for sterk saft og litt for mye gelatin. (ca 7 skjeer på 1 liter) Men det er min smak.
Ellers så har jeg brukt Heistad gele. Veldig fornøyd med den. Confecta har jeg ikke prøvd.
Tenker litt at fun light saft har jeg jo stående hele tiden, lett tilgjengelig og mange forskjellige smaker :) Og å lage gele fra "bånn" av var lettere enn jeg trodde :D
Kitt sa for siden:
Bringebærgelen fra Heistad er knallgod i ostekake!:sikle:
Timona sa for siden:
Nå har jeg laget en med jordbærsmak fra Confecta, og en med bringebærsmak fra Heistad. Så får ungene være prøvekaniner når de kommer fra skolen :)
Jeg har nøttebunnen til fromasjkaken(oppskrift herfra) stående i ovnen nå (den skal fryses ned)
Og jeg har prøvesmakt bittelitt på hver av de(Fyfy) og synes alt smaker HIMMELSK!
Tror det blir litt enklere med ferdiggele. Hva tror dere om gele med sitronsmak i fromasjen, og bringebærsmak til gelelokket?
*Mmmm glede seg til 17.mai"
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.