< Tilbake til oversikten

Kan jeg spise popcorn på lavkarbo?

Gardinia sa for siden:

Og hva med taco krydder? :confused:

Beklager dersom dette har blitt spurt om tusen ganger før...

fjanni sa for siden:

pop corn er mais.. mais er full av karber..
tacokrydder er ikke så bra om du vil i ketose iallefall..

Gerd sa for siden:

Det er masse karber i popcorn.
Scroll helt ned på siden her så finner du lignende tråder :)
Ellers søk på popcorn ;)

Tacokrydder kan du spise, det finnes noen med mindre karbo enn andre. Og så ligger det oppskrift på deilig hjemmelaga tacokrydder på oppskrifts-delen :)

fjanni sa for siden:

ja, jeg burde fulgt opp med at du kan lage ditt eget eller at noen typer har mindre karber enn andre. jeg sliter med å holde meg i ketose om jeg spier den fra tex mex eller hva det heter. den guuule posen. hehe.

Ignite sa for siden:

Minimais går vel bra? Så da kan man spise minipopcorn - bare noen finner det opp først. ;)

fjanni sa for siden:

jasså er minimais greit? jeg liker ikke mais så jeg har aldri forsket på om det er forskjell på de to typene når det kommer til karber. hehe. Men når det er forskjell på avocado med glatt skall og avocado med ruglete skall så er det sikkert forskjell på mini og maxi-mais også, ;p

Yonah sa for siden:

En ting du må lære deg først som sist, les i matvaretabellen som ligger på forsiden her og les på ALLE forpakninger før du putter noe i munnen. Og om du ikke aner hvor mye 100g av noe er, så vei. Vei alt du spiser i begynnelsen, så lærer du deg etterhvert. Jeg veier alt uansett jeg.

Ignite sa for siden:

Hvorfor MÅ man det egentlig? Jeg har gått ned tretti kilo uten å veie råvarer eller mat av noe slag.

Noen av oss ønsker en noe mykere/tilbakelent tilnærming til vekttap.

Og hva er vitsen med et forum hvis man ikke kan spørre om ting?

fjanni sa for siden:

hvisker men matvaretabellen kan være nyttig da, når man ikke har nett tilgjengelig feks.. trall tralla.. men enig, det må være lov å spørre litt, men det er også lov å søke litt først da. ;p

Yonah sa for siden:

Det var faktisk et velment tips. Jeg hadde ikke gått ned en kilo om jeg ikke studerte matvaretabellen, selv om jeg på foprhånd skjønte at mjøl, mais og popcorn ineholdt for mange karber.. Man trenger jo ikke å skrive ut hele lista og ha den på kjøkkenbenken slik jeg har, men å kikke på mat før man kjøper er ikke mye pes.

Kjempeflott at det funker for deg, men jeg tror nok det store flertall har god nytte av å ta seg en kikk på forpakninger i blandt. Jeg har flere venniner som feks ikke engang aner at det er potetmel i pølser og andre blandingsprodukter og at potetmel kan stoppe vektnedgangen, eller for å snakke om at de ikke vet at tacokrydder, sauser, suppeposer osv. ofte inneholder sukker.

Ignite sa for siden:

Det er jeg slett ikke i tvil om, og jeg er heller ikke ute etter å såre eller krangle.

MEN: Jeg vet at enkelte blir veldig opphengt i måling, og vektnedgang generelt - noe som kan føre til snørr og tårer når ønsket vektnedgang ikke slår til i forespeilet tempo.

Dette fører igjen til spiseforstyrrelser.

Det er lov å være uenige, det er en annen side av å delta på et forum.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.