Liv sa for siden:
Syns liksom at tennene mine er blitt litt hvitere igjen etter at jeg begynte å spise lavkarbo....:o:confused:
Noen andre som har opplevd dette, eller er jeg helt på jordet?
Liv sa for siden:
Syns liksom at tennene mine er blitt litt hvitere igjen etter at jeg begynte å spise lavkarbo....:o:confused:
Noen andre som har opplevd dette, eller er jeg helt på jordet?
Gerd sa for siden:
Vil ikke si at mine er blitt hvitere, da jeg har gulskjær i emaljen. Men de er blitt mye renere. Ikke det belegget som jeg hadde før. :)
T.o.m tannlegen min har bemerka det :ja:
Liv sa for siden:
Jøss, så gøy. Jeg kjenner også at de er mye glattere enn før, ikke stort tannstein i år tror jeg. Venter innkalling til tannlege snart, spennende å høre hva hun sier....:D
Iset sa for siden:
Det kan jeg godt tro ja. Skaldeman sa at han slet med tannhelsa før han begynte på ekstrem-lavkarbo, og etterpå har han ikke hatt ETT problem og tennene er blitt mye bedre og finere. Lavkarbo er perfekt for god tannhelse, det er jeg overbevist om.
Liv sa for siden:
Kuuult!!:D
frustrert frue sa for siden:
Har du virkeig gått ned over 60 kg?
Ble så glad over å lese det. det er jo fantastisk.
Det gir jo også meg et håp..
Har prøvd alt mulig.Begynte på en ketogen diet for 4 uker siden og har gått ned 5,5 kg.Kan nesten ike tro det selv. Var akkurat i ferd om å søke om slankeoprasjon men det skal jeg nok utsette.
Gratulerer til deg
Iset sa for siden:
Ja, men se på filosofiboksen min da. :o Men tusen takk allikevel, og lykke til nedover. :)
Carisma sa for siden:
For meg er det omvendt. Har så og si aldri hatt hull, og hatt veldig sterke tenner. Nå har jeg belegg som lukter vondt, og har to ganger fått hull mellom tennene. Bruker bedre tannbørste nå enn før, og har endelig funnet en tanntråd jeg får inn mellom tennene, enda har det blitt merkbart værre. Syns det er rart siden jeg jo aldri spiser sukker, og har slutta å røyke i tillegg.
sirimor sa for siden:
Fargen er nok den samme, men jeg har også fått mer belegg/tannstein.
Det kommer gradvis mellom nedre fortenner på baksiden.
Og om jeg skulle fått det fjerna hos tannlegen, måtte jeg nok ha gått en gang i måneden. Det går jo ikke. Så jeg har funnet meg en skrape som jeg kan fjerne det selv med. Det og tranntråd er et must;)
Bee sa for siden:
Jeg har også opplevd bedre tannhelse etter at jeg gikk over til et lavkarbokosthold.
Har ikke hatt hull eller spes mye tannsten på 2 år, og før det måtte jeg alltid borre hos tannlegen. :D
aghra sa for siden:
etter ett år med lavkarbo
null hull for første gang siden jeg var 6 år
merker ikke noe til belegg på tennerne lenger
og de virker nok litt hvitere hele tiden for min del men det er vel kanskje for jeg ikke får noe belegg på de i løpet av dagen lengere
på det værste hadde jeg 13 hull på ett år en gang i 14års alderen tror jeg det var selv om jeg alltid var flink å pusse
for første gang på mange år går jeg ikke rundt å har vondt i kjeften hele tiden
det var ganske fortvilendes til tider. spess den sinnsyke isingen når jeg pussa som er helt bortevekke
nå er eneste problemet at tennerne mine er full av kvikksølv
PrøveKanin sa for siden:
Jeg måtte kutte lettbrusen før jeg merket forskjell. Men har merket stooor forskjell nå ja :)
Liv sa for siden:
Dette er interessant!!:):D
krod sa for siden:
Hva slags tanntråd er dette? Sliter med det samme og tanntråden fliser seg opp og ryker flere ganger i løpet av en "runde"
Carisma sa for siden:
Det er et slags skaft man setter "halvmåner" med oppspent tanntråd på... ikke så lett å forklare, men de finnes i velassorterte dagligvarebutikker... :rolleyes:
Gerd sa for siden:
Absolutt de beste som finnes :ja:
Carisma sa for siden:
Hehe, Gerd redder dagen som alltid! :D
arkine sa for siden:
den ser ut som en sprettert
Bee sa for siden:
:lol:
Tutte sa for siden:
Tror ikke tennene mine har blitt noe hvitere nei. Men føler også at den generelle tannhelsen er blitt bedre. Kjenner ikke noe til tannsten heller. Blir spennende å gå til tannlegen for første gang etter jeg startet på ketolyse. Håper at jeg for første gang på mange år kan gå derfra uten å ha måttet borre ! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.